Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
Ojciec:
Pod koniec tygodnia zamierzam zabrać się za konwersję zawieszenia.
Do temu podchodzę całościowo tzn. wywalam elektor zawory, pompę nivo a stary zbiorniczek na olej zastępuję tym z rocznika wyżej tak aby wychodziły tylko dwa przewody (jedne do chłodnicy, drugi do pompy wspomagania).
Jednak mam kilka pytań:
1. W zestawie (amortyzatory sprężyny itd) są dwie gumowe podkładki które nie bardzo wiem w którym miejscu mam je dać.
2. Na końcach amortyzatorów jest podkładka metalowa, dwa gumowe krążki, podkładka metalowa co z tym zrobić jak to zamontować?
3. Teraz pytanie z pod maski, wymyśliłem sobie że tam zrobię wszystko tak:
1. Opróżnić układ hydrauliczny przez magłownice
2. Wykręcić / odpiąć przewody hydrauliczne
3. Wykręcić pompę do nivo
4. Zaślepić miejsce po pompie do nivo
5. Odpiąć i zaizolować kostkę od zespołu zaworów
6. Zdemontować zespól zaworów
7. Zdemontować zbiornik na płyn
8. Zamontować nowy zbiornik na płyn
9. Połączyć zbiornik z pompą wspomagania układu kierowniczego
10. Wlać płyn
11. Zdemontować amortyzatory, sprężyny i potencjometr
12. Zdemontować rurki z pod auta
Coś jeszcze trzeba zrobić?? Czy po wykonaniu powyższych operacji trzeba jeszcze rozłączyć wtyczkę w bagażniku ??
Z góry dzięki za pomoc
ribu:
Czarne gumowe pierścienie idą w górne gniazda sprężyn. Te od nivo mają większą średnicę otworów pod oś amortyzatora. Co do montażu poszczególnych elementów to idzie następująco : patrząc od dołu- 1.ośka amortyzatora 2.podkładka metalowa, 3.poduszka , 4. gumowy pierścień( właśnie ten czarny), 5.gniazdo mocowania amortyzatora, 6. poduszka, 7 metalowa podkładka, 8 nakrętka..
Co do zamiany zbiorniczków itp- to nie pomogę....mam układ z oddzielnymi zbiorniczkami ;)
Ojciec:
Dzięki za info. Jeszcze jedno pytanie, na ośce amortyzatora jest jeszcze metalowa tuleja co z nią? Jest wyłożona w pierwszą poduszkę?
katar83:
Zerknij tutaj:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear
Od razu bedziesz wiedzial co i jak :)
Ojciec:
Dzięki za link.
Czy element 3 i 5 znajduje się obecnie w nivo czy trzeba je dokupić osobno?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej