Autor Wątek: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0  (Przeczytany 15539 razy)

ghrh

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 04, 2014, 11:13:46 am »
Ok, dzięki za waszą pomoc. Zastanawiam się raczej między Lovato a STAG, tylko z tego co wyczytałem to STAG nie ma swoich wtrysków, i tu moje pytanie, jaki najlepiej wybrać? Bo znalazłem HANA, Valtec, MagicJet, Dragon i jeszcze kilka innych...
Wybierz dobry warsztat i zapytaj co montują. A jak zamontują to truj dupę dopóki instalacja nie będzie idealna.

Dzager

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 05, 2014, 11:20:12 am »
Ok, do Mławy raczej sobie wycieczki na parę dni nie zrobię, trochę ciężko byłoby mi się wytłumaczyć w pracy i przed moją żoną że jadę sobie na wycieczkę założyć LPG;) Poszukałem tez w necie trochę i natknąłem się na taki warsztat jak Energy Gaz na Ostrobramskiej (jest w necie kilka wątków o nich), znacie może ten warsztat bo nie wygląda źle a na forum nie znalazłem opinii a wolałbym wasze bo wydaje mi się że będą bardziej wiarygodne niż te np. z Googla;)

A własnie a co najlepiej truć dupę i jak mieć pewność że instalacja jest idealna? Bo podejrzewam że warsztat zawsze powie że jest idealna;)

ghrh

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 05, 2014, 13:24:44 pm »
Mi zrobili w sobotę, za jednym posiedzeniem, potem korekty też w soboty. Ale nie wiem czy nadal tak robią.
Każdy inny warsztat zapytaj ile X-Typów robili wcześniej.

Instalacja jest idealna jak nie widzisz różnicy czy samochód jest na gazie czy benzynie. I do tego pali max 10% więcej gazu niż benzyny. Przejście w każdą stronę niezauważalne. Żadnych checków (i kasowników błędów).

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 13, 2014, 20:44:00 pm »
Emulator Stag FPE da się podłączyć do instalacji BRC?
Widziałem, że można taki nabyć za nieco ponad 100PLN...
W sumie niewielka kwota, gdyby to rozwiązało problem błędów ciśnienia paliwa
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd £ÓD¬
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 13, 2014, 20:55:56 pm »
Emulator Stag FPE da się podłączyć do instalacji BRC?
Widziałem, że można taki nabyć za nieco ponad 100PLN...
W sumie niewielka kwota, gdyby to rozwiązało problem błędów ciśnienia paliwa

Mam taki emulator FPE, leży w garażu, jest nowy. Sprzedam Ci go za 40zł, wywaliłem go z X-a bo był g..no wart ale jak chcesz. Skoro jest lepszy niż mechaniczny powrót paliwa to bierz. 30zł będzie dobrze???  ;D
By³y X-typy, XJ-ty, by³ XF 2,7d jest XF 3.0 b

Phantom1988

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2014, 20:43:16 pm »
Witam!
Posiadam Xtype-a 3.0 V6 2002 z lpg, natomiast mam z nim nie lada problemy... Od samego początku jak go kupiłem rok temu był z instalacją LPG i od samego początku były z nim problemy- szarpanie, przerywanie itp. Instalacja: komputer KME Gold, parowniki 2 TOmassetto, wtryski niebieskie Hana...
Mam pytanie do posiadaczy przelewu.
Czy czuć jakąś różnice po przełączeniu na gaz typu zamulenie samochodu itp.? Pytam bo słyszałem o takich przypadkach, a dokładniej czytałem o tym na forum. Jak to u Was wygląda?
Drugie pytanie- czy ktoś może polecić te nowe emulatory, które "radzą" sobie w Xtypie?
Trzecie pytanie- czy znacie jakiegoś dobrego Gazownika z okolic Częstochowy, Opola?
Będę wdzięczny za odpowiedź.

kurak22

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 29, 2014, 15:43:51 pm »
A pytanie mam do osób które maja wersję 3.0 z parownikiem ac r01 red.
Na jakim ciśnieniu pracuje wam taka konfiguracja? u mnie aktualnie to 1.23bar
U mnie to wygląda w ten sposób ze korekty skaczą w koło 0%, ale mam mały nie dosyt :-gwizd
Otóż przy pełnym bucie korekta jest +12%. Stąd pytanie przy jakim ciśnieniu ten parownik daje rade w tym aucie?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2014, 20:24:40 pm »
A co się dzieje z ciśnieniem LPG przy pełnym bucie?
Jaki masz korekty przy pełnym bucie na benzynie?

Możliwe, że takie zachowanie przy WOT jest poprawne, ale to musiałby ktoś potwierdzić, bo ja tego nie weryfikowałem.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 30, 2014, 17:42:40 pm »
Max korekte jaka udało się dzisiaj osiągnąć przy 1.23 bar to 14.8%. Więc trochę tego brakuje. Z tego co patrzyłem korekta w tym momencie na Pb była w okolicy 8%(przed strojeniem, ale to jest wartość którą sterował komp przy danych warunkach ale to raczej nie ma znaczenia bo instalację i tak stroje na 0.)
Mam starego staga 300 więc tutaj co jakąś większą zmianę temp. trzeba będzie lekko skorygować mnożnik. Jałowe, jazdę i normalne przyspieszanie mam już wystrojone.
Ale na ten moment nie widzę chyba innej metody tylko wbić ciśnienie na 1.26
Dzisiaj też wprowadziłem korektę na +2% do jednej listwy bo na korektach krótkich był rozjazd pomiędzy bankami. Teraz różnica jest w granicy 1%. Ale ten watek będę jeszcze sprawdzał.
Najlepiej przydała by się sonda i pomiar AFR. Ale porządni gazownicy zazwyczaj czasu nie mają a o reszcie to szkoda nawet wspominać :)
Generalnie auto już dość przyjemnie śmiga ALE...  :-gwizd

A teraz myślę jeszcze o "rozwierceniu" wielozaworu w butli. Aktualnie to tomasetto at02 a co najgorsze chyba w wersji standard...
Bo dziś po zatankowaniu do pełna miałem wrażenie że ciśnienie nie leci już tak na pysk.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 18:00:36 pm wysłana przez kurak22 »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 30, 2014, 21:11:36 pm »
Ale masz wrażenie że nie spada ciśnienie, czy sprawdziłeś, że faktycznie nie spada?
Butlę masz dobrze zamontowaną? Jaki masz przewód z butli do reduktora?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 30, 2014, 21:24:08 pm »
Wczoraj przy niskim stanie spadało poniżej 1 bar. dziś trzymało ponad. Jak skończy mi sie gaz to przerobie ten wielozawór bo at02(z czarną cewką) standard ma śmieszne wyjście fi3...
może tu tkwi problem
Przewód jest ten większy, na całej długości to fi 8. Zagięć nie znalazłem.

kurak22

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2015, 14:46:16 pm »
wywaliłem sprężynkę i tłoczek z wielozaworu. Średnice w wielozaworze to ponad 4mm.
Nie wiele to dało...

kurak22

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:06:42 pm »
Dobra, podbiłem jeszcze ciśnienie, pojechaliśmy stroić na autostradę i jest pięknie :) :-V

Dzager

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 05, 2015, 14:58:47 pm »
To ja jeszcze wrócę do mojego pytania. W końcu zamontowałem LPG. Bardzo długo szukałem ale wybór padł jednak na Energy Gaz, Mławę odpuściłem bo za daleko;). Do nich przekonałem się po galerii na stronie bo montowali do XJ i z ciekawszych aut do RX-8 z Wanklem czy Mercedesów od AMG. Ostatecznie nie żałuję, chociaż instalacja raczej świeża więc się okaże jak działa. Co do samej instalacji to wybór padł na Lovato Fast. Jak na chwilę obecną to spisuje się bardzo dobrze. Zobaczę jak będzie po pierwszym przeglądzie. Mam od nich kilka zdjęć więc podrzucam do waszej oceny i dal zainteresowanych;)




cyberda

  • Gość
Odp: Montaż LPG Jaguar X-Type 3.0
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 05, 2015, 20:28:46 pm »
Wkrętki robi się tek wysoko w przypadku gdy montażysta nie demontuje kolektora dolotowego, a jeśli nie demontuje zawsze się zastanawiam co się dzieje z opiłkami po wierceniu ... lepiej nie myśleć ...oczywiście demontaż kolektora obarczony jest ryzykiem wymiany uszczelek.
Przy długich wężykach powinno być odczuwalne lekkie opóźnienie po wciśnięciu gazu, a nierówne wężyki spowodują nierównomierną pracę silnika - ale to oczywiście teoria i każdy silnik inaczej się zachowuje i ma inną tolerancję na takie małe niedoróbki, jeden będzie kichać, a drugi silnik nawet tego nie zauważy więc wszystko wyjdzie w praniu.
Mimo wszystko jeśli chodzi o schludność wykonania to jest zamontowana bardzo "czysto" - nie jak to się często zdarza po prostu wrzucona do komory silnika - i aby tak zamontować trzeba się do tego przyłożyć więc ktoś się postarał.