Autor Wątek: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????  (Przeczytany 2570 razy)

Szymon R129

  • Gość
Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« dnia: Grudzień 30, 2013, 17:27:48 pm »
Witam

Od pewnego czasu mam maly problem z mojim kotem , jakis czas temu po dosc ostrej jezdzie pekł mi wąż od chłodnicy oczywiscie jag zostal odrazu zabrany na warsztat i zrobiony.Ale pojawił sie problem i teraz co jakis czas musze dolewac wody zdeminalizowanej/koncentratu poniewaz zaswieca mi sie czerwona kontrolka od chlodnicy , dodam ze plyn nigdzie nie ucieka poniewaz pare razy sprawdzalem wkladajac karton pod kotka.Moj tata twierdzi ze moze sie odpowietrzac uklad , poniewaz kotek nie grzeje jak kobieta w lózku :-super ale raczej tak srednio na jeża :-V wczoraj znowu dalalem z 200 ml koncentratu i 200 zl wody zdeminrealizowanej i dzis po dluzszej jezdzie :-A  znowu zaswiecila mi sie kontrolka i w zbiorniczku bylo z 1-2 mm pod MIN i teraz pytanie czy ktos sie spotkal z podobnym problemem , co moze byc przyczyna  ??????

z gory  :-thank pozdro  :-tylko

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2013, 18:21:02 pm »
Rozumiem, że masz model x308?
Jeśli tak to zakładając, że silnik pracuje prawidłowo i uszczelka pod głowicą jeszcze jest, to sprawdź rurki odprowadzające płyn przy zbiorniczku wyrównawczym. Dolna powinna, iść do chłodnicy, górna powinna iść w stronę błotnika, aż do zderzaka gdzie znajduje się zbiornik atmosferyczny.  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Szymon R129

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2013, 12:00:15 pm »
Mam x300 3,2 97'

Kulikowski

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2013, 12:14:42 pm »
1) Zobacz czy na pompie wody nie masz luzu może to być pompa a później powietrze roznosi to
2) Uszczelka pod głowica ale jeśli to to byś widział w zachowaniu silnika

Ja bym zaczął od pompy i sprawdzenia węzy.

total

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2013, 12:20:06 pm »
A utrzymuje się wysokie ciśnienie?

Szymon R129

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2013, 14:11:18 pm »
Jesli chodzi o silnik to pracuje  rowno , zawsze odpala na dotyk , no i przy depnieciu czuc 200 Km a nie zamulone 150 :-V Nic ide sprawdzic i wpolerowac kotka bo dzis sylwester i paru znajomych zawoze/odbieram z imprez wiec jag musi sie prezetowac  :-tylko
Dam znac jesli znajde winowajce  :-W
pozdrawiam i zycze wszystkim milej zabawy dzisiaj (rownież kierowca :-za)

Sovering

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2014, 14:21:04 pm »
Ściągnij z netu płytę z instrukcjami do Jaga są na niej instrukcje SRO, które opisują jak należy odpowietrzać układ i co z nim może się dziać jak się źle odpowietrzy.  Proponowałbym zassanie wszystkiego (tj. całej płyty CD1) bo może trafisz na inne rozwiązanie. Pompa zanim padnie to hałasuje. Jedyne co może w niej paść to łożysko, wirnik zużywa się w drugiej kolejności od padniętego łożyska. Na tym forum jest dyskusja na temat zawartości płyty z instrukcjami, polecam.
http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-14/jaguar-technician-information-system-jtis-download-4172/

Jagxjrblack

  • Gość
Odp: Uciekajacy plyn chlodniczy ??????
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2014, 01:19:00 am »
U mnie uciekal plyn przez przewody ktore ida do nagrzewnicy. Na poczatku nie wiedzialem i podejrzewalem chlodnice, uszczelke itd. Wszystko zostalo sprawdzone az sie okazalo ze to (na szczescie) tylko sparciale przewody. One sie dobrze kryja (w xjr'rze) wiec ciezko bylo ich stan zauwazyc.