Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Rozkminiam swojego kocura
hobbysta:
Samochod wyposazony jest w siedemnastki o nazwie bodaj URSA. Sa na nich kompletnie nowe 'Pirellki' , wiec nie pale sie do wymiany juz teraz.
Poza tym komfort jest bajeczny w porownaniu do e60 czy e39, ktore mialem w przeszlosci. Z trzymaniem na zakretach tez nie mam narazie problemow, ale jako ze samochodu nie znam, to i nie przeginam z predkoscia w zakretach.
wrojag:
--- Cytat: hobbysta w Wrzesień 16, 2014, 19:41:18 pm ---Witam!
Stalem sie niedawno nowym posiadaczem XF-a Luxury 3.0d.
Na odpowiedz, czy posiadaczem szczesliwym czy nieszczesliwym przyjdzie jeszcze zapewne czas. Narazie jest radosc...
Poki co mam pare pytan do starszych stazem, jesli mozna.
Mianowicie:
3) Jaki olej silnikowy radzicie uzywac?
--- Koniec cytatu ---
Uzytkuje podobny samochód już od 5 lat i osobiście polecam olej 5 w 30 Millersa xf C1, przystępna cena, doskonała jakość i parametry, olej nie jest rozlewany u nas i spełnia wszystkie normy stawiane przez jaguara.
http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/207-millers-oils-xf-longlife-c1-5w30-1l.html
Pamiętaj że ten model ma DPF i funkcję autodestrukcji (zaciera się na panewkach korbowodowych) dopalaj DPF jak tylko się pojawia komunikat DPF full ...., sprawdzaj czy nie "przybywa" oleju (tak tak to nie pomyłka stan oleju czasami się podnosi) używaj oleju o symbolu C1 spełniającego normę przewidzianą dla XF-a i wymieniaj olej co 12-15 000 km lub po każdym zauważonym znaczącym podwyższeniu się poziomu oleju.
hobbysta:
Dzieki za kolejna odpowiedz!
Na korku wlewu paliwa jest wytloczone (nie naklejone) logo Castrola. Nie wiem czy faktycznie nie podejmuje jakiegos ryzyka zmieniajac producenta oleju, pomimo tych samych parametrow lepkosci.
Napisales o wymianie co 12-15k km. Brytyjska ksiazeczka serwisowa zaleca co 16k mil lub co rok, zalezy co wystapi wczesniej. Tez sie zastanawialem, bo BMW pozwala jezdzic na Castrolu Edge nawet i dwa lata.
Ponadto, czy to prawda, ze ten silnik nie ma bagnetu sprawdzania poziomu oleju?! Tak gdzies w internecie przeczytalem, a narazie u siebie jeszcze sie nie przygladalem. Fakt, ze jest elektroniczne wskazanie, ale wiadomo... chyba lepiej sprawdzic organoleptycznie jednak...
Co do wypalania DPF, podobno mozna to robic na postoju, jedynie trzymajac silnik na wysokich obrotach. Sam nie mialem jeszcze takiego komunikatu, wiec nie stawalem przed taka koniecznoscia. Co Wy robicie?
wrojag:
--- Cytat: hobbysta w Wrzesień 19, 2014, 21:42:54 pm ---Dzieki za kolejna odpowiedz!
Na korku wlewu paliwa jest wytloczone (nie naklejone) logo Castrola. Nie wiem czy faktycznie nie podejmuje jakiegos ryzyka zmieniajac producenta oleju, pomimo tych samych parametrow lepkosci.
Napisales o wymianie co 12-15k km. Brytyjska ksiazeczka serwisowa zaleca co 16k mil lub co rok, zalezy co wystapi wczesniej. Tez sie zastanawialem, bo BMW pozwala jezdzic na Castrolu Edge nawet i dwa lata.
Ponadto, czy to prawda, ze ten silnik nie ma bagnetu sprawdzania poziomu oleju?! Tak gdzies w internecie przeczytalem, a narazie u siebie jeszcze sie nie przygladalem. Fakt, ze jest elektroniczne wskazanie, ale wiadomo... chyba lepiej sprawdzic organoleptycznie jednak...
Co do wypalania DPF, podobno mozna to robic na postoju, jedynie trzymajac silnik na wysokich obrotach. Sam nie mialem jeszcze takiego komunikatu, wiec nie stawalem przed taka koniecznoscia. Co Wy robicie?
--- Koniec cytatu ---
Umowy marketingowe pomiędzy producentami powodują że na korku olejowym masz logo Castrola. Ja byłem zmuszony podjąć ryzyko stosowania oleju innego producenta bo w momencie wymiany oleju (4,5 roku temu) Castrol nie miał jeszcze w sprzedaży oleju C1 i jaguar warunkowo pozwalał na lanie C3.
Książka serwisowa zaleca wymianę oleju co roku lub po przejechaniu max 24000 km, jak wymienisz wcześniej nikt Ci głowy nie urwie koszt wymiany (300 pln) w porównaniu do kosztów zakupu i wymiany silnika to mały pikuś, a uwierz mi że w czasie kiedy miałem auto na gwarancji i serwisowałem w ASO widziałem przynajmniej 2 jaguary w których na gwarancji wymieniano silniki (biorąc pod uwagę że sprzedali w tym czasie pewnie ze 20 XF-ów to sporo).
Poczytaj na forum wypowiedzi kilku osób które w swoich XF musiały wymienić motor.
Na millersie zrobiłem ok 55 000 km i jest OK.
Bagnetu faktycznie nie ma !!! Też mam stare przyzwyczajenia (wychowałem się na maluchu i dużym fiacie), ale w tym przypadku innego wyjścia nie ma :-trudno trzeba zawierzyć elektronice.
Zgodnie z instrukcją jak wyświetli się pomarańczowy komunikat DPF full .... wystarczy wyjechać na trasę i przejechać utrzymując równe obroty (ok 2000) kilka/kilkanaście kilometrów i kontrolka gaśnie DPF wypalony. Problem pojawia się jeżeli auto jest eksploatowane tylko w mieście, jak wyjedziesz na trasę przynajmniej raz na 2 tygodnie problemu nie ma (DPF wypala się w trakcie jazdy na trasie).
O wypalaniu DPF na postoju nie słyszałem jeżeli jest taka możliwość bardzo chętnie spróbuje tylko jak to zrobić?
pablo21:
Procedurę wypalania można wywołać z poziomu komputera serwisowego. :-W
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej