Autor Wątek: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6  (Przeczytany 5220 razy)

dziki07

  • Gość
tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« dnia: Marzec 22, 2014, 22:18:58 pm »
Witam!
Mam problem z jaguarem X-type 2.1V6 156KM po wymianie silnika w chodzi mi w tryb awaryjny czyli kręci do 3000 tyś obratów i nic dalej podczas jazdy gdy stanę i w rzucę luz kręci do 7000 tyś czyli normalnie  co może być powodem takiego zachowania ?
Dodam że wymieniłem świece cewki i nic i słychać jak co jakiś czas dmucha we filtr powietrza .
błędy jakie wyskakują
- za bogata i za uboga mieszanka
- wyskakiwanie zapłonów 2,4,6
i to wszystko będę wdzięczny za wszelką pomoc ?
Pozdrawian !

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2014, 18:19:21 pm »
zapchany katalizator. Od niego bym zaczal. ten podlaczony do banku 2,4,6
Cewki do sprawdzenia oraz sonda.
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

dziki07

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2014, 18:30:37 pm »
Dziękuję za odpowiedź a więc cewki wymieniłem sondę lambda też o ostatni katalizator również męczy mnie ten problem od pół roku i nikt nie potrafi mi pomóc jeżdżę tylko mechanik elektryk i tak wciąż to samo wymieniam części i nic to nie daje ?

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2014, 22:02:15 pm »
Ja bym sprawdził katalizator. A czy silnik wolno wkręca się na obroty? Nie odczuwasz spadku mocy w dolnych rejestrach?
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

dziki07

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2014, 02:20:26 am »
Dokładnie na 1 biegu jak sie rusza to trochę leniwy jak nie złapie błedu to od 2500 czuć tak jakby dostał kopa i rwie sie do przodu .Katalizator już wymieniłem (bo ten co miałem to po wymianie silnika sie z topił)  przed załozeniem był sprawdzany czy nie jest uszkodzony i był ok

Chciał bym jeszcze dopowiedzieć że nie raz mogę jeździć 2 dnii błędy nie wyjdą . A jeśli wyskoczy tryb awaryjny  Wystarczy na luz wrzucić dwie przygazówki i jest jakiś czas spokuj .
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2014, 13:32:23 pm wysłana przez Choina »

Jawe83

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2014, 10:32:12 am »
1. Lewe powietrze - uszczelki między kolektorem a głowicą
2. Jedna z dodatkowych przepustnic w kolektorze (są 2 sztuki na lewym boku kolektora) - uszkodzone, bądź uszczelki do wymiany
3. Sonda lambda przed katalizatorem - uszkodzona, bądź naderwane kable elektryczne
4. Katalizator - wykruszony wkład katalityczny, może lata luzem w puszce i czasem zatyka wylot

dziki07

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2014, 21:01:11 pm »
katalizator sprawdzony jest OK
sondy sprawdzone są OK
przepustnice sprawdzone rzekomo jest jedna a nie dwie tak powiedział mechanik ? jest OK
uszczelki są OK tylko nie wie jak sprawdzić czy nie ssie tam powietrza?
Tyle wiem co przekazał mi mechanik co dalej ?
Będę starał się dostać do innego fachowca aby to jeszcze raz posprawdzał
może jakieś inne propozycje?

dziki07

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2014, 16:41:32 pm »
Czy problemem może być komputer jeśli silnik był z 2002r a drugi który jest włożony jest 2004 r jednak taki sam 2.1 v6 156km

kurak22

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2014, 18:46:53 pm »
czemu wymieniałes cewki?
sonda oryginala?
uszczelki kolektora do sprawdzenia wszystkie, u mnie aż gwizdało przy klapkach, a pod kolektorem dodał bym na wszelki wypadek cienko silikonu silnikowego.
tak przepustnica jest jedna, ale klapki są dwie, ja miałem jadną uszkodzoną (1'sza 1.5ohm 2'ga 50ohm)

dziki07

  • Gość
Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2014, 19:18:01 pm »
Cewki wymieniałem bo tach chciał elektryk niby że miały rysy w środku
sonda lambda wymieniona na orginał
uszczelki kupione dwa komplety i nic
jutro następny mechanik bierze zobaczymy.
Ten odkrył że jak wyciągnie filtr powietrza to idzie  a z filtrem nie ?