kolego miałem ten sam problem, zapadka się zacinała aż ciężko miałem ją kluczem ampulowym ruszyć, potem elegancko ale cały czas zacinała się w tej zamkniętej pozycji rozwiązanie?
wyjmujesz cały schowek
masz trzy silniczki, demontujesz ten najbliżej silnika
silniczek ma bolec sześciokątny, wchodzący w "gniazdo" do tego gniazda dopasowujesz klucz ampulowy
ustawiasz klapę w pozycji zamkniętej ale tuż przed zacięciem (najpierw musisz ją ruszyć)
włączasz zapłon, ustawiasz nawie na na nogi
wyłącz zapłon, teraz otwórz ręcznie klapę (z które wyjąłeś silniczek) przekręcając o 1/6 obrotu czyli jeden bok
załóż silniczek tymczasowo
włącz zapłon i pobaw się opcjami nawiewu żeby sprawdzić czy się nie zatnie, jeżeli tak to przesuń jeszcze o jeden bok
w najgorszym razie nawet jak włączysz na nogi to może trochę będzie wiało również na szybę - nie ma znaczenia
bawiłem się z przesuwaniem na zębatkach w mechanizmie silniczka ale to nie ma sensu
składasz i gotowe
jedna uwaga ciężko ruszyć klapę, przynajmniej u mnie, trzeba uważać by nie złamać czegoś w środku, jak spojrzałem ile roboty z wyciąganiem całego kanału -- to nie, nie dla mnie