Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

jaguar XJ40 popękane panele drewniane

(1/1)

Michal_sk8:
Witam

mam kilka pytań odnośnie drewnianych wstawek we wnętrzu, są zniszczone tzn. mają popękaną całą ta powierzchnię z lakierem bezbarwnym, nie są to jakieś straszne "chipsy" które strasznie odstają i prawie odpadają ale są zniszczone

1.chciał bym dowiedzieć się co może być powodem takiego ich wyglądu; wilgoć,upał,zmiany temperatur czy np auto po powodzi?

2.czy da radę to jakoś reanimować? np wyciągnąć wszystkie panele, zeszlifować warstwę lakieru i ponownie polakierować lub oddać np do stolarza? pytam bo są różne kolory tych paneli a te mają akurat fajny jasny kolor,który chciał bym zachować

Jaguar XJ6:
1 . zmiany temperatur i wilgoć
2 . zeszlifować stary lakier , położyć nowy ( najlepiej kłaść lakier tyle razy , aż uzyska sie pożądany odcień ) ,   albo oddac do dobrego stolarza do renowacji

Michal_sk8:
ok dzięki, a wilgoć czym spowodowana może być, jakiś filtr kabinowy lub jakiś otwór wentylacyjny zapchany?

jak rozebrać to rozebrać żeby wyciągnąć wszystkie panele? z drzwi ,deski i konsoli środkowej, dużo roboty lub jakieś trudności większe można napotkać?

Jaguar XJ6:
Wilgoć jest spowodowana tym , że Jaguar tak jak każdy inny samochód ma nieszczelności przez które dotaje sie powietrze z zewnątrz w zalezności od pogody jest to wilgotne albo suche powietrze . Jak wsiadasz w zimie do samochodu to jakaś cześć sniegu z twoich butów siła rzeczy znajdzie się na dywaniku wewnątrz auta ( potem sie rozpuści a woda  odparuje , podwyższajac wilgotność wewnątrz samochodu ) . W lecie w upalne dni gdy słoneczko podgrzewa wnetrze naszego autka  drewno które uległo spaczeniu pod wpływem wilgoci zaczyna gwałtownie schnąć ( powstają napreżenia ) które prowadza do pęknięc lakieru .

Do zdjęcia drewna z drzwi potrzebujesz jedynie czegoś do podważenia zaślepki która jest w klamce i gwiazdki do odkrecenia śrubki która sie za nia kryje . Dodam jeszcze jedną ważną rzecz , jedynie na drzwiach i środkowym panelu z nawiewami sa drewniane deski . Konsola środkowa ( tam gdzie radio i reszta ) , to tak naprawde twardy plastik z naklejoną drewnianą okleiną , polakierowaną lakierem bezbarwnym . Boczne kratki to też okelina drewnopodobna , tylko , ze na metalowej blaszce ( przynajmniej tak jest umnie ) . Także deski z drzwi i środkowy panel nawiewu można zrobić poprzez zeszlifowanie starego lakieru i nałożenie nowego , ale konsolą środkową i kratki boczne ( trzeba by z nich zedrzeć starą okleinę , i na jej miejsce przykleić nowa , którą zapewne trzeba by polakierować ) . Czyli jednym słowem aby doprowadzić drewno i okleiny do stanu fabrycznego , trzeba sie nieźle napocić  ;D

Michal_sk8:
dzięki za piękny opis procesu niszczenia drewna :) czytając to poczułem jak bym siedział w aucie zimą a za chwilkę latem i obserwował to w przyspieszonym tępię :D

hmm myślałem że wszystko to drewno, dobrze wiedzieć :)

pozdrawiem

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej