Co do błędów, można je sprawdzić: wcisnąć przycisk na dźwigni kierunkowskazów i włączyć zapłon. Rozpocznie się TEST. Po przejściu do "DTC" powinny się wyświetlić na wyświetlaczu km/spalania kody zapamiętanych i aktualnych błędów.
Patrząc od strony lewej przepustnicy znajduje się czujnik położenia przepustnicy. Jest to potencjometr, który odczytuje czy naciśnięciu pedału gazu w określonej pozycji odpowiada odpowiednie odchylenie przepustnicy. Po prawej stronie przepustnicy znajduje się silniczek wykonawczy -otwierający przepustnicę.
Po wymianie akceleratora (pedału gazu) trzeba zaadoptować go do przepustnicy. tzn rozłączyć akumulator na ~30 min. Odpalić silnik i czekać aż 2 razy włączy się wentylator. Powinno się zaadoptować.
Jeżeli nie pomoże, trzeba udać się do diagnosty, który ma interfejs IDS / Rotunda + program do Jaguara i odczyta błędy oraz zrobi adaptację.
Nie można również od tak sobie kupić inny/nowy czujnik poł. przepustnicy i go przykręcić.
Przyczyną może być również zanieczyszczona - zacierająca się przepustnica.