Autor Wątek: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów  (Przeczytany 5173 razy)

lenar90

  • Gość
2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« dnia: Styczeń 31, 2015, 18:13:55 pm »
Witam mam problem z moim x-typem
objawy to gaśnięcie w parę sekund po odpaleniu, nawet nie wejdzie na obroty 800-900, chwila na około 500 i koniec, rzadko kiedy uda mi się odpalić, wtedy zauważalne jest falowanie na niskich obrotach i skłonność do gaśnięcia przy przeciążeniu (dodam niedużym) np przy ruszaniu.
Wymieniłem filtr paliwa, zamontowałem przed filtrem zaworek żeby zapobiec ewentualnemu cofaniu paliwa, ciśnienie paliwa na biegu jałowym to 22000 kPa na wysokich obrotach 90000 (około) (w barach to bez dwóch zer)
przy ELM 327 wyczytałem błędy:
P0125,"Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa"
P0196,"Czujnik temp. oleju silnika - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0234,"Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"
P0299-
P0357,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej G - usterka"
P0443,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"
P0455,"Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (duża)"
P0736,"Błędne przełożenie biegu wstecznego"
P1143 -Manufacturer specific code. Please refer to your vehicle,s service manual for more information
U0001 - High speed CAN communication BUS
U0101 - Lost communication with TCM
U0106 - Lost communication with glow plug control module

Wcześniej nie miałem kontaktu z samochodem mającym komputer więc w tym temacie nie fruwam,
Wnioskując z kodów to może coś z EGR, lub turbiną? Z góry dzięki za pomoc :) Pozdro

http://zapodaj.net/39b0d727f53c2.jpg.html
http://zapodaj.net/db10d7e2864fe.jpg.html
http://zapodaj.net/54b9d297bae8f.jpg.html
http://zapodaj.net/838f26394be55.jpg.html
 
wrzuciłem zdjęcia zaworu EGR, nie widzę żeby były jakieś ślady by ten tłoczek chodził, jak oceniacie zanieczyszczenie?Jak sprawdzić czy działa poprawnie? Od dolnej grubej gumowej rury jest dość mocno zaoliwiony - ma to jakieś znaczenia?
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 21:34:15 pm wysłana przez Choina »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2015, 23:31:19 pm »
Obejrzyj wiązkę przy ECU i łączenie przy lewym kielichu (koło akumulatora) i koło prawego kielicha (koło filtra paliwa), masz gdzieś strzelona wiązkę na 99.(9)%. Pocieszę Cię, ja nad moją siedziałem pół roku. :-tylko

lenar90

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2015, 09:43:50 am »
W którym miejscu jest ECU?  za schowkiem pasażera?
ok sprawdzę to ale tylko wizualnie, EGR wyczyszczę jak już wyjąłem, jak poskładam i dalej nic to plan jest taki:
czujnik wału
czujnik wałka rozrządu
czujnik/sterownik doładowania turbiny (zmiany geometrii)

Co to jest ten układ par paliwa??

przykładowo na allegro znalazłem czujniki
http://allegro.pl/x-type-08r-2-2-d-czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-i4977684855.html
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-jaguar-x-type-2-2-tdci-i5012007840.html
http://allegro.pl/czujnik-doladowania-turbiny-ford-mondeo-3-2-2-tdci-i5021490306.html

ile kosztują nowe oryginalne? w którym miejscu są zamontowane? - pytam z wyprzedzeniem :) nie spodziewałem się że są takie tanie :)

« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 10:31:22 am wysłana przez lenar90 »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2015, 13:09:28 pm »
Jeśli widziałeś w dieselu EVAP'a to ja chcę też te halucynogeny.


...ale dobra ja się nie znam. Dostałeś odpowiedź, a Ty kombinujesz jak koń pod górę.

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 803
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2015, 14:07:28 pm »
Dłubanie w czujnikach, bo taki błąd wypluł ELM, jest bez sensu. Za dużo masz błędów na raz.
Wg mnie dostaje uwalone ramki od czujników i dla tego masz choinkę i automatycznie odcina zapłon.
Najprawdopodobniej masz problem z którymś z kabli od magistrali i ECU dostaje głupawki.
Pamiętaj, że tam lecą cyfrowe dane i dłubanie kombinerkami już nie przejdzie, bo możesz pozbyć się ECU.  Jak coś będziesz sprawdzał wyłącz akumulator i rozłącz ECU. Jaka nie ustalisz niczego wizualnie jedź do speców od elektroniki samochodowej, bo to już wyższa szkoła jazdy i więcej tam transmisji niż grzebania w warstwie pierwszej.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2015, 15:52:37 pm »
Jak dla mnie to masz coś nie tak z ECU. Błąd cewki i oparów paliwa to błędy wersji benzynowej a nie diesla.  :-gwizd
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lenar90

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2015, 17:25:50 pm »
co do pomieszania błędów z benzyny to nie ja miałem zwidy tylko mój komputer  :) nie wiem co bierze :) albo Jag Pytam z wyprzedzeniem bo mam ograniczoną ilość czasu. wyczyściłem EGR, (był zacięty w pozycji do połowy otwartej) ale już ładnie chodzi (podłączyłem do akumulatora) teraz będę sprawdzał te wiązki potem zamontuje akumulator i sprawdzę czy coś jest różnicy.
Czy oryginalny program do diagnozowania może lokalizować ewentualne zwarcia, lub niełączenie w wiązkach?
Czy ECU jest za schowkiem pasażera?
Można go oddać do sprawdzenia?

dodam,że pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to poprawienie podłączenia kabla od świec żarowych bo się upalał - nie wiem czy to mogło jakoś rzutować na ewentualne powstanie błędów - po złączeniu nie było zmian w pracy silnika - dalej nie palił.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 21:38:52 pm wysłana przez Choina »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2015, 19:23:57 pm »
Jeszcze raz powtarzam:


MIERNIK DO ŁAP, SCHEMATY WIĄZKI ECU I JAZDA. A JAK NIE UMIESZ -> POMOC DROGOWA I WIEZIEMY DO WARSZTATU


Czytajcie w końcu ze zrozumieniem. Sam przerabiałem ten temat, wiązki w X-Type są wyjątkowo liche i więcej w nich izolacji (notabene niepalnej, wymaga bardzo wysokiej temperatury aby się zajęła) niż miedzi. Łamią się, zaginają, kruszą, rozciągają i przecierają. Istnieja jeszcze takie stworzenia jak kuny i szczury które żrą wiązki, paski i węże. Masz błędy Uxxx czyli dotyczące sieci multipleksowej (CAN Hi - w gnieździe OBDII PIN 6 kolor przewodu w aucie żółty, crossowany z zielonym).

jeśli mamy Ci tłumaczyć jak blondynce, to oddaj auto do mechanika, bo nie posiadasz wiedzy ani umiejętności i możesz narobić więcej szkód niż pożytku. Nie grzeb nic, bo to tylko zwiększy Twój rachunek u mechanika.

Sterownik DELPHI jeśli dostaje głupie sygnały z czujników i zakłócenie w CAN, to przesyła do testera głupie błędy. Najczęściej (99.(9)%) jest to spowodowane uszkodzeniem wiązki lub styków/gniazd, rzadziej samego komputera. Dobry elektromechanik zaczyna najpierw od diagnostyki testerem, później w zależnosci od rezultatu zaczyna od zabaw z miernikiem i oscyloskopem i leci kabelek po kabelku. Żmudna robota, więc i chce sowitej zapłaty. Sterownik sam z siebie wysyła błędy ale jak ma głupi sygnał to walnie głupim błędem zupełnie wziętym z kosmosu, najczęściej jednak takim błędom towarzyszą błędy związane z protokołami transmisji, u Ciebie pokazało jasno CAN H. Jeden koniec mulimetru do pinu 6 w gnieździe i dalej jedziesz z koksem, do sterowników (ECU pin 54) i terazz szukasz na którym łączeniu jest wywalone czy na tym koło lewego czy prawego kielicha.

Sprawdź jeszcze jaka jest oporność pomiędzy pinem 6 a 4, 6 a 5 i 6 a 14 w gnieździe OBD2.


Ludzie, ogarnijcie się proszę, bo jeśli chcecie NAPRAWIAĆ samochody zacznijcie reprezentować jakikolwiek poziom wiedzy o danym zagadnieniu. Bo to czytam w wypowiedziach autora tematu można przyrównać do próby naprawiania samochodu kluczami z dziecięcego warsztatu dla 3latka. Nie wiesz, nie ogarniasz, trudno oddajesz do kumatego warsztatu, robią, płacisz i wszyscy są zadowoleni. Sam sobie borujesz i plombujesz zęby? Sam sobie wycinasz wyrostek robaczkowy? Nie, masz od tego specjalistów. Z samochodami tak samo. To już nie czasy silników M20, S20, 4C90, 6CT107, SW680 i SW400, które byle kto naprawił posiadajac szczątki wiedzy.

Co do pytań:
IDS ani SDD nie podadzą Ci rozwiązania na tacy nie ma takiej możliwośći, pomimo, że są na zasadzie diagnostyki prowadzonej. W przypadkach wiązek moze zasugerować obszar, ale to już masz jak byk napisane powyżej. Wszyscy by chcieli zeby program robił za nich wszystko i sam tylko 2x kliknąć,a  najlepiej, żeby program był darmowy i po zdiagnozowaniu zrobił fellatio... >:(

ECU masz za prawym kielichem. Wykręcasz go specjalnym bitem (torx 5 ramienny rozmiar 30 lub 40 nie pamiętam) i wysuwasz spod nóg pasażera. Najpierw jeszcze przyjrzyj sie czy nie zbiera się tam woda (często jak masz syf pod maską w zagłębieniu pojawia się woda, czasami rpzez komputer nawet cieknie do środka do nóg pasażera).

Więcej już nie napiszę, bo widzę, że mija się to z celem. A z napraw charytatywnych wyrosłem.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 19:28:05 pm wysłana przez eMWuGSM »

lenar90

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2015, 20:40:13 pm »
wyluzuj :) wiem jak wygląda szukanie kabelka w całym układzie - żmudnie i nudno i trzeba rozbebeszać miejscami -  dzięki za konkretne info co gdzie szukać:)
złożyłem z powrotem i odpalił, nawet nie miał falowania obrotów przez pół minuty, potem obroty zaczęły falować ale trochę inaczej. Stojąc przed maską i usłyszałem (na 90%) jak silniczek od EGR zmienił pozycję i falowanie w tym momencie ustało. Zgasiłem po ok 5 minutach, odpalił ponownie bez falowania - narazie nie mogę ogłosić sukcesu, poczekam do jutra.
 

lenar90

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 02, 2015, 16:56:35 pm »
dzisiaj odpalałem go chyba z 5 razy :) wszystko gra :) chyba eMWuGSM z jednym mogę Cię posłuchać, że to ELM do kosza :) po prostu sam się dusił spalinami - prosta mechaniczna usterka - jak ja to lubię :D

Offline wiluns

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2015, 16:40:05 pm »
Co do egra to mialem to samo. Niestety po wyczyszczeniu dlugo nie pociagna. Odradzam regenerowane dostepne na allego tez dlugo nie pojezdzilem. Obecny jezdzie juz drugi rok sprowadzony z anglii za 700pln.
pozdrawiam

lenar90

  • Gość
Odp: 2.2 diesel 2008 gaśnie od razu po odpaleniu, kody błędów
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2015, 23:27:04 pm »
a czy ograniczyłeś się jedynie do czyszczenia nagaru? Ja wyczyściłem ale i rozebrałem mechanizm zębatek itp: był moment że się zacinało mimo czystego zaworu, za którymś razem, wszystko ładnie się ułożyło i po sprawdzeniu przy aku (bez kostki tylko 2 kabelki) działał elegancko - mam nadzieję, że pochodzi dłużej, dzięki za info  :-A