Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ40 nie działa tempomat i jeszcze parę pytań

<< < (2/2)

sebek1111:

--- Cytat: windosek w Kwiecień 14, 2015, 20:28:47 pm ---Kwestia z tempomatem wskaźnikami do paliwa typu średnie spalanie i ile przejade na paliwie jest taka że gdzieś musi być jakaś ścieżka na płytce czy któryś przewód gdzieś nie styka bo dziś np działało wszystko jak powinno. Więc to może być ciężkie do zlokalizowania.

Natomiast inne pytanie - odkąd mam auto problemem były nawiewy które nie działały. Wymieniłem dmuchawy, zaczeły działać, stare okazały się zatarte nie wiem dlaczego i co się z nimi działo wcześniej. Ok działały ale tylko nawiew High oraz na szybe. No to wymieniłem panel nawiewu dziś, niestety nadal nie działa medium oraz low. Co dalej ? Jakiś przekaźnik? Gdzie teraz szukać dalej ?

--- Koniec cytatu ---

Uszkodzone tranzystory umieszczone na plytkach drukowanych w obudowach dmuchaw. Do kupienia w sklepach elektronicznych w cenie 15 zl sztuka.


http://www.xj40.com/viewtopic.php?t=622

windosek:
Czy aby na pewno nie ma nic po drodze pomiędzy panelem a dmuchawami co mogło by robić problemy?
Znowu demontować dmuchawy pół auta rozbierając ehh ... Ale cóż skoro trzeba to kiedyś się  za to zabiore i dam znać czy przyniosło efekt :)

Jeszcze jedno pytanie - jakie żaróweczki są używane do podświetlenia przycisków oświetlenia kabiny, zamykania centralnego od środka czy od właśnie pokrętła nawiewów ? Te same w tych miejscach czy inne ?
Czy w Panelu podświetlającym guziki obc są takie same czy inne żaróweczki?
Czy przy włączniku świateł postojowe/mijania aktualnie działający tryb też powinien być podświetlony ?

Znalazłem odpowiednich tych co do Jaguara tj T1 z cokołem 12V 0.06A czyli bardzo podobne parametry ale tylko białe znalazłem. Musze poszukać gdzies zielonych.

sebek1111:
Czy aby na pewno nie ma nic po drodze pomiędzy panelem a dmuchawami co mogło by robić problemy?
Znowu demontować dmuchawy pół auta rozbierając ehh ... Ale cóż skoro trzeba to kiedyś się  za to zabiore i dam znać czy przyniosło efekt :)


Tylko tranzystory. Czasem mylic moze zaciety servomotor klapy cieple/zimne (wtedy nawiewy zaczynaja dmuchac z duzym opuznieniem). Dlatego nigdy nie sprawdzasz czy cos dziala w XJ40 na postoju. Zawsze czekaj az sie troche nagrzeje w czasie jazdy.  Te nawiewy sa dosc osobliwe (durnie skomplikowane) wiec nic nie dziala tam logicznie :)


anz
Jeszcze jedno pytanie - jakie żaróweczki są używane do podświetlenia przycisków oświetlenia kabiny, zamykania centralnego od środka czy od właśnie pokrętła nawiewów ? Te same w tych miejscach czy inne ?
Czy w Panelu podświetlającym guziki obc są takie same czy inne żaróweczki?
Czy przy włączniku świateł postojowe/mijania aktualnie działający tryb też powinien być podświetlony ?


Wszedzie sa rozne. W samym panelu ogrzewania sa 3 wchodzace w 3 rozne plastikowe cokoly. Przyciski szyb to jakies zarowki z wasami, na takich niebieslich prostokatnych kostkach.

Znalazłem odpowiednich tych co do Jaguara tj T1 z cokołem 12V 0.06A czyli bardzo podobne parametry ale tylko białe znalazłem. Musze poszukać gdzies zielonych.
[/quote]


Nie wiem skad masz te dane, ale wedle moich pomiarow na zarowkach podswietlajacych wystepuje napiecie 9V a schematy pokazuja ze w obwodzie jest rezystor, wiec wyjasnia to napiecie 9V.  U mnie 12v ledwo swieca, diody to tez poroniony pomysl, bo lipnie to wyglada.  Zarowki oryginalnie sa zdaje sie biale i maja gumowy kapturek.

Tez bede musial to zrobic u siebie bo dosc ciemnawo mam w aucie :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej