Witajcie
Wysypała mi się skrzynia i to w bardzo szybkim czasie.
Zakupiłem kota w lutym. Zrobiłem w nim praktycznie wszystko co trzeba było zrobić.
Nic nie wskazywało na uszkodzenie skrzyni a tu nagle trach.
W sobotę zacząłem słyszeć charakterystyczny świst,gwizd przy ruszaniu z miejsca na 1 biegu przy 1800-2000 obr. (dźwięk jak w samochodach z turbiną).
W niedzielę ten odgłos się nasilił i miałem wrażenie jakby na 1 biegu samochód stracił moc.
Dzisiaj z rana zadzwoniłem do warsztatu , aby umówić się na przegląd sprawy. Wcześniej na forach wyczytałem tylko, że najprawdopodobniej jest to problem z alternatorem.
Nic bardziej mylnego.
Po godzince od telefonu ruszyłem do warsztatu. Po drodze, przy ruszaniu na jednych z świateł usłyszałem walnięcie i szarpnięcie, zapaliła się kontrolna uszkodzenia skrzyni, po czym samochód przeszedł w tryb awaryjny. Doczłapałem się na tym awaryjnym do warsztatu i czekam na werdykt.
Już jestem załamany, bo będą to spore koszta
Nie bagatelizujcie żadnych odgłosów, których samochód mieć nie powinien
Przy okazji zapytam, jeśli ktoś z forumowiczów robił skrzynię , jaki był koszt jej zrobienia wraz z wyjęciem i zamontowaniem + wymiana oleju oczywiście.
Serwisuje samochód ogólnie w JAGCAR koło Babic. Póki co byłem zadowolony z ich pracy. Jestem ciekaw kosztu takiej sprawy w innych warsztatach jakie polecacie.
Nie wiem oczywiście jeszcze dokładnie co poszło się rypać w skrzyni , chodzi raczej o orientacyjne koszta.
DodanoJeszcze jedna sprawa mi się nasunęła.
Ten świst jak w turbinie o którym pisałem na 1 biegu przy wyższych obrotach mógł być spowodowany uszkodzeniem alternatora (paska, bądź innego elementu)
Wczoraj jak ruszałem z parkingu, samochód na chwilę zdechł , padła cała elektryka i nie mogłem nawet odpalić (nie kręcił) Po niecałej minucie elektryka zaskoczyła i normalnie odpaliłem.
Uszkodzenie Alternatora bądź jakiekolwiek elementu z nim powiązanego, może wpłynąć właśnie na skrzynię biegów (szarpnięcie na 1 biegu i tryb awaryjny)
Tak więc istnieje możliwość, że nie jest to awaria skrzyni biegów, a alternatora.