Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Olej do XJ6 III 4,2

(1/1)

Kubi:
Cześć!
Chciałbym wymienić olej w silniku.
Znalazłem gdzieś w mądrych księgach, że w silniku 4,2l, zalecany jest olej w klasach 10W/40 do 20W/50.
Obecny właściciel twierdzi, że aktualnie wlany olej to 15W/40.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy te oleje są mieszalne?
Jaki olej jest lepszy do silnika, który ma prawie 30 lat??!!

Staram się znaleźć coś w necie, podpytywać fachowców, ale jedyne co z tego wychodzi - to , że mam coraz większy zamęt w głowie:D

Silnik trochę się poci na uszczelce pod miską olejową. Okazało się, że 2 śruby są przekręcone (zerwany gwint).  Wie ktoś może ile kosztuje nowa uszczelka, gdzie ją dostać i czy może lepiej uszczelnić jakąś masą??

Dzięki za pomoc!

moryc25:
zalecany dla 4.2 jest od 5/30 do 20/50 zależny od klimatu. 15W-40 jest ok. Oleje mineralny są mieszalne.

Angus73:
Ja używam 10w40 i chodzi jak sie patrzy ;-)

Error:
ja osobiście nie polecam oleju gęstego ze wzgledu na zime w Polsce. zawsze lałem orlen platinum 15w40 i jest ok. oczywiście regularnie musiałem dolewać olej, bo jest rzadszy niz powinien byc ale wole to, niz katować na mrozie silnik przy tak gęstym i to zalecanym oleju. ja wychodze z założenia, że u nas jest inny klimat niż w anglii i nie ma co sie przejmować;)

Dodano

druga sprawa - próbowałeś przegwintować zerwany gwint? szczerze mówiąc to dawno tam nie zaglądałem ale może da się zrobic tam gwint o rozmiar wiekszy? w ten sposób naprawiałem u siebie hamulce z tyłu. miałem zerwany gwint, a cena nowych zacisków to jakis koszmar. zamówiłem w internecie odpowiedni gwintownik i włozyłem odpowietrzniki od stara. jeżdze juz tak ponad rok i wszystko jest ok. na Twoim miejscu poszedł bym w ta stronę, bo nie wiem jak sobie poradzą wszelkie rodzaju uszczelniacze, przy temperaturach silników  w jagu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej