Autor Wątek: Dwa miesiące po zakupie X-type  (Przeczytany 3192 razy)

Bingo

  • Gość
Dwa miesiące po zakupie X-type
« dnia: Październik 21, 2013, 11:25:27 am »
Po 2 miesiącach użytkowania zakupionego X-Type i przejechaniu kilku tysięcy kilometrów czas na podsumowanie zakupu.Autko z 2003r. silnik 2.1 ,LPG 200tys.przebiegu,automat.
Samochód został wybrany z dolnej półki cenowej czyli nie była to "igła" za 30 tys.PLN.
Być może poniższe zestawienie przyda się komuś kto zamierza nabyć takowy pojazd.
Po analizie wstępnej okazało się,że świeci Check ,coś tam było lakierowane i coś tam trzeba polakierować ale konstrukcja nośna nie nosiła śladów uszkodzeń a wóz ma oryginalne 4 ćwiartki.
Jazda próbna wypadła pomyślnie więc decyzja o zakupie była pozytywna.Po drodze do domu niestety szlag trafił chłodnicę wody-ot takie szczęście.
Po zakupie pojazd został oddany w ręce zaprzyjaźnionego diagnosty celem dogłębnej penetracji stanu technicznego na wszystkich dostępnych urządzeniach SKP oraz przeskanowany jak tylko się da przez elektronika czyli mnie :)
Wnioski z SKP:nowe tarcze i klocki,zbieżność do lekkiej korekty,zawieszenie OK,amortyzatory OK,opony OK,analiza spalin na PB i LPG rewelacja,na podprożach lekki nalot rdzy w kilku miejscach,problem z ustawieniem prawego reflektora.
Czyli ogólnie bez większych zastrzeżeń i właściwie zostało potwierdzone to co sam stwierdziłem.
Diagnostyka elektroniki wykazała jedynie awarię grzałki jednej z sond.

Teraz koszty :)
-geometria zawieszenia 100 PLN
-sonda Denso 293 PLN
-chłodnica wody nowa 600 PLN
-halogeny 100 PLN
-oryginalna kratka w zderzak w miejsce siatki ogrodzeniowej :) 120PLN
-wkład lusterka lewego 45PLN
-lakierowanie + poprawki 1000PLN
-olej 2x4l. Mobil 5W30 185 PLN
-filtry 50 PLN
-nowy płyn chłodniczy 50 PLN
-wymiana betów we własnym zakresie przy pomocy kumpla czyli 0 PLN
-konserwacja tapicerki skórzanej 0 PLN i trochę pracy
Pozostało do zrobienia:
-naprawa reflektora
-polakierownie felg
-obszycie kierownicy - drażnią mnie lekkie przetarcia skóry
-regeneracja podsufitki - lekko rozklejona w kilku miejscach
-konserwacja i zabezpieczenie podproży przed rdzą
-wymiana tulejki wahliwej - trzeszczy :)
Samochód dziennie robi kilometry i wszystko jest OK.Jak widać ten typ nie jest tragiczny w utrzymaniu nawet kupiony za rozsądną cenę i nie trzeba się go bać oczywiście omijając szerokim łukiem ASO :)





goory

  • Gość
Odp: Dwa miesiące po zakupie X-type
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2013, 12:47:27 pm »
hejka,

w kwestii reflektora poczytaj na forum. Był gdzieś wątek o regeneracji mocowań soczewek. Można kupić takie dedykowane plasticzki, niezbędne do tej regeneracji.

W kwestii kierownicy, polecam raczej wizytę w jakimś serwisie typu smart-repair. Za maks 150 PLN są w stanie zniwelować zniszczenia i polakierować całość. Nie ma potrzeby obszywania.
np w jakimś serwisie tej sieci: http://www.s-plus.pl/

Powodzenia w dalszych pieszczotach kota.

Ja mam swojego X'a też od około 2 miesięcy i też jeszcze walczę aby było lepiej.  :-super
Mogę polecić mod w postaci wymiany filtra powietrza na wilgotny - n.p. K&N. Jest jakby lepiej :-)
Założyłem też klocki firmy BRECK. Słyszałem pozytywne opinie i mogę je tylko potwierdzić.
Choć po zimie dopuszczam opcję zmiany na ceramikę, bo znalazłem taki zestaw do X-type.
Auto jest ciężkie, więc amorki, hamowanie i opony to tutaj podstawa.


Pozdro
goory





marasZk

  • Gość
Odp: Dwa miesiące po zakupie X-type
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2013, 08:59:51 am »
a ja mam pytanie, jak  tak tanio kupiłeś wkład do lusterka?
jak zamiennik to czy działa Ci podgrzewanie?

Bingo

  • Gość
Odp: Dwa miesiące po zakupie X-type
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2013, 11:36:23 am »
Samo szkło sferyczne - trzeba usunąć stare szkło z wkładu ,przekleić grzałkę i "wprasować" nowe szkło.
Tym sposobem wszystko działa za grosze :)

Jordi

  • Gość
Odp: Dwa miesiące po zakupie X-type
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2013, 09:10:43 am »
Ja dwa 3 miesiące po zakupie:

1. Nowe Filtry - Knecht
2. Nowy Olej - Motul
3. Nowy Akumulator - Bosch S4
4. Nowe Tarcze Przód + Klocki - ATE
5. Nowe Gumy Stabilizatora Przód - Tedgum... Lemforder nie był dostępny...
6. Nowe Opony Zimowe - Dunlop
7. Wyczyszczony EGR oraz Kolektor Ssący
8. Nowe Dywaniki Welurowe

Aktualnie dojdzie coś jeszcze bo słyszę stuki w tylnym zawieszeniu oraz przestał chodzić praktornik i korci mnie aby sprawdzić tą rure Cooler - Turbo, gdyż nie mogę mniej spalić niż 7,3l a nie przekraczam 110km/h... Chyba że trasa to w tedy 6,x