Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

demontaż deski rozdzielczej

(1/2) > >>

Ojciec:
Pewnie ktoś z forumowiczów zmierzył się już z demontażem deski. Potrzebuje ja zdemontować w celu dostania się do podszybie znajdującego się pod deską.
Będę bardzo wdzięczny za jakiegoś manuala lub dokładny opis co w jakiej kolejności zdemontować/rozkręcić

Ojciec:
Decha zrzucona, poszło szybko jakieś 30 min.
Dla potomnych opiszę krok po kroku.
1. odkręcić dolne osłony
2. odkręcić licznik, odpiąć wtyczki i wyjąć (4 śruby do których dostajemy się od spodu - śruby są po bokach)
3. wyjąć środkowy nawiew
4. okręcić 2 śruby schowane za nawiewem
5. po zewnętrznych stronach deski od spodu są 4 śruby (duże 13, po dwie na stronę) odkręcić je
6. między tunelem a schowkiem jest jedna nakrętka odkręcić ja (na wysokości schowka)
7. deskę ciągniemy do siebie (najlepiej jedna osoba niech siedzi na siedzeniu i ją trzyma a w tym czasie druga osoba odepnie wtyczki za schowkiem i rozłączy dwa wężyki.

No i deska po za autem

tomek1212:
Nie odkręcałeś kolumny kierowniczej ? Ile raz ściągałem deskę w swoim byłym XJ40 (a robiłem to chyba 3 razy) to zawsze to robiłem.

Ojciec:
Nie odkręcałem. Wszystko ładnie wyszło :-)
Z ciekawości po co odkręcałeś kolumnę? W czym Ci ona przeszkadzała?

tomek1212:
już nie pamiętam jak ona była przykręcona, w każdym razie chodziło mi o to żeby kolumna opadła trochę na dół, w przeciwnym wypadku koło kierownicy mocno utrudniało wyciągnięcie deski.
Poza tym ja wyciągałem deskę za każdym razem w celu wyjęcia nagrzewnicy, a kolumna kierownicza uniemożliwiała wyjęcie wkładu nagrzewnicy.



Generalnie w większości samochodów aby zdjąć deskę należy odkręcić kolumnę, albo chociaż samą kierownicę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej