Autor Wątek: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie  (Przeczytany 7631 razy)

micky

  • Gość
XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« dnia: Luty 27, 2014, 22:10:54 pm »
Już na początku przyszłego miesiąca na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje Jaguar XFR-S Sportbrake, czyli wzmocniona wersja modelu z nadwoziem kombi.


Po raz pierwszy w swej historii Jaguar zaoferuje mocne, rasowe kombi zdolne stawić czoła Audi RS6 Avant i Mercedesowi E63 AMG model T. Pod maską XFR-S Sportbrake 550 KM, a na liczniku 300 km/h. Aż chce się żyć.

Rzut oka na XFR-S Sportbrake i od razu wiadomo, że mamy przed sobą coś więcej niż zwykłe, praktyczne kombi. Auto wyróżnia się zmodyfikowanymi zderzakami z większymi wlotami powietrza z przodu i tylnym dyfuzorem, nowymi progami, maską, przednim splitterem, spijlerem dachowym, a także czterema końcówkami układu wydechowego. Na osiach znajdujemy 20-calowe alufelgi o znanym już z sedana wzorze. Całość uzupełniają wykończenia z włókna węglowego i czarny lakier zastępujący chrom na niektórych elementach nadwozia.

Do napędu służy silnik 5.0 V8 wspomagany sprężarką dysponujący mocą 550 KM oraz 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 8-stopniową skrzynią automatyczną wyposażoną w technologię Quickshift. Angilcy obiecują "setkę" po 4,8 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 300 km/h. Producent przeprojektował również tylne zawieszenie, a całość została usztywniona o 30 proc. Anglicy przeprogramowali również elektronikę sterującą systemem Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control oraz aktywnym dyferencjałem. Układ hamulcowy zaopatrzono w wentylowane tarcze wielkości 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu.

Jaguar XFR-S Sportbrake zadebiutuje w sprzedaży już w kwietniu. Auto ma kosztować w Wielkiej Brytanii 82 495 funtów. Dla kogo suma ta jest zbyt zawrotna może się zdecydować na druga nowość marki. Po raz pierwszy gama angielskiego producenta uzupełniona zostanie o wersję R-Sport. Na początek będzie ona oferowana w modelu XF w obu odmianach nadwoziowych.

Zewnętrzne zmiany ograniczają się do bardziej sportowej stylizacji przedniego zderzaka, modyfikacji progów oraz montażu tylnego spojlera. Nadwozie w niektórych miejscach wykończone jest czarnym lakierem, a na osiach goszczą 17-calowe alufelgi obuto w opony o niskich oporach toczenia. We wnętrzu pojawia się nowa, zamszowa tapicerka, z którą kontrastują szwy dostępne w trzech kolorach. Pedały zyskują nakładki ze stali nierdzewnej, zaś auto wykończone może być drewnem, czarnym lakierem fortepianowym bądź też włóknem węglowym. Oczywiście nie zabrakło na zewnątrz i w środku oznaczeń identyfikujących pojazd.

Dla wielu niezbyt ciekawą informacją będzie fakt, że auto oferowane będzie tylko z jedną jednostką napędową. Jest nią 2,2-litrowy diesel o mocy 163 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Połączono go z 8-stopniową skrzynia automatyczną, a całość uzupełniono o system Stop-Start.

ghrh

  • Gość
Odp: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2014, 11:41:01 am »
Dla wielu niezbyt ciekawą informacją będzie fakt, że auto oferowane będzie tylko z jedną jednostką napędową. Jest nią 2,2-litrowy diesel o mocy 163 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Połączono go z 8-stopniową skrzynia automatyczną, a całość uzupełniono o system Stop-Start.
Litości... I to się dzisiaj nazywa 'sport'?

Y-1 Yonek

  • Gość
Odp: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2014, 21:46:58 pm »
 :-trudno

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piêkna butelkowa zieleñ
Odp: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2014, 22:28:07 pm »
ogólnie tak nie źle wygląda
CATERPILLAR - 30 lat minê³o tak szybko

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2014, 07:20:37 am »
Jeat fajny- już mi aię podoba, bo ma takie same dętki jak w moim,oże teraz co poniktórzy dadzą mi spokój, że takie koła nie pasują do Jaga. :-V
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: XFR-S Sportbrake i XF R-Sport premierowo w Genewie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2014, 09:06:33 am »
Żle nie wygląda , kontrowersyjnie jak na Jaga z pewnością .Będzie teraz można bajerować żonę ,że to rodzinne kombi , może komuś się uda . :- pojecia
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***