Autor Wątek: Nivo i kilka pytań technicznych  (Przeczytany 5633 razy)

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Nivo i kilka pytań technicznych
« dnia: Październik 12, 2013, 08:05:08 am »
szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, więc do rzeczy:
1- czy w xj40 z 1992r nivo było z przodu i tyłu ? Pytam bo że tył się rusza to czuję ewidentnie, wydaje mi się że parę razy też przód mi się opuścił ale nie jestem pewien.
2- na jakiej zasadzie działa nivo, tzn. co powoduje że zawieszenie się obniża lub podnosi, gdzie są jakieś czujniki do tego wynalazku. Praktycznie zawsze mam tak że jak już sobie nim gdzieś jadę i zatrzymam się na skrzyżowaniu stoję nieco dłużej to tył opada a gdy ruszę to się delikatnie podnosi, czy to tak ma działać ?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2013, 13:00:28 pm »
Nivo jest tylko na tył i jego zadaniem jest poziomowanie samochodu niezależnie od tego czy jedziesz sam czy w 5 osób z pełnym bagażnikiem.
Wydaje mi się, że po odpaleniu silnika powinien cały czas utrzymywać poziom niezależnie od tego czy się stoi czy jedzie.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2013, 17:06:59 pm »
OK u mnie to wygląda tak, że po odpaleniu auta po kilku sekundach auto się podnosi na maksymalną wysokość po czym opada do wyjściowej pozycji.
Powiedzcie mi jeszcze czy normalne jest to że jak dojadę do skrzyżowania i się zatrzymam to po jakimś czasie stania na światłach auto opada a później się dźwiga? tak jak by się poziomowało przy każdym dłuższym postoju.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2013, 10:17:37 am »
To że po odpaleniu podnosi się maksymalnie i opada do pozycji wyjściowej jest prawidłowe, ale opadanie na światłach wydaje mi się, że oznacza zbyt niskie ciśnienie w układzie na wolnych obrotach.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2013, 16:13:45 pm »
Czym może być spowodowane zbyt niskie ciśnienie w układzie ? Mała ilość płynu?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2013, 11:18:29 am »
Sporo osób miało w tych rocznikach problemy z akumulatorami ciśnienia, ale bez sprawdzenia można pewnie tylko zgadywać. Poziom płynu to podstawa więc nie zaszkodzi sprawdzić.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2013, 17:17:27 pm »
Co to takiego ten akumulator ciśnienia ?  :)Gdzie on jest jak wygląda i jak go sprawdzić  :)
Drugie pytanie gdzie sprawdzić poziom płynu w układzie nivo....?? Patrzałem dziś pod maskę i nie bardzo wiedział gdzie tego szukać...
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2013, 18:30:49 pm »
Akumulator ciśnienia z tego co pamiętam służył do utrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym który był wspomagany właśnie płynem a nie tradycyjnie serwem podciśnieniowym.
Natomiast płyn do zawieszenia NIVO zależnie od rocznika był ten sam co do wspomagania lub był osobny mały zbiorniczek.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2013, 15:09:26 pm »
Wrócę do tematu prawdopodobnie zbyt małej ilości płynu w układzie nivo.
Próbowałem dziś pod maską zlokalizować zbiornik do z tym płynem ale nie mam pomysłu gdzie on może być.
Jaguar jest 1992r. a pod maksą wygląda tak



Może mi ktoś powiedzieć który to zbiorniczek?

Na pierwszym zdjęciu przed akumulatorem widać jeszcze taki biały sześcian, jest w nim jakiś płyn (brak jakich kol wiek wężyków czy rurek) i wtyczka z 3 przewodami. Co to takiego i do czego służy ?


1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2013, 16:53:28 pm »
Zbiorniczek do nivo powinien byc obok zbiornika od płynu do wspomagania . U ciebie jak widac płyn do nivo i do wspomagania jest w jednym zbiorniku . Oczywiście jak w każdym XJ40 powinien byc opis do czego ten zbironiczek służy ( przeczytaj to co jest na etykiecie zbiornika , a sie dowiesz , czy jest do nivo , czy tylko do wspomagania )  .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

tomek1212

  • Gość
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2013, 19:40:31 pm »
Ten duży czarny z żółtą nalepką na prawym błotniku. To jest ten sam co do wspomagania i powinien tam być olej typu HSMO, zazwyczaj koloru zółtego lub zielonego.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2015, 18:16:47 pm »
odkopię temat,
Dziś zabrałem się za wymianę mechanizmu który odpowiada za poziomowanie auta.
Problemem był urwane mocowanie dźwigienki do czarnej skrzynki, blaszka została przeżarta przez korozję i pękła.
Zakupiłem całość i teraz mam pytanie jak to prawidłowo zamontować:
tak
czy tak

Chodzi mi o samo położenie ramienia, ma być ono skierowane do środka auta (tak jak na pierwszym zdjęciu) czy na zewnątrz auta (tak jak na drugim zdjęciu) ?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2015, 11:30:07 am »
odkopię temat,
Dziś zabrałem się za wymianę mechanizmu który odpowiada za poziomowanie auta.
Problemem był urwane mocowanie dźwigienki do czarnej skrzynki, blaszka została przeżarta przez korozję i pękła.
Zakupiłem całość i teraz mam pytanie jak to prawidłowo zamontować:
tak
czy tak

Chodzi mi o samo położenie ramienia, ma być ono skierowane do środka auta (tak jak na pierwszym zdjęciu) czy na zewnątrz auta (tak jak na drugim zdjęciu) ?



Po poludniu wstawie Ci fotke jak to jest u mnie zamontowane. Wprawdzie nivo mam odlaczone, ale to badziewie jeszcze mam podczepione do wahacza i ostatnio widzialem, ze jeszcze sie trzymalo.

BTW wywal nivo, zaoszczedzisz zdrowia i pieniedzy  ;D





Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2015, 17:59:42 pm »
Ma byc skierowane do srodka auta. Tak jak na pierwszym Twoim zdjeciu.

Zrobilem fotke ale ledwo widac. Poza tym przejzyj rysunki w JDHT tam tez widac ze dzwignia idzie do srodka auta.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74a1d85fb062826f.html

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Nivo i kilka pytań technicznych
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2015, 03:01:04 am »
Dzięki za info, na szczęście dobrze to zamontowalem za pierwszym razem.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12