Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Skrzynia olej

<< < (5/14) > >>

koczis:

--- Cytat: Amator ze hey w Listopad 10, 2015, 15:10:32 pm ---
Pasuje, brakuje jeszcze "łącznika" - tulei wtyku, który przy wymianie również powinno się wymienić - widać pod poniższym linkiem http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html

Zestaw do "pełnej" wymiany oleju - płukanie, a nie tylko spuszczenie starego i zalanie nowym.

--- Koniec cytatu ---
Co masz na myśli pisząc "płukanie"? Na youtube jest filmik od ZF gdzie pokazują całą wymianę, ale płukania tam nie pokazują. W tym temacie nie mam doświadczenia, (inne mechaniczne tematy ogarniam u brata w warsztacie, lubię przy aucie podłubać:))

Driv3rrrr:
Płukanie czyli innymi słowy wymiana dynamiczna. Na statyczną wchodzi mniej więcej 4-5l oliwy, na dynamiczną 10l. Odpinasz wtedy najlepiej wąż olejowy skrzyni przy jej chlodnicy i tak:
odpalasz auto skrzynia wywali np. 2-3l oliwy i dolewasz i tak ze 2-3x tyle ile oliwy styknie. Tylko oczywiście najpierw trzeba spuścić stary, zmienić miskę, zalać tego świeżego ile tam wejdzie i dopiero zabierasz się za wymianą dynamiczną

koczis:
ok, muszę poczytać o tym w sieci.

koczis:
Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Katowic (oprócz salonu) w którym robią taką wymianę dynamiczną?

Amator ze hey:

--- Cytat: Driv3rrrr w Listopad 10, 2015, 17:05:31 pm ---Ten Motul to Dexron VI. Skrzynie ZF maja inna normę - swoja wlasna dla kazdej skrzyni inną

--- Koniec cytatu ---

Być może jest jak mówisz, ale jak patrzę na tabelkę to widzę:

ZF Lifeguard 6, 6 PLUS i 8,

a takie oliwy są przeznaczone do naszych skrzyń ZF 6HP26.

Podano nr Jaguara - to może być pomoc - ja nie mam wiedzy, czy są odpowiednie dla XF

Jaguar Fluid 8432 i # 02JDE 26444 - może sprawdzisz i będzie jasność.

W aukcji

http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html

jest podany nr oleju ZF S671 090 252/3/5.