Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Żółte tablice
kret.pz:
Według mnie żółte tablice oprócz prestiżu i bezterminowego przeglądu nie dają nic.
Samochód zostaje wpisany na liste zabytków i tu właściciel który wydał na niego pieniądze zostaje można powiedzieć ubezwłasnowolniony. Niby samochód jest jego ale o niczym praktycznie nie decyduje.
Dobrym roziązaniem jeśli komuś zależy np. na czasowym ubezpieczeniu jest rejestracja auta jako auto unikatowe.
Wymagane jest żeby auto miało
- min 25 lat
- musi posiadać orzeczenie rzeczoznawcy o unikalności pojazdu lub jego szczególnym znaczeniu dla historii motoryzacji ( nie ma problemu z orzeczeniem )
zalety rejestracji jako auto unikatowe
- nie trzeba mieć ciągłości w ubezpieczeniu
- zwolnienie z opłaty akcyzowej ( jesli aut jest z UE ) , recykling-owej
- auto nie jest wpisywane na liste zabytków
Chyba największa zaleta jest możliwość rejestracji samochodów bez kompletnych dokumentów np. małego brifu
RyanDriver:
kret.pz czyli przy ściągnięciu samochodu najpierw udajemy się do rzeczoznawcy a potem resze papierów załatwamy, wiesz z doświadczenia jak to idzie - bo to bardzo interesujące tymbardziej że w przyszłym tygodniu xj serii III przybędzie z zagranicy ;)
kret.pz:
artepoint - coś takiego zrobił mój znajomy który nie miał małego brifu ( stary citroen ds ) . Dodatkowo ja tez najdalej za dwa tygodnie przyprowadzę XJ6 i żeby uniknąć niepotrzebnych opłat udaje sie najpierw do rzeczoznawcy a później będę walczył z pozostałymi formalnościami.
Który rocznik sprowadzasz ?
RyanDriver:
1988 rok w poniedziałek jade po niego.
kret.pz:
ja albo przyszły tydzień albo za dwa tygodnie wyruszam po 1987. Planuje wrócić nim na kołach. Do mnie około 1000 km.
Mam nadzieje ze mi ie zastrajkuje po drodze :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej