Autor Wątek: zaplon  (Przeczytany 6776 razy)

adams

  • Gość
zaplon
« dnia: Marzec 08, 2008, 22:26:51 pm »
Witam.
Widzialem bezstykowe aparaty zaplonowe, jak to sie ma do mocy silnika. Chcialem ciutke podwyzszyc moc silnika.
pozdrowienia adams

Pipcyk

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2008, 23:13:04 pm »
Twój kocur  ma raczej bezstykowy, więc tutaj na zwieszenie bym nie liczył

autoklima

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2008, 01:44:38 am »
w większosci xj 12 a z podpisu domyślam sie że o taki silnik chodzi były bezstykowe aparaty zapłonowe nawet w xj6 seria 2 z 76 roku którego miałem okazje restaurować był aparat bezstykowy na transoptorach

adams

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2008, 21:11:40 pm »
Witam!
U mnie jest normalna kopulk aparatu zaplonowego i jezeli dobze pamietam palec rozdzielacza to rok 1989.
Chodzilo mi raczej o caly elektroniczny uklad zaplonowy. Cos nowszej generacj z mozliwosci aadaptacj do jaga.
pozdrowienua adams

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: zaplon
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2008, 09:44:35 am »
Jeśli chciałbyś żeby III seria jeździła szybciej, to jedynym prostym sposobem jest modyfikacja układu dolotowego (zwiększenie przekrojów i zmiana filtrów na stożkowe). Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów, można by kupić w USA konwerter firmy B&M, napewno troche to poprawi osiągi.
XJR-S 6.0 Asprey#99

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2008, 06:48:57 am »
 Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.

Skrzynia ta rowniez używana jest w Ferrari, Rolls Royce Silver Shadow w wojskowych Humvee-Hammer.
Jaguar po próbach z reczna skrzynia biegów (okolo 300 modeli ) zaczal montować 400 turbo .
Transmisja ta głownie wUSA byla wykorzystywana do Drag Racers.( wyścigi równolegle na1/4 mili)
Wada skrzyni to ze jest tylko 3 biegowa ale poza tym kulo odporna.
Podczas przebudowy dodając trochę więcej sprezynek i sprzegiel można ciagnac lokolotywe

adams

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2008, 21:44:22 pm »
Witam.
Mysle ze uklad dolotowy i filtry beda w moim zasiegu. Skrzynia to pewnie nie predko.
Dzeki za podpowiedz.

naughtycat23

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2009, 10:28:24 am »
Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.

 :-wstyd ale musze zapytac czy mowimy o skrzyni GM 400 ??

JAGULAR

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2009, 20:09:32 pm »
A czy ktoś próbował do xj12 wstawic turbinę ?

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2009, 20:59:06 pm »

Pipcyk

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2009, 08:17:42 am »
lepiej zastanow sie nad zastosowanie stozkowego filterka zeby nie dac ciała jak to juz widziałem w wielu autach w tym takze jagauarow tyle ze nowszych gdzie bezmyślność montazu ich woła o pomste-najpier trzeba wybrac takie miejsce aby mozna było odseporwać filterek od pobierania gorącego powietrza z komory silnika bo inaczej efekt moze byc wręcz odwrotny od zamierzonego.Jesli juz będziesz chciał sie na powaznie pobawić w poprawe osiągow pomyslałbym nad wiekszymi zaworami w głowicy i poszukaniu jakiegoś speca co by sie podjął lekko wydłuzyć czas wtrysku benzyny w ecu lub zastosowanie dobrej sekwencji lpg w ktorej własnoręcznie mozna wydłuzyć czas wtrysku gazu.Dobrze byłoby tez pomysleć na zmianą przełozen w tylnym moście .

Możesz rozwinąć ten temat, co ma zmienić dłuższy wtrysk benzyny ?

Pipcyk

  • Gość
Odp: zaplon
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 26, 2009, 08:47:41 am »
dłuzszy czas wtrysku paliwa = bogatsza mieszanka a filtr stozkowy =ubozsza mieszanka bo jest wtedy łatwiejszy przepływ(dolot) powietrza do kolektora ssącego.


Sorry. Zapomniałem że wtrysk w jaguarze jest dosyć prymitywny i nie posiada sondy lambda.

Moim zdaniem jeżeli ktoś już chce się bawić w tuning to wywalił bym oryginalne ECU , wpakował dodatkowo sondę lambda i  megasquirt.