WITAM
Poddałem swoje przednie reflektory procesowi własnoręcznego odnowienia.
Rozpocząłem od zdemontowania lampy, która była w gorszym stanie (urwane naprawiane uchwyty).
Ogólnie reflektory miały drobne odpryski od kamyków i tzw. pajęczynki oraz zabrudzenia od środka.
Do odnowienia potrzebne są:
Papier wodny 800
Papier wodny 1500
Papier wodny 2500
Pasta TEMPO- pasta Tempo z firmy K2,z tą woskową lekkościerną
Szmatka do polerowania lub wiertarka z wkładem do polerowania
Wkrętak
Opalarka,szuszarka lub najlepiej piekarnik elektryczny
Klej do szyb lub silikon
Cierpliwość i i kilka wolnych godzin
-Po wymontowaniu reflektorów rozkleiłem klosze w piekarniku w temp.55-60st. (10minut w tej temp.). To jest wystarczająca temperatura do rozklejenia reflektorów, nic się nie odkształci i nie stopi. Można też to robić opalarką lub suszarką.
-Piekarnik jest lepszy bo równomiernie nagrzewa całość. Przed włożeniem do piekarnika wyciągamy elektryczny silniczek regulacji wysokości. Reflektory soczewkowe i ksenony są innym klejem łączone i rozklejenie ich jest trudniejsze, piekarnik i podgrzewanie w tym przypadku nie pomagają.
-Po wyciągnięciu z piekarnika rozłączamy obudowę od klosza podważając delikatnie wkrętakiem.
-Klosz czyścimy od środka w środku nie szlifujemy. Środek myłem pastą TEMPO rozcierając po powierzchni dłonią (TEMPO dobrze rozpuszcza brud). Na odbłyśnik trzeba uważać. Miękka wilgotną szmatką ( ja użyłem z mikrofibry) najpierw zmyłem delikatnie największy brud, a później papierową chusteczką wytarłem zacieki które pozostały. Nie wycieramy na sucho, bo można uszkodzić warstwę odbłyśnika, tam gdzie jest już uszkodzona to najlepiej nie dotykać bo się nie
polepszy.
-Zewnętrzną stronę klosza szlifujemy papierem wodnym od wartości 800 szlifujemy wtedy największe rysy i mikropęknięcia ( jedną lampę szlifowałem ruchami kulistymi, drugą lewo-prawo. Z bliska jak się lepiej przyjrzałem przy włączonych światłach to ładniej wygląda ta szlifowana lewo-prawo. Przy wyłączonych światłach nie widać różnicy ).
-Szlifowanie robiłem w wannie pod stałym strumieniem wody, żeby spłukiwać pozostałości po szlifowaniu. Unikniemy w ten sposób przypadkowych zarysowań z brudu. Po 20-30 minutach szlifowania robimy to samo papierem wodnym 1500.
-Po kolejnych 20-30 minutach papierem 2500.
-Myjemy klosze po szlifowaniu i przechodzimy do polerowania pastą TEMPO ok.30 minut.
-Ja robiłem to ręcznie. Można użyć polerki albo wiertarki z wkładem do polerowania,
ale trzeba uważać,żeby nie przypalić klosza (jest plastikowy).
-Po uzyskaniu połysku ponownie myjemy klosz i wycieramy do sucha.
-Sklejamy reflektor silikonem. Jest do tego najlepszy. Myślałem o tym żeby skleić
klejem do szyb, ale tego już bym nie rozkleił w razie gdyby mi coś nie wyszło.
-Dobrze było by je zabezpieczyć;
Zabezpieczenie reflektorów przed UV-można użyć polimerowy wosk Meguiar’s Ultimate Liquid Wax lub Protectant Headlight.
-Po wyschnięciu silikonu zakładamy reflektory i udajemy się na regulację do stacji
obsługi pojazdów (ok.20zł).
- Ostatni etap to godzinne zachwycanie się efektami naszej pracy:hurra:
Na deser jakby się ktoś chciał pobawić w renowację kierunkowskazów to też można.
Ubytki odbłysku w kierunkowskazach uzupełniałem folią aluminiową
http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/nadwozie-2865/news-regeneracja-przednich-lamp,nId,774205http://matowereflektory.pl/regeneracja-reflektorow-polerowanie-reflektorow-krok-po-kroku/http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-12400.htmlGdy ktoś chciałby szlifować(regenerować) szklane klosze,to proszę;
http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy-i-modyfikacje-65/35-modyfikacje/78-polerowanie-szka.html