Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40

(1/2) > >>

iroc5.7:
Witam. szukałem trochę na forum, ale nie wiele zrozumiałem. chodzi o xj40 90r. jestem jeszcze "zielony" w kwestii układu hydraulicznego, dodam, że w citroenach jestem spec, miałem wiele cx-ów itp.
W moim jagu natomiast mam taki problem;
1. przy każdym naciśnięciu hamulca zapala się czerwony wykrzyknik.
2. przy szybkim nagłym naciśnięciu hamulca w pierwszej chwili jest twardy i hamulce działają jakby z lekkim opuźnieniem, przy powolnym naciskaniu jest ok. przy silnym naciskaniu mam wrażenie jakby coś pchało  mi pedał w górę.
4. do tego są słabe hamulce, ale co dziwne, hamują wszystkie koła, tarcze są gorące, wszystkie, tylne też.
Od czego zacząć?
Od akumulatora ciśnienia? Rozumiem, ze to ta mała czarna sfera na popce. z tyłu nie mam nivo, są założone przez poprzedniego właściciela zwykłe amory.
Na czym w skrócie polega zadanie tego akumulatora w jagu, bo w citroenie nie wyczuwałem takich objawów przy uszkodzonym akumulatorze ciśnienia podczas pracującego silnika.

Wydaje mi się, że zadanie tego akumulatora w jagu jest odwrotne niż w citroenie, w tym drugim podczas pracy silnika jest cały czas wytwarzane odpowiednie ciśnienie w układzie, więc akumulator jest niepotrzebny, potrzebny jest tylko w przypadku zgaśniecia silnika podczas jazdy. wydaje mi sie że w jagu ciśnienie wytwarza pompka elektryczna dopiero po naciśnięciu hamulca, więc przy nagłej potrzebie w pierwszej chwili ciśnienie jest niewystarczające, więc chyba najpierw ciśnienie jest podawane z akumulatora a po ułamku sekundy dopiero dobija pompka, tak?

tomek1212:
Dokładnie tak, citroen z tego co pamiętam miał pompę napędzaną od silnika o dość dużym wydatku, natomiast w jaguarze jest to mała elektryczna pompa którą nie zdąży tak szybko zrobić odpowiednie ciśnienie w układzie dlatego zastosowano akumulator ciśnienia.
Akumulator ciśnienia jest bardzo podobny jak te do amortyzatorów w citroenie, różnica jest tylko taka że do citroena nowy kosztował mniej niż 100zł a do jaguara jakoś koło 1000zł.

natalinka:
witam, podłączę się do wątku jeśli można i zapytam co z tą kontrolką czerwoną z wykrzyknikiem. u mnie też zapala się przy hamowaniu. zaczęła świecić się po pierwszej zmianie klocków po zakupie auta. myślałem że to coś z czujnikami, ale po następnej zmianie klocków  też się świeci. czy  przyczyną może być zużyta kula? dodam że hamulce działają tak jak działały od początku czyli samochód nie staje w miejscu dęba ale dosyć sprawnie się zatrzymuje.

iroc5.7:
No właśnie ta cena akumulatora trochę psuje humor, znalazłem za ponad 1100zł. chyba, że da się dopełnić jak w cytrynie o ile membrana jest ok. zobaczę.

jaras81:
u mnie po 3-4 naciśnięciach pedału hamulca załącza się pompka właśnie tego akumulatora i w dodatku dość głośno hałasuje- z tego co wiem to powinna załączyć się dopiero po 7.
Zastanawiam się czy do wymiany mam akumulator ciśnienia czy pompkę... czy to i to?

Czerwony wykrzyknik podczas hamowania może wynikać z zużytych klocków hamulcowych lub braku klocków z czujnikiem zużycia lub uszkodzonym czujnikiem zużycia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej