Autor Wątek: Obroty X308  (Przeczytany 1662 razy)

PAW3L

  • Gość
Obroty X308
« dnia: Czerwiec 22, 2014, 22:31:22 pm »
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc auto to Daimler Super V8 1997
1. Czy to normalne że na P lub N dodając gazu silnik kręci do 3000 obr/min i go odcina
2. Wolne obroty utrzymują się na poziomie 1100 obr/min, to zdecydowanie za dużo i co może być tego przyczyną
3. Silnikiem delikatnie trzęsie na wolnych obrotach
4. Wyrzuca błąd zaworu EGR a wiem ze go nie ma
Dzięki z góry

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Obroty X308
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2014, 11:37:53 am »
Witaj na forum.
1. Tak to jest normalne, dla doładowanego silnika. Wolnossący można ciągnąć do końca na wolnych obrotach.
2. Wolne obroty na 1100 obr/min. to normalna rzecz, przez pierwsze minuty po uruchomieniu silnika. Potem spadają lub powinny spaść do 650, jeśli nie spadają to trzeba sprawdzić przede wszystkim przepustnicę. 
3. Drgania to ciężki temat. Zacząć trzeba od świec.
4. Jaki numer błędu wyrzuca? Skąd masz informacje, że EGR-u nie ma?
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

PAW3L

  • Gość
Odp: Obroty X308
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2014, 17:13:26 pm »
Dziękuje za reakcje
Ogólnie mam dwa błędy
P 0405
P 0603
Nie da sie ich wykasować, a o EGR-ze wiem z autopsji bo wczoraj wyciagnąlem przepustnicę wyczysciłem a pod nią gdzie EGR powinien być była tylko zaślepka wyglądało to na oryginał bo i wtyczka miała korek.
Co do świec to są nowe.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Obroty X308
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2014, 22:20:43 pm »
Drgania to ciężki temat. Skoro świece są ok, to trzeba zbadać cewki. Twój silnik ma cewki 2 pinowe. Komputer pokazuje ich błąd, dopiero wtedy kiedy cewka nie działa. Nie pokazuje, jeżeli nie działa ona prawidłowo. Dla ułatwienia dodam, że Twoje cewki są takie jak w AJ 26 niedoładowanych numer cewki to LCA 1510 AB. Zaślepka jest oryginalna. To znaczy, że Twój samochód nie miał na wyposażeniu EGR-u.
Opisy błędów wskazują na:
P0405 - EGR valve power supply circut open
EGR valve to ECM drive circut pait - EGR pins 1/3, 4/6 open circut, high resistance
EGR valve failure (stepper motor open circut)

P0603 - ECM data corrupted, ECM failure.

Tłumacząc. Zacznij od sprawdzenia ECM. Błąd P0603 wskazuje na uszkodzenie ECM. Być może w nim jest przyczyna złego sterowania i stąd też drgania.  :-W
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8