Autor Wątek: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster  (Przeczytany 21569 razy)

brys

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 25, 2014, 22:27:11 pm »
Trudno określić - po prostu nie chcę, żeby mnie denerwował w trasie ;)

W tym temacie: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x308-xj8-xjr-27/xjr-exhaust-system-95175/ gość pisze o wywaleniu tych środkowych tłumików, znaczy się drugich od końca.
Podobno zmiana dźwięku dopiero po daniu więcej niż połowy gazu. Pytanie tylko, czy zastąpienie tych drugich od końca tłumików prostymi rurami nie spowoduje niczego negatywnego w pracy samochodu?

Szukałem dalej - ten S-type R brzmi świetnie: https://www.youtube.com/watch?v=xqGTQB-sIhA
W opisie filmu widzę, że ma wywalony resonator (czyli właśnie te drugie od końca) oraz wstawiony X-pipe. X-pipe jak rozumiem wstawiamy zamiast tego trzeciego od końca tłumika z dwoma wlotami i wylotami?

rpmotorsport, co byś doradził najpierw - wywalić resonatory(drugie od końca) czy wstawić X-pipe, a może H-pipe w miejsce tego tłumika z dwoma wlotami/wylotami? Wolałbym eksperymenty z dźwiękiem zacząć raczej od takiej opcji (widzę, że macie x-pipe po 150zł) niż rzucić się na końcowe Magnaflow za 1000zł i nie być zadowolonym.
Zaznaczam, że nie zależy mi na przyroście mocy, ale nie chcę też w żadnym wypadku, żeby moc spadła czy samochód zaczął gorzej pracować.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2014, 00:28:50 am wysłana przez brys »

brys

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2015, 11:09:46 am »
Witam,

Podziałałem trochę z wydechem -  zestaw muffler delete, czyli po polsku usunięcie ostatnich tłumików. Wzorowany na zestawie Mina Gallery: http://www.minagallery.com/jaguar-xk8-xkr-mina-gallery-performance-muffler-delete-kit/

Filmik jak to brzmi u mnie jest tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Kt1G5PoTT2A

Głośność w kabinie praktycznie bez zmian, jedynie przy przyspieszaniu w okolicy 1500-2000 obrotów jest trochę głośniej. Na wolnych obrotach słyszalny delikatny bulgot V8, ale tylko gdy stoimy na zewnątrz samochodu. Czyli nie ma wiochy i wszystko pasuje do XJ ;)

Całość nie wymaga ŻADNYCH modyfikacji samochodu i pasuje idealnie - montowana jak oryginalne tłumiki, do tego nowe opaski, haki ze stali kwasoodpornej do oryginalnych mocowań, wymiar rury jak fabryka = pasują oryginalne końcówki wydechu. Gdyby ktoś był zainteresowany takim zestawem, to proszę o wiadomość. Mogę wykonać identyczny w cenie 350zł :)

Pozdrawiam

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2015, 16:40:39 pm »
Brzmi super. Mógłby bulgotać nawet więcej. Muszę coś zrobić w Esce V6

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2015, 10:42:01 am »
Dokładnie takie coś chodzi mi po głowie od kilku miesięcy jako zamiennik dla skorodowanych tłumików w X300. Ktoś potrafi mi powiedzieć, czy wymiary końcowych tłumików X300 i X308 są takie same?

Piotrek666

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 31, 2015, 16:02:13 pm »
Witam
Dawno mnie tu nie było

Postanowiłem wtrącić swoje słowo bo usłyszałem słowo bulgot

Jeżeli ktoś z was chcę mieć taki typowy gulgot bulgot hamerykanski gargoyle to od razu mówię że co nie zrobicie z wydechem to tego nie osiągniecie.
Szczegół tkwi w silniku - w jaguara co obrót to inny(chodzi mi o budowę wału korbowego) cylinder detonuje mieszankę(v8 / 4 suwy =  2 detonacje na obrót)
w amerykańskich jednostkach(nie wszystkich ale dużo to posiada)detonacje są nie rytmicznie
Do tego dochodzi brak systemu dopalania mieszanki paliwa w czwartym suwie.

Tak więc jagurarowskie silniki wrrrrruuuu
a hamerykańskie  bulgu guluglu wruuuuuu
:D

co do wydechu dedykowanego to spotkałem się z jedna firma do jaguara
Blueflame Performance

Pozdrawiam

brys

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 04, 2015, 12:12:13 pm »
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Jeśli tak, to wydaje mi się, że jaguar ma jednak cross-plane'a i 'amerykański' dźwięk jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia, jeśli ktoś chce :)

maras

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 04, 2015, 22:34:12 pm »
koledzy a co myślicie o zrobieniu fajnego wydechu do x300?
Chciałbym się troszkę dowiedzieć na temat wydechu w r6, czy ktoś jest kumaty w tym temacie?
chodzi mi o to, aby zamiast dwóch tłumików środkowych zrobić jeden magnaflow z czterema wyjściami i on jest od razu z xpipe, a potem jakieś fajne tłumiczki końcowe? i czy zwiększać średnice wydechu o 10% z 50mm na 55mm? co sądzicie? oczywiście katy chciałbym zostawić, żeby za mną nie śmierdziało jak za trabantem.

Piotrek666

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 05, 2015, 16:19:13 pm »
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak

brys

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 05, 2015, 18:07:20 pm »
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak

Jesteś pewien, że Jaguar ma flat-plane? To byłaby bardzo ciekawa informacja, bo takie rozwiązane stosowano chociażby w Ferrari F40, a dałbym sobie rękę uciąć, że AJ-V8 do cross-plane :)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 05, 2015, 18:34:13 pm »
koledzy a co myślicie o zrobieniu fajnego wydechu do x300?

Nie dalej jak dwa tygodnie temu pojechałem do warsztatu, gdzie panowie mechanicy wycięli przerdzewiałe puszki wydechów końcowych w moim X300 i na ich miejsce wstawili proste rury. Modyfikacja banalnie prosta, w 100% odwracalna i niedroga. Cała reszta układu w stanie fabrycznym. Ozdobne końcówki wróciły na swoje miejsce, więc z zewnątrz nie widać żadnej różnicy, za to słychać i to jak!:D Na wolnych obrotach mamy bardzo delikatny bas, który stopniowo narasta w miarę przyspieszania. Przy 2000 można wyburzać mury, a powyżej 3000 wszystkie Skody uciekają w popłochu do rowów :P Krótko: potężny bas okraszony soczystym, gardłowym warkotem. Całość w dalszym ciągu brzmi dość dystyngowanie, choć chyba ciut za głośno jak na Jaga (przynajmniej wewnątrz auta). Wszelkie tuningowane BMW mogą się schować ze wstydu. Jeśli masz poniżej 30 lat, to zdecydowanie polecam ;D Jeśli jesteś po 30. sugeruję wymienić końcowe tłumiki na jakieś Magnaflow, albo wyciąć przedostatnie i zostawić fabryczne końcowe.

Piotrek666

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 07, 2015, 08:44:32 am »
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak

Jesteś pewien, że Jaguar ma flat-plane? To byłaby bardzo ciekawa informacja, bo takie rozwiązane stosowano chociażby w Ferrari F40, a dałbym sobie rękę uciąć, że AJ-V8 do cross-plane :)

Pewności nie mam jak jest dokładnie, na własne oczy nie widziałem. powtarzam historię od osoby dość wiarygodnej. wiem na pewno układ się różni od amerykańskich.

Zdejmij tłumiki to sam usłyszysz - bulgotu nie ma.

brys

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 07, 2015, 12:19:01 pm »
Six, to chyba X300 jest bardziej podatny na zmianę dźwięku po wycięciu tylnych tłumików, u mnie w X308 zmiana jest naprawdę delikatna, ale uważam, że w sam raz do Jaguara. Jak już mówiłem mogę sprzedać bliźniaczy zestaw Muffler Delete do X308 ;)

Piotrek666, jeśli to prawda to bardzo ciekawe, flat-lane montują generalnie w supersamochodach :)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 07, 2015, 18:21:31 pm »
brys, jak już pisałem tłumiki w x300 wyglądają inaczej niż w x308, dlatego zdecydowałem się jednak na lokalny warsztat ;) Rzeczywiście moje autko jest bardziej podatne na taką modyfikację, bo zmiana jest ogromna. Nie powiem, żeby efekt nie pasował do Jaguara, ale jest dość głośno. Za parę lat wstawię znowu oryginalne tłumiki, na razie mi się podoba :D

maras

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 08, 2015, 16:21:59 pm »
Tlumik x308 wyglada inaczej ale idealnie pasuje do 300 tki.
Czy ktos moze mi powiedziec, czy xpipe w rzedowce cos poprawi?

Moj¿esh

  • Gość
Odp: Tłumik Magnaflow lub Flowmaster
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 18, 2015, 21:38:43 pm »
Się możę udzielę z deczka :D

Niedługo (koniec kwietnia lub koniec maja) będę dopasowywał cały (prócz kolektora) wydech.
Stary wydech, który jest total caput idzie na żyletki, a nowy będzie z nierdzewki + własna koncepcja. Trochę przejrzałem forum w tym celu, pomógł też wujek google.

Powiedzmy, że będę przecierał szlak w tej dziedzinie, bo mimo wielu pytań i deklaracji chyba nikt z Was nie odważył się na spełnienie swoich planów. Mój Jag nie jest w dobrej kondycji, nosiłem się też od pewnego czasu z zamiarem jego sprzedaży, ale z braku konkretnych ofert i ludzi którzy mieli zamiar go zakatować to dam mu drugie życie. Znajomi mówią że jestem szalony i zbankrutuje  ;D

Ale wracając do układów wydechowych:

Zdjęcie kolektora, piaskowanie, jeśli trzeba to splanowanie i kolektora i głowicy. Zakonserwowanie kolektora (wszyscy wiemy że rdzewieją strasznie).

Sam materiał na układ zakupię sam:

- Rury z stali nierdzewnej
- Tłumik(i)

Na bieżąco podczas wymiany będę dobierał inne części typu mocowania, uszczelki itd.

Koncepcja układu:



Mój plan zakłada wyrzucenie katalizatorów które nie spelnieją już żadnej roli i zastąpienie ich tłumikiem komorowym, najbardziej zbliżony średnicą wlotu i wylotu (50 mm) jaki znalazłem to:

http://allegro.pl/tlumik-sportowy-komorowy-magnaflow-2w1-52-58-i5253407586.html

Dalej - usunięcie rezonatorów, lub jak kto woli drugich od końca.

Tłumiki końcowe - tu mam problem ponieważ z starego układu nie zostanie nic prócz kolektora, a liczba tłumików z 5 zmniejszy się do 1 to mam raczej uzasadnione obawy co skali ryku jaką Jag będzie produkował.
Jest to największa zagwostka dla mnie, ale jeśli nie usłyszę to się nie przekonam. Więc najpierw spróbuję koncepcji samych rur, jeśli dźwięk nie będzie zadowalający to zakupie dwa tłumiki przelotowe, lub komorowe :)

Dobór końcówek - kwestia czysto kosmetyczna. Ale! W związku z tym, że Jag nie będzie należał do kategorii "Klasyk, tak jak fabryka wypuściła" tylko bardziej Custom to zamierzam poeksperymentować  ;)

Pewnie duża liczba osób pomyśli: "Idiota, w trupa ładuje kasę  :-nuts". Ale każde auto zasługuje na odbudowę :)

Za jakiś czas założę osobny temat dla mojego projektu w którym będę się dzielił informacjami z postępu prac. Temat będzie okraszony zdjęciami i filmami, będę też zamieszczał spis kosztów jakie poniosłem na remont.

Oczywiście każda konstruktywna krytyka, porady, uwagi, koncepcje, propozycje mile widziane. 

Także powodzenia mi życzcie no i wiadomo jak jeździć to  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2015, 21:46:48 pm wysłana przez Moj¿esh »