Witam!
W Jaguarze XJ12, serii III z 1989r. powinien znajdować się silnik 5,3 HE z dość skomplikowanym układem chłodzenia. Znajdujący się tam zbiorniczek wyrównawczy nie jest przeźroczysty i dlatego nie posiada żadnych kreseczek (max/min) bo jest z metalu. Są tam dwa wlewy płynu i napełniać układ można każdym z nich. Trzeba to robić bardzo metodycznie bo płynu wchodzi ponad 20 l. Układ jest tak sprytnie pomyślany, że nadmiar płynu przedostaje się do takiego zbiornika "bezpieczeństwa" znajdującego się w lewym błotniku a jak i ten się napełni to ma odprowadzenie wężykiem prosto na podłoże na którym samochód stoi. Ja napełniałem środkowym wlewem i czekałem aż zgaśnie kontrolka na konsoli. Potem trzeba uruchomić silnik, odczekać. Powinna zaraz się zaświecić. Wtedy powtarzamy czynności. Wszystko to trzeba robić spokojnie i metodycznie ponieważ te silniki mają tendencje do przegrzewania się więc trzeba szczególnie dbać o całość układu chłodzenia a więc - termostaty i oba wentylatory (ten elektryczny i na sprzęgle wiskozowym). Nie zapomnij o odpowietrzaniu. Życzę powodzenia i nie szukaj kresek na zbiorniczku wyrównawczym;)