Raczej nie stawiałbym na błąd skanera. Te słabsze zwracają zwykle P1000 (niedokończony odczyt). Tutaj bym się spodziewał albo przypadkowego błędu lub poważniejszej awarii.
Odłącz aku na pare minut zostawiając klemy ze sobą zetknięte, aby wyładować impulsy elektryczne co zostały w układzie. podłącz wszystko odpal auto i zostaw, żeby się moduły zaadoptowały. Jak się będzie powtarzać to niestety mamy awarię. Szukaj po całej magistrali can uszkodzeń fizycznych przewodów. Ja bym zaczął od nadkoli bo tam idą wiązki co są najbardziej narażone. W schematach elektrycznych masz podane jakie urządzenia są podpięte do sieci CAN. Najłatwiej będzie ziidentyfikować dwa kabele od CAN i sprawdzać pomiędzy modułami oporność, czy gdzieś nie mamy zbyt dużej. Jak wszystko będzie ok, to stawiam na jakiś moduł uszkodzony, który sieje zakłocenia.
Powodzenia, bo wiem, że to nie jest łatwy temat.