Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Montaż szyberdachu - czy to w ogóle możliwe ?

(1/2) > >>

Tatarski:
Witam,

ostatnio podczas niedzielnej przejażdżki w pełnym słońcu stwierdziłem, że fajnie byłoby mieć
takie ustrojstwo w swoim aucie, tym bardziej, że szykuję się do wymiany  podsufitki.
Kiedyś miałem szyberdach w 740i stwierdzam, że to bardzo fajny patent w aucie.  :-A
W sieci jest kilka sztuk kompletnych szyberdachów do xj 40.

W związku z tym pojawia się kilka pytań :
1)  Czy w autach bez szyberdachu jest słabsza konstrukcja dachu?
2) Czy w autach z szyberdachem były montowane jakieś dodatkowe wzmocnienia / stężenia w dachu ?
3) Czy w aucie bez szyberdachu jest wyprowadzona wiązka do góry i wystarczy podpiąć się ?
4) Czy w aucie występuje jakiś dodatkowy moduł szyberdachu, który można dołożyć?
5) Czy to w ogóle gra warta świeczki ?
6) Czy nie jest to barbarzyństwo ? :D


mannnone:
nie znam odpowiedzi na wiekszość Twoich pytan ale moim zdaniem to full roboty. wyciagalem kiedys w innym aucie szyber i on byl tzw wpuszczony w dach  podejrzewam ze moze byc podobnie wiec nie wystarczy wziac fleksa i wyciac dziure.

tomek1212:
Musiałbyś kupić cały dach od innego auta i przespawać gdzieś na wysokości słupków.
Ewentualnie pozostaje montaż uniwersalnego szyberdachu czego nie polecam.

P.S. Nie lepiej włączyć klimatyzację ?

Tatarski:
No z tym wspawaniem na wysokości słupków, to najlepsze rozwiązanie, ale takie dosyć brutalne.

A myślisz, że w moim aucie jest klima, bo jeszcze tego nie rozpykałem, ale wydaje mi się, że nie ma ?


Jaguar XJ6:
Masz panel klimy  z rocznika 93-94  ( czyli najnowszy ) . Krótki opis przycisków :

ON -  wiadomo
MAX - klima chłodzi na maksa i obrotu wetylatorów po wcisnieciu również są maksymalne
Przycisk z samochodem i strzałką wewnątrz , to tzw. obieg zamkniety ( układ klimatyzacji pobiera powietrze z wnętrza autka a nie z zewnatrz )
Pionowy suwak - to regulacja kierunku powietrza ( nogi/twarz )
Z prawej strony masz pokretło od temperatury , jako ze masz klimatyzacje automatyczną , to utrzymuje ona zadaną temperaturę ( w starszych rocznikach była jedynie regulacja ciepło/zimno )
Z lewej strony masz pokrętło od predkości dmuchawy LOW , MEDIUM , HIGH , natomiast opcja DEF służy do szybkiego odparowania przedniej szyby i lusterek
MANUAL - regulacja manualna
DEMIST - niepamietam do czego to było , moze Tomek bedzie wiedział

A co do twojego pomysłu z szyberdachem , to odradzam , bo jak dla mnie jest to zbyt duża ingerencja w konstrukcję auta . Po przyspawaniu dachu samochód straci swoja sztywność i tym samym podczas stłuczki może sie to dla kierowcy źle skończyć .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej