Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Dorobienie kluczyka
eMWuGSM:
Taka jedna kwestia.
W X-Type mamy panowie Immo na szklanym transponderze TIRIS 4D ID60 crypto. Dorobienie kluczyka za 500zł, to chińska surówka i obudowa pilota / pilot + chińska "pestka" i zaprogramowanie kluczyka jako klona tego, który damy jako wzór (2 klucze będą miały ten sam kod immo). W necie można kupić cały zestaw (kluczyk= grot, czysta - niezapisana kodem pastylka IMMO 4D60, obudowa i pilot) za mniej niż 40 USD, ale to gównianej jakości chinol, którego dostaniesz za te 500zł od kluczykarza.
W X-Type ma Immo w zegarach a dokładnie siedzi w MC68HC912DG128 (0K50E) lub MC68HC912D60 (duża kość na środku licznika po lewej stronie od czarnej wtyczki). Minimalna ilość kluczy w sterowniku: 2, maksymalna: 8. Transponder jak wspomniałem 4D ID60 glass.
Standardowo X-Type wychodził z 3 kluczykami (Key1, Key2 z pilotami i transponderami i "serwisowy" bez immo). Key1 umożliwiał dokodowanie kolejnego kluczyka (procedura zablokowana, do odblokowania JWDS / IDS / SDD, ale optrzebny do tego jest Key1 i Key2). Jeśli więc zgubiliśmy choćby jeden klucz jest problem. Albo robimy klona, albo na oryginała z dopisaniem zapisanej "pestki", albo targamy zegary i odczytujemy kod kluczy zapisanych do immo.
Dopisać kluczyki do ICP (zegary) Visteon bez wyciągania licznika z auta potrafi mało sprzętu, może ze dwie nie-tanie kodowarki, więc za samo dopisanie kluczyka nikt rozsądny nie weźmie mniej niż 200-300zł :) a z wyciąganiem licznika i wylutowaniem MC68HC912DG128, to tym bardziej.
Oryginalny grot = ok 200-250zł
Oryginalny pilot = ok 300-350zł
Pastylka 4D60 (Texas) = ok 100-150zł (chińczyk około 50zł)
Kodowanie kluczyka = 200-300zł
Docięcie kluczyka = 50zł
Więc na oryginale trzeba się liczyć z tymi 900-1000zł nawet, a chinczyk klon... no da się za 500zł.
Inną możliwością jest zakup używanego kluczyka (jajko) z Mondeo MKIII / Focusa MKI po lifcie (mają kompatybilne piloty i pestki ID60) za 50zł z allegro i dorobienie grotu (są dobrej jakości zamienniki np. SILCA, KeyLine) za ok 70zł. Pozostaje wtedy tylko dopisanie go do sterownika (na dolnym śląsku mogę to zrobić ja).
dolotpl:
--- Cytat: Rafaello18@vp.pl w Maj 26, 2015, 10:59:48 am ---Ja dorabiałem tutaj do swojego na grochowskiej.
http://ewand.com.pl/
bez problemu Ci dorobia
--- Koniec cytatu ---
w kolejnym poście piszesz że dorobili Ci nowy za 120zł.\
Przez telefon mówią 460zł ;>
mateusz1807:
--- Cytat: dolotpl w Marzec 22, 2016, 12:18:25 pm ---
--- Cytat: Rafaello18@vp.pl w Maj 26, 2015, 10:59:48 am ---Ja dorabiałem tutaj do swojego na grochowskiej.
http://ewand.com.pl/
bez problemu Ci dorobia
--- Koniec cytatu ---
w kolejnym poście piszesz że dorobili Ci nowy za 120zł.\
Przez telefon mówią 460zł ;>
--- Koniec cytatu ---
Pewnie sam kluczyk 120, z pilotem 460.
dolotpl:
Mam problem z moim kluczykiem.
(a mam tylko jeden).
Pilot nie działał, ale kluczyk otwierał i zamykał samochód (uzbrajając lub wyłączając alarm).
Wymieniłem baterie w pilocie i zaczęły działać 2 guziki: światłą i bagażnik.
Otwieranie i zamykanie nie dało znaku życia.
Zrobiłem kodowanie (4x przekręciłem, gong itd.)
Przy kodowaniu nie reagował na naciśnięcie otwierania/zamykania.
Przy kodowaniu kolejnym jako dowolny przycisk użyłem guzika od świateł.
Usłyszałem drugi gong - czyli wszytko zgodnie z procedurą.
Ale jednak pilot już w ogóle nie działa - ani światła, ani bagażnik ani central zamek.
Mało tego, teraz po otworzeniu drzwi kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy.
Kluczyk nie załącza też alarmu.
to już działa, po przytrzymaniu kluczyka przez około 3 sek w pozycji zamknięcia, alarm się załączył. Teraz przy zwykłym zamykaniu od razu się załącza
Co począć z tym fantem ??
(może ktoś z Warszawy byłby w stanie mi pomóc ?? )
:-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help
voitec:
dolotpl, moim zdaniem - napraw przyciski w pilocie, zakoduj i będzie działało.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej