Autor Wątek: S type problem z automatyczną skrzynią  (Przeczytany 2034 razy)

Offline derSzpecht

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
S type problem z automatyczną skrzynią
« dnia: Styczeń 10, 2019, 17:10:37 pm »
Witam, jestem nowy, mam pytanie odnośnie pewnego uszkodzenia skrzyni w Jagu S type 2000r 3.0 V6 skrzynia oczywiście 5 SPD AUTO TRANS NAAO 5R55N.
Problem polega na tym, że czasami przy przełączaniu skrzyni z N na D nic się nie dzieje, gdy puści się hamulec, samochód zachowuje się jakby skrzynia została w pozycji N. Trzeba wcisnąć hamulec, zmienić na N a potem znowu na D, wtedy już wszystko działa jak należy. Ogólnie stan skrzyni po za tym defektem jest bardzo dobry, biegi zmienia płynnie, nie przeciąga, nic się nie uślizguje.
Co może być uszkodzone, i jaki będzie przybliżony koszt naprawy? 
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam cieplutko

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: S type problem z automatyczną skrzynią
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2019, 18:16:53 pm »
Pogadaj z Szwagrem on to rozgryzł dość mocno .
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,38902.0.html
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S type problem z automatyczną skrzynią
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2019, 23:54:21 pm »
@derSzpecht
Mogę spróbować powróżyć ale musisz dokładniej opisać cały problem. To ważne bo wtedy będzie można nakierować się trafnie na przyczynę. I więc czy to dzieje się zarówno na zimnym jak i już na rozgrzanym oleju? Czy tak dzieje się tylko jak wrzucasz na D na postoju czy może zdarzyło się tak że już było na D i po zatrzymaniu auta i puszczeniu hamulca już auto nie reagowało? Czy po np lekkim dodaniu pedału przyspieszenia (bez ruszania ręką wybieraka) auto odzyskało bieg na nowo? Jaki jest realny przebieg tej skrzyni? Czy to pojawiło się tak nagle czy już był z tym wcześniej problem np D działało ale z odczuwalnym opóźnieniem?
Koszty naprawy mogą być zerowe (np poluzowana linka wybieraka i na wybieraku ładnie świeci D ale już na płycie sterującej są źle otwarte kanały, zawór który przesuwa linka wybieraka jak na foto) ale miałbyś tak ciągle. Albo mogą być duże bo np sam blok elektrozaworów (solenoid) w Polsce to koszt 1800-1900 pln (nowe). Potrafią się przycinać i nie zawsze czyszczenie pomaga. A te elektrozawory dużo dają 2dni temu sam u siebie podmieniłęm i się przekonałem (szybkość zmiany biegów i sama reakcja ). Założyłem je ze swojej starej skrzyni żeby wykluczyć czy zawór tcc w elektrozaworach jest niesprawny. I po zamianie dalej lock UP w konwerterze blokuje się więc teraz już wiem że konwerter źle działa bo na tej mojej starej skrzyni tego nie było. Czyli wina w konwerterze który był wymieniany razem ze skrzynią. Także różnie może być.
:)

s-type 4.0 2000r