Witaj!
Miło spotkać kogoś z wersją USA.
Na początek sprawdź VCM, jakie pojawiają się błędy. Jeżeli masz uszkodzony zawór EGR, to pojawi się błąd temperatury czujnika EGR. Najprościej sprawdź czy nie jest dziurawa membrana w zaworze. Następnie sterujący solenoid - trafisz do niego po przewodzie podciśnieniowym. Przy okazji warto sprawdzić szczelność całego układu dolotowego - pękają czasami bakelitowe kolanka kolektora ssącego, przewody pompy powietrza, guma pomiędzy kolankiem plastikowym, a przepustnicą, oring pod TPS, etc. Ja w moim aucie wymieniłem wszystkie elementy gumowe, włącznie z oringami wtryskiwaczy.
W moim aucie miałem podobne objawy i było to spowodowane przerdzewiałymi przewodami doprowadzającymi powietrze z pompy powietrza do kolektorów wydechowych i nieszczelność przewodu EGR w miejscu, gdzie dochodzi do kolektora ssącego, dokładnie pod kolektorem ssącym. Jeżeli mechanicznie wszystko jest sprawne to sprawdź wszystkie połączenie elektryczne, a w module silnika ( komputer silnikowy) przelutuj zimne luty w gniazdach i innych elementach.