Oględziny Jaguar najlepiej zacząć od karoserii . Sprawdź , czy nadkola nie są zgnite , czy przy uszczelkach szyby tylnej i przedniej nie ma purchli . Po dokładnych oględzinach nadwozia , wczołgaj się pod auto ( jeśli masz możliwość skorzystaj z kanału ) aby ocenić stan podwozia . Zwróć uwagę na stan podłużnic ( czy nie są zgnite ) , ,, opukaj ,, podłogę pod kierowcą i pasażerem z przodu i pasażerów z tyłu . Jeśli wszystko będzie OK zacznij oglądać wnętrze , ocen stan skóry i drewna ( skóra mniej więcej powie Ci , czy autko ma dużo nalatane , czy nie , a po drewnie możesz się dowiedzieć , czy poduszka pasażera była już wywalona , czy jest oryginalna ( drewno na poduszce musi zgrywać się słojami i odcieniem z resztą drewna w aucie ) ) . Podnieś dywaniki , i sprawdź , czy nie jest wilgotno pod nimi , potem we wnętrzu zostaje już tylko sprawdzenie elektryki ( sprawdź , czy nawiewy chodzą na wszystkich prędkościach ) , potem już zostaje do sprawdzenia klima , radio , lusterka , szyby i ew. elektryczne fotele . Po odpaleniu zwróć uwagę , czy gasną wszystkie kontrolki ( o ile pamiętam , powinny zostać tylko pasy ( jeśli nie są zapięte ) , ręczny i Parking ) . Otwórz maskę i ocen stan silnika ( zobacz , czy nie ma wycieków , i czy równo chodzi ) , jeśli pod odpaleniu na zimnym silniku będzie słychać klekot , to może oznaczać , ze łańcuch rozrządu się wyciągną i trzeba będzie niedługo go zmienić . Podczas jazdy próbnej przetestuj skrzynię biegów ( powinna ładnie zapinać biegi i redukować ) . Jako że nie posiadałeś Jaguar , a planujesz go zakupić , to specjalnie tak to rozpisałem , żebyś wiedział jak podjeść i co sprawdzić przy zakupie XJ - ta , mam nadzieje , że moje porady się przydadzą .