Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Pierwszy Jaguar

(1/1)

Amator ze hey:
Witam.

Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
 
Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika.



Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)

W tzw. międzyczasie poznaję mojego kocurka i nasuwają mi się pytania, na które może ktoś z szanownych forumowiczów będzie znał odpowiedź.

Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?

Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.
Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?

Czy jest gdzieś w sieci witryna z katalogiem EPC dla naszych kocurków? - szukam i nic nie znajduję. Dla BMW, MB i innych są.

rmazurek:

--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Witam.
--- Koniec cytatu ---

Witaj na forum :)


--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

--- Koniec cytatu ---

 :-clap
 
--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika
Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)

--- Koniec cytatu ---

Mocy bylo wystarczajaco przed dlubaniem :) moj tez zrobiony i oprocz mocy i momentu na plus jest tez lepsze spalanie:)


--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?

--- Koniec cytatu ---

Afair w dieslach jest siatkowa bo sa dwa intercoolery po obydwu stronach zderzaka.


--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.

--- Koniec cytatu ---

Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.

Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)


--- Cytat: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm ---Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?

--- Koniec cytatu ---

Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html

Amator ze hey:

--- Cytat: rmazurek w Wrzesień 29, 2014, 18:34:42 pm ---Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.

Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)

Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html

--- Koniec cytatu ---

rmazurek Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Mam przed-lifta i na bank mam lampy ksenonowe bez doświetlania zakrętów.

Wiem, bo wymieniłem postojówki na LED i przy demontażu lampy widziałem przetwornice zamontowane od spodu lampy i żarniki xenon DS1 Philipsa w środku.

Nie mam też pokrętła do ustawienia wysokości świecenia lampy w kabinie na panelu z otwieraniem bagażnika i regulacją jasności podświetlenia wnętrza - mam tylko jedno "kółko".
Samopoziomowanie działa - sprawdzone empirycznie podczas wypadu na wakacje - dupa siadła i ładnie sam dostosował wysokość świecenia.

Dziękuję za link do tematu dot. lamp - wymiana żarówki światła drogowego na coś bliższego barwą do ksenona to kolejna rzecz jaką planuję wykonać.

Wychodzi na to, że jak już wymienię lampy to będę musiał adaptować moduł - orientujesz się czy w serwisie mi to zrobią, czy też muszę szukać rodzimych "fachowców", którzy przy okazji nauczą mojego kociaka j.polskiego?

rmazurek:
Niestety kociak po polsku nie zagada - oporny na nauke jest. Kazdy serwis Jaga Ci to zrobi bez problemu - w sumie kazdy z IDSem jest w stanie zaadoptowac modul do auta.


Dodam ze doswietlanie zakretow az tak wielkiej roznicy ( przynajmniej dla mnie ) nie robi - bardziej bajer niz pomoc - tyle ze ja jezdze glownie po miescie.

Amator ze hey:
Super - dziękuję bardzo za informacje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej