Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Wyciek z dyferencjału

(1/2) > >>

ferlin:
Mam dość dramatyczną sytuację z dyferencjałem i potrzebuję pomocy.
Jaguar XF 2008 2.7.
Miałem wyciek z okolicy uszczelniacza lewej półosi.
Uszczelniacz wymieniony w ASO, cieknie nadal, po przejechaniu kilku kilometrów.
Powrót do ASO, ponowna wymiana uszczelniacza, cieknie nadal.
Diagnoza - wytarty przegub wewnętrzny w miejscu styku z uszczelniaczem.
Wymiana przegubu w ASO i cieknie nadal... i to nie lekko.
Dyfer nie hałasuje. Ma luz, który ASO uznało za typowy przy przebiegu 170 tys.
ASO stwierdziło, że w sumie dziwne że ten dyfer jeszcze chodzi, bo masowo padały i były w większości wymieniane na gwarancji na nowszy model.
Wymiana dyfra na nowy będzie wymuszała wymianę półosi i wału, wstępna wycena - kosmos - 12-16 tys.

Doradźcie co mam robić w tej sytuacji?
Ktoś się bawi w naprawianie dyferencjałów?
Ma to sens, czy pogodzić się ze sporym wydatkiem?
Mam opory przed kupieniem używki z niesprawdzonego źródła i utopieniem kasy w zużyty dyfer.
Będę wdzięczny za konstruktywne rady.

grzechch:
Po pierwsze serwis powinien zabrać sobie wstawiony przegub i zwrócić pieniadze skoro naprawa nie przyniosła niczego a wręcz pogorszyła. Po drugie mozna spróbować dobrać inny uszczelniacz. Po trzecie jeżeli uszczelniacz ma spężynkę zaciskową od wewnętrzej strony do można ją skrócić i wówzas uszczelniacz będzie mocniej zaciśnięty na przegubie. Ta na początek

Malfoy:
Witaj , jakis czas temu usilowalem kupic lewa polos bezskutecznie , podobny objaw jak u Ciebie tyle ze u mnie sie pocilo - wymiana uszczelniacza rowniez nie przyniosla rezultatu natomiast ubytku moze 200 ml na 40 000 km wiec postanowilem wymienic sam przegub i znow uszczelniacz i przy okazji nowy olej Motula to bylo w czwartek , w tygodniu mam ich zniw odwiedzic na tz.kontrole .

Ja bym w ASO sie nie bawil , a tym bardziej w nowe czesci typu dyfer . Jest na rynku tego wiele np. Z angoli w przystepnej cenie napewno dostaniesz .
Na FOrum jest Kolega i ma w swojej ofercie naprawde duzo czesci w dobrej cenie -
Jaguar Parts 790 492 186

ferlin:
Dzięki za rady.
W pierwszej kolejności chcę wyjaśnić sprawę w ASO i poznać ich stanowisko, w końcu zostawiłem u nich już 3,5 tys zł i nic się nie polepszyło.
Jutro jadę na oględziny, chociaż w sumie nie wiem po co, skoro nie dysponują innymi częściami niż już wymienione,
ale zasugeruję im to skrócenie sprężynki w uszczelniaczu, może na jakiś czas pomoże.

Podejrzewam, że mimo braku typowego hałasu z psującego się dyfra, wyrobione są łożyska i półoś wpada w wibracje.
Próbuję znaleźć magika w okolicy, który podjął by się rozebrania i naprawy dyfra.

Z Kolegą z Jaguar Parts jestem na bieżąco w kontakcie od początku awarii.
Dysponuje dyfrem z S-Type 2.7 2005, który ma inne oznaczenia, ale powinien pasować.
No właśnie, w tym problem, że nie ma 100% pewności.

Jaguar Parts:
Tak od siebie dodam, że przełożenie tego dyfra jest takie samo. Kształt ogólny także, oprócz części tylnej z żeberkami - nowszy model ma je nieco większe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej