Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Felgi metryczne TD 390x180
ribu:
Witam
Niestety mój kocur zdarł pazury i pojawił się problem..Felgi w jakie jest obuty to słynne TD Teardrop- metryczne -czyli jakieś 15,35"a co za tym idzie, opon na rynku brak. I tu pojawia się pytanie: czy ktoś próbował np przetoczyć te felgi na 15" ? Trochę szkoda mi rozstać się z oryginalnymi felgami... Jakieś pomysły ?
Choina:
Opony powinny być 220/65x390 i można je bez problemu kupić. Kwestia tylko ceny...ale czego się nie robi, żeby auto było w oryginale http://www.ebay.co.uk/bhp/220-65-390-tyres
ribu:
hmm... z tym "bez problemu można je kupić" to się nie zgodzę;) Podałeś link do dwóch ofert wartych zainteresowania na ebay bez możliwości wysyłki do Polski. Przy czym wydać ok 5000zł (4 szt) na 15-to letnie leżaki magazynowe rzeczywiście nie jest problemem... Kwestia tylko jaki w tym jest sens...Jeśli auto ma stać i cieszyć oko to jest sens, jeździć z wyższą prędkością (mimo wyjątkowości opon) na takich leżakach to ja się boję...
Opony TRX można zamówić na specjalne zamówienie w Michelin, jak uzbierają odpowiednią ilość chętnych to produkują raz w roku następną partię nowych opon... ale mimo że auto jest wyjątkowe- nie wydam takiej kasy na opony ;) Z resztą nie przemawiają do mnie opony o konstrukcji z przełomu lat 70/80-tych...
Pozostańmy nadal przy pomyśle przetoczenia felg... czy ktoś miał styczność z takim "rzemiosłem" ?
Chawka:
ja musiałem kiedyś jedna taka felgę przetoczyć... złapałem kapcia i okazało się ze to metryczna felga. Po zdjeciu opony okazało się, że już ktoś to robił wcześniej. A ja na nieswiadomce kupilem auto z taka felgą. W sumie wystarczy stoczyć kawałeczek rantu znajdującego się od wewnętrznej strony felgi. Da się i generalnie z felgą do dzisiaj nic się nie dzieje.
ribu:
dzięki za info. Myślałem że operacja będzie bardziej skomplikowana. Patrząc na felgę to myślałem że praktycznie z całego środka łącznie z dwoma rantami trzeba by zdjąć ze 3mm a tu proszę, piszesz że wystarczy tylko wewnętrzny rant ?
Chawka, masz na myśli ten całkowicie zewnętrzny/zewnętrzny kołnierz ochronny czy to zgrubienie przez które opona wskakuje przy pompowaniu - garb ochronny zwany także HUMP ?
W linku poniżej jest przekrój felgi z oznaczonymi rantami dla ułatwienia o który rant mi chodzi :
http://www.felgi-stalowe.pl/ET_felgi__inaczej_odsadzenie_lub_offset,3,128.html
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej