golf (V.A.G), ma wyjątkowo podatne silniki na kiepskie oleje, szczególnie VR6 i G60, diesle TDI dzięki niewłaściwemu doborowi smarowidła, ścierają wałki rozrządu i "szklanki" samoregulatorów, stają się za ciasne, już po 200kkm, właściwy olej wydłuża przebieg do 500kkm.
proszę cytat:
Driv3rrrr
Forumowicz Daimler
******
Online Online
Wiadomości: 1.090
Zobacz profil Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedz #11 : Październik 10, 2015, 21:50:31 » Odpowiedz cytując
Jedrzej oliwa 5W30. I do tego silnika osobiście nic gęstszego bym nie stosował. Nawet 5W40 moim zdaniem już nie bardzo, aczkolwiek nie mówie NIE. Nikasil jest po to aby zminimalizować tarcie i to samo powinien spełniać olej.
Aprobata oczywiście WSS M2C-913A/B/C/D. Norma ACEA A5/B5 lub A1/B1.
Z firm to cóż - Motul, Millers (oba najlepsze parametry przy tym spełniają 100% aprobaty i normy), Valvoline, Mobil 1 ale tutaj już 0W30 i faworyt cenowy - Ravenol. 5l za 140zł z tego co pamiętam - a co najlepsze chwalą się, że olej z domieszkami naturalnej bazy PAO!!!. Szperałem i tak - ich polska strona to potwierdza, niemiecka cisza, ogólna cisza, angielska potwierdza. Moim zdaniem....ściema. PAO jest pieruńsko drogie i raczej nie puścili by takiego oleju za mniej jak 40zł/1l.
Patrzylem w MSDS...dupa blada żadnych konkretnych info.
proszę allegro:
http://allegro.pl/olej-motul-specific-913d-5w30-5l-filtry-wroclaw-i5882981942.html