Autor Wątek: Całkowity roczny koszt utrzymania?  (Przeczytany 24443 razy)

Grigorij

  • Gość
Całkowity roczny koszt utrzymania?
« dnia: Marzec 08, 2009, 18:35:40 pm »
Jaki jest całkowity roczny koszt utrzymania Jaguara XJ III serii z silnikiem 4.2?

Wiem że jest to pytanie z serii? Ile czasu zajmuje chudnięcie? lub Jak długo należy sie opalać?

Ale sprecyzuje zmienne ;D

1) Przebieg roczny do 5tys km
2) Koszt ubezpieczenia znam
3) Jestem mechanikiem(z pasji), jest w stanie naprawdzić wiekszość rzeczy w aucie.
4) Mam znajomych lakierników, blacharzy, elektryków, sam także posiadam pewną wiedze z wymienionych zawodów.
5) Potafię odnawiać skórę, drewno itd

Moje pytanie dotyczy kosztów bieżącej eksploatacji bez poważnych awarii czyli tylko:

a) oleje,
b) filtry,
c) elementy układu zapłonowego
d) elementy zawieszenia
e) elementy wydechu (tylko zakup, zamontuje sam)
f)  elementy układu hamulcowego

Czy ktoś ma ubezpieczenie AC na XJ'ta III serii? Lub ma żółte tablice?

Nemys

  • Gość
Odp: Całkowity roczny koszt utrzymania?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2009, 19:34:18 pm »
Tego nie da się tak łatwo policzyć. Ogólnie jest to auto, które lubi jak się nim ktoś opiekuje. Skoro znasz się na mechanice i traktujesz zabawę w garażu jako hobby to już masz duży plus przy tym aucie.

Oleje :
Silnik 8 litrów. 20W50 albo 15W50.
Skrzynia też coś koło tego
Układ chłodzenia 18 litrów


Filtr oleju jakieś 25 zł
W skrzyni masz siateczkowy, czyści się go
Filtr paliwa nie pamiętam. Wymieniasz raz na jakiś czas

Układ zapłonowy
Świece + kable + aparat i kopułka. Jakieś 300 zeta pewnie wyjdzie. Raz na kilka lat

Zawieszenie :
Gumy w sumie nie za drogie. Boleć będzie wymiana tylnych amortyzatorów - 4 sztuki

Wydech : Tylne tłumiki chyba się nie wymienia. Trwałe są :)
Przednie tłumiki wywalasz i wstawiasz rurki. Zrobiłem tak i mam nareszcie spokój z wydechem, z zawadzaniem nim itp. Koszt rurek i kolanek. Ewentualnie rury nad tylnym zawieszeniem. Cena jakieś 300 zł za komplet