Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

skrzypienie z tyłu XJ40 Sovereign 4.0, 1991

(1/3) > >>

dziadzol:
Witam,

Panowie, coś mi skrzypiało na wybojach pod tylną półką - wymieniłem izolatory sprężyn i poduszki amortyzatorów i z prawej strony ustało, ale lewa ciągle poskrzypuje. Zastnawiałem się, czy to nie jest jakaś tuleja na wahaczach, ale to by pod półką nie było chyba słychać, tylko niżej. Dodam też, że ta lewa strona tyłu jakby delikatnie niżej siedzi. Na podnośniku wszystko wydaje się sztywne. Uprzedzając pytania dodatkowe - auto po konwersji levellingu, amory wymienione na oryginalne bilsteiny jaguara jakieś 20 tys. km temu.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam

sebek1111:
Podnies auto. Zdejmij kolo. Wez jakas breche i sprawdz luz miedzy wahaczem a zwrotnica.

Siedza tam lozyska stozkowe do ktorych dostaje sie czesto woda i zaczyna to dostawac luzow i skrzypiec, rdzewiec i ogulnie masakra pila mechaniczna.

Ale do ogarniecia. Ja wymieniam to nawet bez zdjecia zwrotnicy, choc powiem ze wyjecie biezni jest nie latwe bo nawet na prasie tego nie wycisniesz.

dziadzol:
Z łożyskami stożkowymi może być coś na rzeczy. Sprawdzę,  :-thank
ale żeby się to skrzypienie aż pod tylną półkę? 

sebek1111:
Tylko pamietaj, ze nie chodzi o lozyska w kolach a na laczeniu zwrotnicy z wahaczem, tam gdzie zawsze w normalnych autach sa tuleje, w xj40 sa lozyska stozkowe a pomiedzy nimi tuleja dystansowa. Sa to nietypowe calowe lozyska, scalone z simmeringiem.

Obejzyj tez czy nie ma luzow na przegubach poloski, bo w naszych Jagach polos w zawieszeniu stanowi gorny wahacz (gdybys zdemontowal polos i postawil auto, kolo sie zlamie).

dziadzol:
Wiem, co to są łożyska stożkowe tylnych wahaczy ;D
ale i tak dzięki!
Zagłębię się to tylne zawieszenie w wolnej chwili...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej