Autor Wątek: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność  (Przeczytany 3206 razy)

Bartekb74

  • Gość
Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« dnia: Styczeń 14, 2015, 23:21:15 pm »
Auto pływa po drodze(ja raczej opisał bym to jakby tył chciał wyprzedzić przód), koła tylne jak w Tatrze- dół koła ma się na zewnątrz, ścięte opony od wewnątrz muszę natychmiast wymienić. Dzisiaj byłem na trzepakach , amortyzatory na 70% przód- tył , wahacze ok. Czy to może być brak zbieżności, autem strach jechać szczególnie jak w koleinach to lata. Dzięki.

ghrh

  • Gość
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2015, 23:38:40 pm »
To nie tyle zbieżność co cała geometria do poprawki. Od tego na pewno trzeba zacząć. Zaraz po naprawie wszelkich luzów w zawieszeniu.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2015, 11:10:04 am »
Geometria.
Z przodu i z tyłu masz sanki, które muszą być odpowiednio ustawione, jeśli będą minimalnie pochylone w jedną i drugie w drugą stronę auto będzie jechało trawersem, przy 4x4 właśnie takie uczucie będziesz miał. Co do ścinania opon i negatywu (notabene TATRY mają odwrotnie, nie widziałem żadnej z negatywem), to wg mnie wina zmęczonych życiem sprężyn/amorów/kątów pochylenia koła. Wahaczom też bym się przyjrzał i tulejom, ale w pierwszej kolejności jednak amortyzacja, później prowadzenie koła.

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2015, 17:50:16 pm »
Hej,

U mnie tez sie to czasami odczuwa. Na zakrecie po wjechaniu w dziure/koleine potrafi bujnac na boki. Zauwazylem ze mam lekko skrecona kierownice w prawo ale jak puszczam to auto jedzie prosto.

Wydaje mi sie ze najpierw pasowałoby sprawdzic zawieche a potem geometrie. Sam sie do tego przymierzam. Kola tyl tez mam lekko pochylone do srodka (negatyw). Przod "wyglada" na prosty tylko ta kierownica krzywa....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2015, 18:00:30 pm wysłana przez NorbertN »
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Bedek

  • Gość
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2015, 19:12:15 pm »
Miałem dokładnie to samo - z tyłu koła ja w starej Tatrze, auto pływa a na zakrętach strasznie nosi tył.
Winę za to ponosiły tuleje wahliwe na tylnym wahaczu - tym krótkim wzdłużnym ( dobry dostęp nie trzeba ściągac koła). Kupno nowych na allegro i zamontowanie wyeliminowało problem ale na krótko bo padły. Dopiero zamówienie w miejsce wspomnianych tulejek, poliuretanów z Olkusza załatwiło sprawę definitywnie.

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2015, 22:24:20 pm »
Miałem podobnie, tzn auto jechało prosto ale koła miałem / \ patrząc od tyłu. Po wymianie na poliuretany (tuleje były już powybijane) wszystkie stuki ucichły ale koła się jeszcze bardziej pochyliły, a w x-ie można ustawić tylko zbieżność tylnych kół, kątów już nie :( Dopiero po wymianie tulei górnych, poprzecznych wahaczy (bananów) z poliuretanów na gumowe z allegro problem zniknął.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Biała

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2015, 23:03:46 pm »
CapaBB
Kwestia twardości tulei, poliuretan może mieć właściwości fizyczne gumy, ale większą wytrzymałość, wszystko zależy od twardości w skali Shore'a.

Bartekb74

  • Gość
Odp: Zawieszenie-pływa-a może tylko zbieżność
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2015, 11:30:09 am »
Dzięki. :-thank