Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

Historia Jaguara

<< < (5/8) > >>

daniel:

--- Cytat: optre w Marzec 25, 2009, 15:57:38 pm ---
--- Cytat: Bazyli w Marzec 24, 2009, 23:33:30 pm ---To dodam ciekawostkę do XJ40

Piękna linia tyłu XJ40 (XJ6) jest dziełem przypadku. Otóż w pracowni przygotowano gliniany model samochodu, który potem przesłano dalej, by zacząć tłoczyć blachy. W trakcie transportu, czy to z powodu niezbyt dokładnego wyschnięcia modelu, czy też znanych z dziur dróg angielskich  ;) pupka nieco opadła. I tak już zostało.
 :-thank for jur atenszion

--- Koniec cytatu ---

Tego nie wiedziałem :-R.
Może ktoś jeszcze zna jakies ciekawe fakty z histori jaguarów? PISZCIE  :-K  :-za :-tylko

--- Koniec cytatu ---

To legenda, ale nie prawdziwa. Efekt jest zamierzony, stylizacja oparta na serii - wystarczy popatrzeć z boku na oba modele.

Bazyli:
Szkoda  :-cry

optre:
Jaguar negocjował z kilkoma włoskimi wykonawcami karoserii, ale na koniec, przy projekcie kształtu nowego samochodu, wybrał Boba Knight. Po jego przejściu na emeryturę, zadania po nim przejął Jim Randle. Po dokładnych testach prototypu w ekstremalnych klimatycznych warunkach, został na koniec 1986 roku przedstawiony nowy model XJ6 (xj40), oferowany z silnikami AJ6 2,9 i 3,6 litra. Nowy samochód z kanciastymi światłami miał nowe zawieszenie kół, większy silnik i bardzo dobrą wydajność i właściwości jazdy. Trochę powiększona karoseria (długość zwiększyła się o 5 cm) miała niższą obudowę chłodnicy niż seria III i wielkie światła końcowe, ale straciła trochę na indywidualności wcześniejszych Jaguarów. Istniała i wersja z czterema głównymi światłami. Nowa seria zawierała trzy modele – XJ6, Sovereign z luksusowo wyposażonym wnętrzem i doskonały Daimler Double Six.

kogutki:
tak wygladalo propozycja Pininfarina na XJ40 ...





oskioski:
trochę jak Dacia  :-hehe

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej