Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Centralny zwariował, radio nie hula, urwana klamka

(1/1)

Chawka:
Mam problem z centralnym, mianowicie centralny zamyka wszystkie drzwi i bagażnik oprócz drzwi pasażera. Natomiast otwiera zazwyczaj tylko drzwi kierowcy. Raz na 5 otworzy wszystko, albo zamknie wszystko z wyjątkiem drzwi pasażera. Trochę to upierdliwe bo biegam wokół auta sprawdzając zamki i otwierając bagażnik z przycisku w kabinie. Z przycisku na tunelu też nie zamyka drzwi pasażera, ale wciśniecie rygla na drzwiach pasażera powoduje zamkniecie wszystkich rygli oprócz drzwi kierowcy. Próbowałem resetowac centralny przez wciśniecie obu rygli ale nie pomogło. Ma ktoś pomysł co i jak ?

Druga sprawa to to, że przyjechałem pod dom, chce wysiąść, ciągnę za klamkę i jedyne co usłyszałem to brzdękniecie, coś się tam uwaliło, drzwi nie da się otworzyć od środka. Linka czy jakieś cudowne mocowanie na klamce tak jak to bywa z zewnętrznymi? Chwilowo nie mam czasu, żeby rozbebeszać drzwi.

Trzecia sprawa to radio. Przestało działać z dnia na dzień bez żadnych wcześniejszych sygnałów. Dioda security sobie miga, ale radio nie reaguje na przekręcenie pokrętła.

Kot się chyba obraził, że w tym roku wcześniej wyjechał z garażu ;/

grzechch:
To jest możliwe. Koty nie lubią zimna. Weekend był ładny i ja wyciągnąłem swojego i zaczął skrzypieć układ kierowniczy. Ale cholery są kapryśne i obrażalskie

katar83:
Urwales kabel to raz, a centralny nie wiadomo poki nie powiesz czegos wiecej :) Czy w ogole silowniki slychac ze dzialaja?

Jaguar XJ6:
Patrząc na Twój opis , zapewne masz uszkodzony siłownik centralnego w drzwiach pasażera ( i pewnie kierowcy też ) . Miałem kiedyś podobny problem , przy zamykaniu auta 5 razy je otwierał i zamykał , zanim je całkowicie zamkną . Winny był uszkodzony siłownik w drzwiach kierowcy ( zawsze drzwi kierowcy nie chciały się normalnie zamykać ) . Jeśli siłownik w drzwiach ma uwaloną krańcówkę ,  wtedy sterownik błędnie rozpoznaje jego położenie ( drzwi otwarte/zamknięte ) i mamy takie schizy przy zamykaniu auta . Co do klamki , to otwieranie od środka jest na lince , a od zewnątrz na cięgnie . Z tym radiem trochę dziwna sprawa , ale spróbuj odłączyć akumulator na 5 min i po podpięciu sprawdzić , czy coś się zmieniło ( no chyba że już tak robiłeś ) . Jak z radiem nadal nic nie zdziałasz , to będziesz musiał je wyjąć i posprawdzać kable z tyłu ( czy nie są za luźne , albo czy styki niezaśniedziały ).

katar83:
Swoja droga, otwieranie i zamykanie silownika kilkukrotne znaczy wyrobienie zaczepu. Mozna zamienic prawy z lewym i montujac w ten sposob luzy na zaczepach gina :)

Z radiem po wyciagnieciu najlepiej podpiac pod jakis zasilacz na biurku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej