Jaguar negocjował z kilkoma włoskimi wykonawcami karoserii, ale na koniec, przy projekcie kształtu nowego samochodu, wybrał Boba Knight. Po jego przejściu na emeryturę, zadania po nim przejął Jim Randle. Po dokładnych testach prototypu w ekstremalnych klimatycznych warunkach, został na koniec 1986 roku przedstawiony nowy model XJ6 (xj40), oferowany z silnikami AJ6 2,9 i 3,6 litra. Nowy samochód z kanciastymi światłami miał nowe zawieszenie kół, większy silnik i bardzo dobrą wydajność i właściwości jazdy. Trochę powiększona karoseria (długość zwiększyła się o 5 cm) miała niższą obudowę chłodnicy niż seria III i wielkie światła końcowe, ale straciła trochę na indywidualności wcześniejszych Jaguarów. Istniała i wersja z czterema głównymi światłami. Nowa seria zawierała trzy modele – XJ6, Sovereign z luksusowo wyposażonym wnętrzem i doskonały Daimler Double Six.