Autor Wątek: nivo  (Przeczytany 2358 razy)

jarek.drozd

  • Gość
nivo
« dnia: Luty 22, 2015, 22:19:23 pm »
Witam Serdecznie.Zakupiłem moim zdaniem jeden z najpiękniejszych samochodów a mianowicie xj 40 z 92 roku.Mam problem z tylnymi amortyzatorami.Wiem już na pewno że jest to nivo bo patrzyłem z kanału.Amortyzatory praktycznie nie działają.Czy zapalony czy nie tył buja się jak na samych sprężynach.Od czego zacząć diagnozę.Na pierwszy rzut oka system nie podobny do nivo w MB wogóle,brak pompy,bkak zaworu regulacji wysokości.Proszę o wskazówki.Pozdrawiam

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: nivo
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2015, 22:22:03 pm »
Nie diagnozuj tylko zrob konwersje na zwykle amortyzatory.
Ten system to jedna wielka pomylka, dlugo dzilac nie bedzie nawet jak to za gruba kase naprawsz.

Czy hamulce dzialaja normalnie? Bo w niektorych uklad jest polaczony z wspomaganiem hamulcow (sa conajmniej 3 rodzaje tego systemu). Im starszy rocznik tym mniej oddzielne sa systemy.

jarek.drozd

  • Gość
Odp: nivo
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2015, 21:29:25 pm »
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: nivo
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2015, 22:14:12 pm »
Jest cały zestaw fabryczny do konwersji, sprężyny, gniazda sprężyn, amortyzatory, podkładki. Znajdziesz w internecie, coś koło 2k to kosztuje

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: nivo
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2015, 22:23:26 pm »
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam


Sprezyny od nivo sa krotsze. Jak sie je zostawi to przy zaladowaniu kompletu pasazerow ponoc poloski zaczynaja strzelac.

Nie robilem osobiscie konwersji ale wiem, ze sprezyny od nivo moga zostac pod warunkiem dotoczenia i wlozenia dystansow pod sprezyny, co do reszty tych pierdulek podkladek to nie pomoge:( Ale ze zdjec wynika ze kazdy slusaz je dorobi). Zestaw za 2 tysie to lekki bezsens.  Same amortyzatory to koszt "tylko 2x400 zl. Ale za dorobienie potrzebnych podkladek dystansow, pewnie wiecej jak 100 zl nie wyjdzie. Wiec warto pokombinowac i zostawic sprezyny.


http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear

Tu masz schemat nivo i zwyklego.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear

Tu masz zdjecie zestawu do konwersji. Wiec pozostaje wykonac kilka podkladek i dystanse.
http://www.jaguarspecialties.com/XJ40-Shock-Kit.asp
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 22:55:58 pm wysłana przez sebek1111 »