Się możę udzielę z deczka
Niedługo (koniec kwietnia lub koniec maja) będę dopasowywał cały (prócz kolektora) wydech.
Stary wydech, który jest total caput idzie na żyletki, a nowy będzie z nierdzewki + własna koncepcja. Trochę przejrzałem forum w tym celu, pomógł też wujek google.
Powiedzmy, że będę przecierał szlak w tej dziedzinie, bo mimo wielu pytań i deklaracji chyba nikt z Was nie odważył się na spełnienie swoich planów. Mój Jag nie jest w dobrej kondycji, nosiłem się też od pewnego czasu z zamiarem jego sprzedaży, ale z braku konkretnych ofert i ludzi którzy mieli zamiar go zakatować to dam mu drugie życie. Znajomi mówią że jestem szalony i zbankrutuje
Ale wracając do układów wydechowych:
Zdjęcie kolektora, piaskowanie, jeśli trzeba to splanowanie i kolektora i głowicy. Zakonserwowanie kolektora (wszyscy wiemy że rdzewieją strasznie).
Sam materiał na układ zakupię sam:
- Rury z stali nierdzewnej
- Tłumik(i)
Na bieżąco podczas wymiany będę dobierał inne części typu mocowania, uszczelki itd.
Koncepcja układu:
Mój plan zakłada wyrzucenie katalizatorów które nie spelnieją już żadnej roli i zastąpienie ich tłumikiem komorowym, najbardziej zbliżony średnicą wlotu i wylotu (50 mm) jaki znalazłem to:
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-komorowy-magnaflow-2w1-52-58-i5253407586.htmlDalej - usunięcie rezonatorów, lub jak kto woli drugich od końca.
Tłumiki końcowe - tu mam problem ponieważ z starego układu nie zostanie nic prócz kolektora, a liczba tłumików z 5 zmniejszy się do 1 to mam raczej uzasadnione obawy co skali ryku jaką Jag będzie produkował.
Jest to największa zagwostka dla mnie, ale jeśli nie usłyszę to się nie przekonam. Więc najpierw spróbuję koncepcji samych rur, jeśli dźwięk nie będzie zadowalający to zakupie dwa tłumiki przelotowe, lub komorowe
Dobór końcówek - kwestia czysto kosmetyczna. Ale! W związku z tym, że Jag nie będzie należał do kategorii "Klasyk, tak jak fabryka wypuściła" tylko bardziej Custom to zamierzam poeksperymentować
Pewnie duża liczba osób pomyśli: "Idiota, w trupa ładuje kasę
". Ale każde auto zasługuje na odbudowę
Za jakiś czas założę osobny temat dla mojego projektu w którym będę się dzielił informacjami z postępu prac. Temat będzie okraszony zdjęciami i filmami, będę też zamieszczał spis kosztów jakie poniosłem na remont.
Oczywiście każda konstruktywna krytyka, porady, uwagi, koncepcje, propozycje mile widziane.
Także powodzenia mi życzcie no i wiadomo jak jeździć to