Autor Wątek: Historia Jaguara  (Przeczytany 13067 razy)

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 24, 2009, 22:10:27 pm »
Wiadomo też, że takie zmiany wymógł na firmie trend oraz zapełniająca się nisza w postaci Mercedesa CLS, Porsche Panamera oraz Astona Martina Rapide.
Skoro nowy XJ ma być samochodem klasy mercedesa CLS, to jaki jaguar będzie konkurował z Mercedesem klasy S i BMW serii 7?
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Bazyli

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 24, 2009, 23:33:30 pm »
To dodam ciekawostkę do XJ40

Piękna linia tyłu XJ40 (XJ6) jest dziełem przypadku. Otóż w pracowni przygotowano gliniany model samochodu, który potem przesłano dalej, by zacząć tłoczyć blachy. W trakcie transportu, czy to z powodu niezbyt dokładnego wyschnięcia modelu, czy też znanych z dziur dróg angielskich  ;) pupka nieco opadła. I tak już zostało.
 :-thank for jur atenszion

optre

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 25, 2009, 15:57:38 pm »
To dodam ciekawostkę do XJ40

Piękna linia tyłu XJ40 (XJ6) jest dziełem przypadku. Otóż w pracowni przygotowano gliniany model samochodu, który potem przesłano dalej, by zacząć tłoczyć blachy. W trakcie transportu, czy to z powodu niezbyt dokładnego wyschnięcia modelu, czy też znanych z dziur dróg angielskich  ;) pupka nieco opadła. I tak już zostało.
 :-thank for jur atenszion

Tego nie wiedziałem :-R.
Może ktoś jeszcze zna jakies ciekawe fakty z histori jaguarów? PISZCIE  :-K  :-za :-tylko

naughtycat23

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 25, 2009, 16:13:33 pm »
Najciekawsza historia zwiazana jest z modelem XJ220 i pewnie jest wiekszosci forumowiczow znana wiec nie bede jej przytaczal - dla tych ktorych nie zdazyli poznac jej chociazby po krotce odsylam do poszukiwan a dla ciekawskich hmmmmm wyscig na YOUTUBE XJ220 VS. PAGANI ZONDA. Zaskakujace jak wiekowy, dosc ciezki kot z zaledwie 3,5 litorwa jednostka z MG METRO kontra najnowsza technologia wlokienko itd. silnik 7,3 AMG ??? Jesli ktos nie widzial niech zaluje polecam az czlowiekowi sie przyjemnie robi jak w pojedynku Dawida z Goliatem.
Acha jest jeszcze promotional video z Niemieckiego toru wiadomo jakiego z przyjemna muzyczka i w fajnym stylu polecam i pozdrawiam. Swoja droga jak to mozliwe ze z jednostki V12 nie udalo sie fabryce wycisnac wiecej jak 500 koni ??? Jest ktos na tyle zorientowany aby wypowiedziec sie na ten temat ?? Pozdrawiam.


http://www.youtube.com/watch?v=uc0FsApsads
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2009, 16:41:48 pm wysłana przez kogutki »

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 26, 2009, 06:30:04 am »
Może dlatego, ze silnik Zondy to jednostka z początków lat 90 (stosowana w Mercedesie SL73 AMG), po odpowiednim poprawieniu?

Ale pewności nie mam ;)

daniel

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 26, 2009, 10:56:47 am »
To dodam ciekawostkę do XJ40

Piękna linia tyłu XJ40 (XJ6) jest dziełem przypadku. Otóż w pracowni przygotowano gliniany model samochodu, który potem przesłano dalej, by zacząć tłoczyć blachy. W trakcie transportu, czy to z powodu niezbyt dokładnego wyschnięcia modelu, czy też znanych z dziur dróg angielskich  ;) pupka nieco opadła. I tak już zostało.
 :-thank for jur atenszion

Tego nie wiedziałem :-R.
Może ktoś jeszcze zna jakies ciekawe fakty z histori jaguarów? PISZCIE  :-K  :-za :-tylko

To legenda, ale nie prawdziwa. Efekt jest zamierzony, stylizacja oparta na serii - wystarczy popatrzeć z boku na oba modele.

Bazyli

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 26, 2009, 19:35:25 pm »
Szkoda  :-cry

optre

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2009, 20:20:52 pm »
Jaguar negocjował z kilkoma włoskimi wykonawcami karoserii, ale na koniec, przy projekcie kształtu nowego samochodu, wybrał Boba Knight. Po jego przejściu na emeryturę, zadania po nim przejął Jim Randle. Po dokładnych testach prototypu w ekstremalnych klimatycznych warunkach, został na koniec 1986 roku przedstawiony nowy model XJ6 (xj40), oferowany z silnikami AJ6 2,9 i 3,6 litra. Nowy samochód z kanciastymi światłami miał nowe zawieszenie kół, większy silnik i bardzo dobrą wydajność i właściwości jazdy. Trochę powiększona karoseria (długość zwiększyła się o 5 cm) miała niższą obudowę chłodnicy niż seria III i wielkie światła końcowe, ale straciła trochę na indywidualności wcześniejszych Jaguarów. Istniała i wersja z czterema głównymi światłami. Nowa seria zawierała trzy modele – XJ6, Sovereign z luksusowo wyposażonym wnętrzem i doskonały Daimler Double Six.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2009, 20:27:11 pm »
tak wygladalo propozycja Pininfarina na XJ40 ...






oskioski

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2009, 20:28:05 pm »
trochę jak Dacia  :-hehe

optre

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 27, 2009, 20:44:36 pm »
Takiego czegoś to nie nazwałbym jaguarem to jakieś badziewie.  :-thumpdown

mumin81

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 28, 2009, 05:03:11 am »
Oj, nie przesadzajcie, nie jest taki brzydki :) To przecież sylwetka Maserati Quattroporte.

Jeszcze przed Jaguarem mój ojciec nawet rozważał zakup samochodu właśnie tej marki.

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 28, 2009, 11:12:12 am »
Rzeczywiście jak Quattroporte IV wygląda. A ciut to nawet trochę jak Lagonda - cudowna Lagonda  :-wings

daniel

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 30, 2009, 12:35:59 pm »
Z wcześniejszego postu - dwie pierwsze fotki to była propozycja pininfariny.
Trzecia to projekt wewnętrzny.
Dodam jeszcze to:
1 - LC40 (XJ40 z 1977)
2 - prawie final - 1979
3 - Bertone 1974

« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2009, 12:39:49 pm wysłana przez daniel »

daniel

  • Gość
Odp: Historia Jaguara
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 30, 2009, 12:37:56 pm »
I dalej:
1 - Bertone dwa 1976
2 i 3 - Ital Design