Autor Wątek: Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift  (Przeczytany 6606 razy)

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift
« dnia: Grudzień 08, 2013, 23:20:32 pm »
A więc tak jak obiecałem opiszę krok po kroku jak założyć dotykową nawigację do S-Type`ów, które fabrycznie nie zostały w nią wyposażone. Sam szukałem info na ten temat ale nie znalazłem nic tutaj u nas, a ogólnie to tylko do X-ów. Mam nadzieję, że się komuś przyda  :-super
Niestety skradziono mi telefon więc zdjęcia Dorzucę jak coś będę znowu grzebać (a muszę bo coś mi zaczęło stukać - jakiś plastik, a mnie to strasznie denerwuje).

Co potrzebujemy?
- moduł nawigacji do bagażnika
- moduł z ekranem do kabiny
- radio do wersji z nawigacją
- moduł RCCM
- kabel 4-żyłowy ekranowany
- kable zwykłe (powiedzmy od 0,5 do 1mm średnicy)
- najlepiej wtyczki pasujące do naszych podzespołów lub ewentualnie żeńskie konektory
- kabel światłowodowy do bagażnika (jak ktoś ma jakieś urządzenie już w bagażniku) lub pełnej długości (z modułu radia do bagażnika, jak ktoś nie ma tam jeszcze żadnego urządzenia)
- antena GPS

Od czego zacząć
Ja zacząłem  od przygotowania wiązek łączących stację w bagażniku z ekranem w kabinie oraz samą stację i ekran z innymi urządzeniami.
Ekran posiada jedno gniazdo oznaczone na schematach Jaguara FC92, moduł nawigacji z bagażnika dwa gniazda oznaczone kolejno: CA257 (większe) i CA258 (mniejsze). Do tego moduł nawigacji ma malutką wtyczkę na antenę GPS i nieco większą na światłowód.

Tutaj podaję gotowy opis przygotowania wiązki łączącej oba moduły:
Konektor: CA258 (moduł nawigacji z bagażnika)
Gdzie idą poszczególne piny
1: Tylna skrzynka bezpieczników pod "plus" 12 volt - radzę użyć bezpiecznika
2: Pin: 13 złącza FC92
3: Pin: 3 złącza: CA267 (Złącze zmieniarki CD - jedyne na zwykłe kabelki więc nie sposób pomylić. Na wtyczce idącej do zmieniarki piny są opisane więc wiadomo, który przewód wybrać)
4: Pin: 1 złącza CA242 (Moduł hamulca ręcznego umiejscowiony po prawej stronie bagażnika za obiciem)
11: Skrzynka bezpieczników w kabinie - "plus" 12volt - radzę użyć bezpiecznika
13: Mute w module telefonu. Jak nie mamy telefonu to nie podłączamy
14: Pin: 7 złącza CA242 (Moduł hamulca ręcznego umiejscowiony po prawej stronie bagażnika za obiciem)


Konektor: CA257 (moduł nawigacji z bagażnika)
Gdzie idą poszczególne piny:
1: Pin: 18 złącza FC92
2: Pin: 7 złącza FC92
7: Pin: 4 złącza FC92
14: Pin: 6 złącza FC92
15: Pin: 17 złącza FC92
16: Pin: 8 złącza FC92
20: Pin: 15 złącza FC92

Konektor: FC92 ( Ekran w kabinie)
Gdzie idą poszczególne piny:
1: Skrzynka bezpieczników w kabinie "plus" 12 volt  - (zalecam użycie bezpiecznika na tym kablu)
2: Skrzynka bezpieczników w kabinie "plus" 12 volt  - (zalecam użycie bezpiecznika na tym kablu)
4: Pin: 7 złącza CA257
6: Pin: 14 złącza CA257
7: Pin: 2 złącza CA257
8: Pin: 16 złącza CA257
9: do ustawiana jasności podświetlenia ja podpiąłem pod podświetlenie od zapalniczki
10: mute w module telefonu. Jak nie mamy telefonu nie podłączamy nigdzie
12: uziemienie w kabinie, ja podpiąłem pod jedno z mocowań modułu lewarka skrzyni biegów. Może być gdziekolwiek byle dotykało gołej blachy
13: Pin: 2 złącza CA258
15: Pin: 20 złącza CA257
17: Pin: 15 złącza CA257
18: Pin: 1 złącza CA257

Jak widać wiele z pinów idzie do siebie nawzajem, np. pin z złącza CA257 idzie do pinu złącza FC92. To znaczy że z jednej wtyczki wychodzi a wchodzi do drugiej.

Te 4 przewody powinny być ekranowane (specjalny kabel do nabycia w elektrycznym).
CA257 PIN 1 idący do FC92 PIN 18
CA257 PIN 2 idący do FC92 PIN 7
CA257 PIN 14 idący do FC92 PIN 6
CA257 PIN 15 idący do FC92 PIN 17
Przy okazji dodam, że tymi przewodami idzie sygnał video, więc można tutaj zrobić dodatkową wtyczkę i puścić sygnał z kamery cofania, odtwarzacza DVD lub TV. Jedynie trzeba zastosować przekaźnik aby w momencie włączenia np. kamery cofania sygnał nie był przekazywany od modułu nawigacji w bagażniku a z naszego urządzenia.

A ten przewód to jest ich uziemienie (splatamy aluminiową plecionkę ekranującą i dolutowywujemy do niej kabelek idący do wtyczki)
CA257 PIN 16 idący do FC92 PIN 8


Te dwa przewody powinny być koncentryczne, znaczy się skręcone ze sobą celem redukcji zakłóceń:
CA258 PIN 4 idący do CA242 PIN 1
CA257 PIN 14 idący do CA242 PIN 7

W ten sposób mamy z grubsza gotową wiązkę. Ja przepuściłem ją do kabiny w następujący sposób: Z modułu nawigacji z bagażnika razem z oryginalną wiązką wychodzi ona z komory bagażnika lewą stroną, specjalnym korytkiem. Wychodzi mi ona pod tylną kanapą (odczepiana dwoma zatrzaskami pod spodem). Stamtąd puściłem moją wiązkę wzdłuż krawędzi wykładziny aż do środkowego tunelu i tam jego środkiem do przodu (naturalnie najpierw zdemontowałem wszystko w kabinie, ale to opiszę poniżej).

Światłowód w bagażniku
Montując w bagażniku kolejne urządzenie potrzebujemy innej wiązki światłowodu w części bagażnikowej. Jest ona odpinana od tej idącej z kabiny. Wykorzystamy to :) Wypinamy wiązkę bagażnika. Wybieramy ostatnią wtyczkę wejściową (taką z wąsami a nie dziurkami na nie) i delikatnie podważamy biały element osłaniający konektory. Po jego zdjęciu zobaczymy czarne końcówki przewodów ze sprężynkami. Wyciągamy tą idącą do jedynego gniazda w tej wiązce i dokładamy kolejną żyłę wraz z dodatkową wtyczką, z której przewód puszczamy właśnie do gniazdka (tego złącza co ma dziurki). /*Wiem, ciężko bez zdjęć, postaram się jak najszybciej zrobić, ewentualnie jak ktoś będzie miał wątpliwość niech pisze, lepiej to jakoś wytłumaczę*/

Demontaż i montaż elementów:
Zaczynamy od demontażu:
1. Najpierw idzie schowek podłokietnika, a raczej jego komora. Dwa torxy w jego narożnikach.
2. Drewno wokół lewarka zmiany biegów. Tylko na zatrzaskach, podważamy do góry i wyskoczy.
3. Skórzana ramka konsoli środkowej. Tylko na zatrzaskach, zaczynamy delikatnie podważać rękoma od góry, schodząc na dól
4. Panel z przyciskiem świateł awaryjnych. Dwie śrubki na jego bokach
5. Schowek zapalniczki popielniczki. Dwie śrubki pod zaślepkami w jego wnętrzu. Potem dwa zatrzaski. Wyjmujemy z wyczuciem.
6. Tunel środkowy. Dwie śrubki pod tylnym schowkiem znajdującym się pod nawiewami tylnymi. Schowek wyciągamy energicznie za niego pociągając. Potem odkręcamy wspomniane śrubki i wysuwamy do tyłu cały tunel
7. Panel środkowy. Cztery śrubki na jego krawędziach, potem panel wysuwamy do przodu. Odłączamy wtyczki i wyjmujemy uważając na lewarek zmiany biegów.

To tyle jeżeli chodzi o demontaż (chyba :) )

Montaż.

1) Moduł RCCM. Podłączamy do niego przewody idące do dawnego panelu klimatyzacji. Pasują plug and play. Musimy tylko z ich wiązki wyplątać kabelek idący do czujnika u góry konsoli od poduszki pasażera. Moduł RCCM powinien znajdować się pod nogami pasażera, jednak kabelki będą za krótkie więc wkładamy go w dowolne miejsce, byle nie latał i zabezpieczamy. Ja ukryłem go w nogach pasażera obok nagrzewnicy, osłaniając go pianką, aby nie stukał.
2) Wkładamy nową konsolę z radiem. Do radia wtyczka pasuje plug and play ze starego radia. To samo antena i światłowód. Do Ekranu wkładamy przygotowaną wiązkę według powyższego opisu
3). Całą resztę wykonujemy w kolejności odwrotnej do demontażu. Wcześniej radzę sprawdzić czy wszystko działa.

Jak ktoś ma jakieś pytania, lub opisałem coś mniej jasno, śmiało pisać, poprawię opis lub coś dopieszczę.
Mam nadzieję, że komuś się przyda, ponieważ poświęciłem na tą robotę naprawdę masę czasu i chciałbym innym tego zaoszczędzić.
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline RoniN_

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2018, 14:37:40 pm »
Wspaniały opis. Ja mam pytanko. Chce mieć tylko sam ekran. Navi  mam w telefonie i nie chce montować zmieniali ani DVD. Czy też będę musiał ciągnąć te kable, czy będzie działało wszystko oprócz oczywiście navi
Pozdrawiam

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2018, 21:10:42 pm »
Dobre pytanko
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2018, 12:14:35 pm »
jak chcesz ekran to tylko 2 din radio, inaczej nie ma sensu pół auta rozbierać dla ekranu z grafiką jak z lat 90

Offline Nabuchonozor

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Poradnik "Montaż dotykowej nawigacji do wersji bez" S-Type lift
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2020, 19:32:44 pm »
Co do poradnika podpięcia jest super korzystałem wszytko ok tylko nie pokazuje mi radia na panelu nie wiem gdzie zrobiłem błąd proszę o podpowiedź