Oprogramowanie jest normalnie retail, możesz je nawet zanabyć od DrewTechnology (reseller SDD i jednocześnie producent MongoosePro) bez żadnego problemu, tylko wiadomo oprogramowanie oryginalne (jak i interfejsy) kosztują, dlatego nikt o zdrowych zmysłach za diagnostykę porąbanych aut nie bierze 30zł, tylko 200zł. A niestety Jaguar ze swoim MSCan, J1850 i SCP wiedzie w tym prym. Swoją drogą zabawkowe ELM'y idą tylko po CAN H i CAN L, do J1850 trzeba przerabiać większość urządzeń, o połączeniu z SCP możecie pomarzyć, do MS CAN trza przeróbki. ...a IDS (VCM)? Ma multiplekser wbudowany
Zaraz "fani" się oburzą, czemu klnę na cudowne auta, bo:
- architektura sieci multipleksowej jest zaprojektowana przez DELPHI (oparta na CAN H/L/MS, SCP, J1850 i D2B)
- sterownik silnika benzyna = DENSO, diesel = DELPHI (CAN)
- ABS/ESP/TCS - BOSCH (CAN, J1850)
- AHLS (Xenony) - HELLA (CAN)
- PAM (Parktronic) - VALEO (sam sterownik, czujniki SWF) (J1850)
- ICP (licznik) - VISTEON (FORD) (w liczniku mamy immo) (CAN GATEWAY, SCP, J1850)
- GEM (komfort) - SIEMENS (alarm, szyby, kierunki, wycieraczki) (J1850)
- RCM (poduszki) - Autoliv lub Visteon (poduszki: pasażer TRW, kierowca Autoliv, kurtyny TRW, boczne nie pamiętam) (SCP)
- RAD (radio) - Visteon (Ford) (J1850)
- NAV (nawigacja) - DENSO (CAN GATEWAY, D2B)
- TEL (telefon) - Motorola (D2B)
- DSM (fotel kierowcy z pamięcią) - Nie pamiętam, ale chyba VALEO (CAN)
- wiązka CAN powinna być ekranowana, a jest tylko crossowana
- wiązka w większości jest na przewodach 0,25mm2 (w porywach do 1mm2 i 4mm2 na stacyjce)