Autor Wątek: Problem z spalaniem 2.0D  (Przeczytany 3539 razy)

hadriano

  • Gość
Problem z spalaniem 2.0D
« dnia: Maj 14, 2014, 14:53:16 pm »
Krótka historia:
Auto zakupiłem w grudniu zeszłego roku. (Zostało sprowadzone z Holandii z przebiegiem 186k km - teoretycznie udokumentowany ). Na początku wymiana płynów, filtrów i olejów zbiegła się razem z wymianą pompy wody która przeciekała oraz naprawa turbiny która się nie uruchamiała (przeczyszczenie jej pomogło). W okolicach lutego zostało wymienione koło zamachowe wraz z paskiem. Auto miało parę rzeczy które jeszcze mnie irytowały ale jakoś byłem w stanie je znieść z racji iż auto mi się podobało pod każdym względem.
Problemy z spalaniem rozpoczęły się na początku kwietnia. Pierwotnie auto paliło w granicach 10L w mieście i 8 na trasie przy niezbyt oszczędnej jeździe. Niestety gdy spalanie wzrosło gwałtownie o jakieś 30-40 % wzbudziło to mój niepokój. Auto tez zaczęło mocno kopcić. Po oddaniu do mechanika podejrzenie padło na wtryski. Nie domykały się i lały paliwo cały czas przez wszystkie cykle. Zostały wszystkie zregenerowane. Po założeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kopcenie nie znikło. wtryski zostały oddane na sprawdzenie i okazało że się zatkały za sprawą paliwa. Zostały oczyszczone a w samochodzie został oczyszczony cały zbiornik wraz z układem z bieżącej zawartości.  Wina leżała po stronie paliwa które ktoś musiał lać nie najlepszej jakości i to co się opróżniło z samego filtra zamiast przypominać sprita, poprzypomina bardziej Coca-cole tyle syfu w nim było. W baku również był syf.
Auto częściowo wróciło do prawidłowego spalania (jestem w trakcie testowania ile pali dokładnie).
Ale problemy pojawiły się kolejne.
A mianowicie. Podczas rozruchu słychać lekkie piszczenie i ma czasami problem z wejściem na obroty. Mechanik stwierdził iż jest to prawdopodobnie wina napinacza który nie był wymieniany. Poza piskiem przy rozruchu dwa razy zdarzyło się iż wszedł na 200-300 obrotów tylko połączone to było z głośniejszym piszczeniem i nie chciał wejść na wyższe obroty (standardowe 800-1000 przy staniu na luzie.) Czy ktoś miał taki problem??
Dodatkowo podczas jazdy występują dwie rzeczy które uniemożliwiają płynną jazdę. Pierwszą z nich jest jak staram się jechać na równych obrotach to po chwili (kilku-kilkunastu sekund) czuję zarówno na pedale jak i w pracy silnika iż paliwo nie spala się tylko przelatuje i traci na mocy. Połączone to jest z mocniejszym zakopcenie. Puszczam wówczas pedał gazu i po przejechaniu parunastu metrów wciskam pedał gazu mocno i wówczas lepiej bądź słabiej przyspiesza nie kopcąc aż tak mocno ale spalanie idzie w gorę wiadomo.
Dodatkowo podczas starania się jeździć na równych obrotach zdarza się iż go zaczyna lekko rzucać do przodu i do tyły podczas jazdy tak jakby skokowo dostawał kopa i jest to dość mocne. po puszczeniu pedału gazu i jak poprzednio mocniejszym jego naciśnięciu wraca sytuacja do normy. Ale jazda z równa ilością obrotów jest uniemożliwiona co by pewnie skutkowało jeszcze niższym spalaniem.

Czy ktoś spotkał się z podobnymi przypadkami i czy mógłby coś doradzić na ten temat.  :-help

Bedek

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2014, 19:33:10 pm »
Spotkałem się z bardzo podobną sytuacją  z tym że rzecz miała się w Mondeo - ale to ten sam silnik. Objawy były w zasadzie takie same - lejące wtryski - regeneracja po kilku tysiącach to samo. W czasie jazdy wahania obrotów i mocy, raz kopcił raz nie za spalaniem też bywało różnie. Winę za taki stan rzeczy ponosiła uszkodzona ( złuszczona) pompa paliwa. Wymiana pompy, czyszczenie zbiornika, przewodów oraz wymiana filtrów ( jednocześnie ) autko śmiga jak nowe - jak długo zobaczymy.

hadriano

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2014, 22:38:29 pm »
Dzięki za tą poradę na pewno się przyda.

Ktoś miał jeszcze podobnie może?

Dziś podjechałem po raz kolejny do mechanika i podpiął się pod auto. (Na samo sprawdzanie auta jestem umówiony na wtorek.)
Błąd jaki wyświetlił to tylko P1000 oraz U1900 i B1318

Z tego co udało mi się ustalić w angielskim manualu to przedstawia się to tak jak poniżej.
Czy mógłby mi ktoś pomóc przełożyć to na polski tak bym wiedział na co się muszę nastawić?
 :-help

P1000
Description:

System check not complete since last memory clear.
Possible Source:
OBD errors not cleared by diagnosis.
Action:
Carry out comprehensive component monitor drive cycle.
Refer to the DTC section of JTIS, accessed by the icon on the
opening page.

P1000
Description:

Not all diagnostic monitors have run
Possible Source:
One or more on-board diagnostic routines have not completed
Action:
This code does not indicate a fault, just that additional drive cycles
are required.



U1900
Description:

CAN instrumentation messages missing
Possible Source:
- Engine management, ABS, or DSC fault
- CAN network fault
Action:
For ABS/DSC CAN network tests, GO to Pinpoint Test G.

U1900
Description:

Automatic climate control CAN fault
Possible Source:
- CAN circuit; open circuit, short circuit to B+, short circuit to ground
- Automatic climate control module internal CAN fault
- CAN network fault
Action:
For EATC CAN network tests, GO to Pinpoint Test F.

U1900
Description:

ABS CAN fault
Possible Source:
- CAN circuit: open circuit, short circuit to B+, short circuit to ground
- ABS control module internal CAN fault
- CAN network fault
Action:
For ABS/DSC CAN network tests, GO to Pinpoint Test G.

U1900
Description:

DSC CAN fault
Possible Source:
- CAN circuit; open circuit, short circuit to B+, short circuit to ground
- DSC control module internal CAN fault
- CAN network fault
Action:
For ABS/DSC CAN network tests, GO to Pinpoint Test G.

U1900
Description:

CAN Communication Bus Fault - Receive Error
Possible Source:
- Communication on CAN network fault
Action:
Refer to the relevant wiring diagram and check the CAN bus wiring for open
circuits, shorts to power or ground. Check termination resistance is correct.
Repair harness as required using approved harness repair kit



B1318
Description:

Battery
Voltage Low
Possible Cause:
Battery discharged
Wiring harness fault
Charging system fault
Action:
Check battery is fully charged. Using the appropriate circuit diagrams: Check power
supply circuits from front power distribution box to the fuel fired heater unit. Using the
appropriate circuit diagrams: check ground connections to the fuel fired heater unit.
Repair any wiring faults using the approved harness repair kit. Clear the DTC and test the
system to verify the repair. Check charging system
REFER to: Charging System - 2.0L Duratorq-TDCi/2.2L Duratorq-TDCi (110kW/150PS) -
Puma (414-00 Battery and Charging System - General Information, Diagnosis and
Testing).

B1318
Description:

Battery voltage low
Possible Cause:
Charging system fault
Wiring harness concern
Action:
Battery voltage low, check charging system for faults. Charge level is controlled by engine control module.

B1318
Flash code:

Continuous lamp
Condition:
Battery voltage low
Possible source:
Module input voltage less than 10.4 volts
Action:
Suspect charging system fault. Refer to charging system Continuous lamp tests.

Sebastian X

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2014, 22:47:28 pm »

hadriano

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2014, 09:20:41 am »
Dzięki przyda się na przyszłość  :-thank
Jednak nie ma na niej wyjaśnionych błędów P1000 i U1900.
Czekam więc dalej na sugestie by w pełni autko wyleczyć  :-help

ghrh

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2014, 11:47:30 am »
P1000 to nie błąd tylko kod statusu. Po pewnym czasie zmieni się na (chyba) P1111. Oznacza, że komputer jeszcze coś tam kalibruje i sprawdza. Nie ma powodu do zmartwień.

MKocial

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2014, 14:55:27 pm »
B1318 - slaby akumulator
U1900 - brak komunikacji w komputerze (pewnie jako efekt braku prądu)
P1000 - bez znaczenia, komputer w trybie kalibracyjnym

hadriano

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2014, 22:42:31 pm »
Dzięki za wyjaśnienia błędów. Też to podejrzewałem ale wolałem się upewnić. :-thank

A czy w kwestii spalania i tego dziwnego zachowania auta mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

hadriano

  • Gość
Odp: Problem z spalaniem 2.0D
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2014, 14:33:13 pm »
Po wczorajszym sprawdzaniu wyszło na to że pompę mam teoretycznie sprawną. Wadliwy jest natomiast EGR. Został tymczasowo zaślepiony by sprawdzić jak auto będzie się zachowywać teraz. Jeśli przez tydzień będzie dobrze to w przyszłym tygodniu pomyślę nad wymianą.
Sądzicie że zaślepienie to dobry pomysł czy lepiej wymienić?