Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

przewody paliwowe i hamulcowe

(1/1)

natalinka:
witam, mam takie pytanko, a mianowicie podczas oględzin samochodu od  spodu mechanik stwierdził że mam bardzo przerdzewiałe przewody paliwowe i hamulcowe. i o ile hamulcowe chce mi zmienić na miedziane i chyba to jest dobre rozwiązanie to w kwestii przewodów paliwowych zastanawiam się czy obcięcie rurki metalowej i wstawienie węża gumowego i filtra przepływowego bo chyba tak go określił jest bezpieczne. chce tak zrobić ponieważ stwierdził, że rurka paliwa i tak się złamie jak będzie odkręcał filtr. ogólnie chodzi mi o to czy ta jego koncepcja jest bezpieczna. Teoretycznie z rurką metalową też może się coś  stać.

Yoohas:
Różne są opinie na temat miedzianych przewodów. Są na pewno najtańsze i najłatwiej się formują. Ale gdzieś na stronach niemieckich lub amerykańskich można przeczytać, że auta z takimi przewodami nie przechodzą przeglądów. I podobno źle pracują w układzie z ABS.

Ja wziąłbym przynajmniej miedziowo - niklowe.

A w ogóle to akurat odbudowuję sobie jedno auto i tam daję takie jak oryginalnie - stalowe w osłonie PCV.

Co do paliwowych - nie wiem na czym polega problem - niech ten mechanik wymontuje stary przewód i dorobi nowy taki sam. Można zamiast sztywnych kupić elastyczne i zamontować na opaski zaciskowe. Do tego kupujesz nowe mocowania do karoserii i jest git. Pytanie, czy chcesz mieć tak, jak w oryginale.

Ewentualnie dobrze sprawdzi się tekalan jako przewód paliwowy.

natalinka:
Dzięki za podpowiedź, muszę z nim pogadać bo wydaje mi się że te jego rozwiązania są dla niego po prostu wygodniejsze ale z tego co mi napisałeś to wydaje mi się że jednak nie do końca dobre.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej