Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę

<< < (5/6) > >>

DB_36:
Podobno wersje z silnikiem 4.0 są trochę bardziej "elastyczne", co jest zapewne prawdą... Jednak niektórzy piszą że silniki te palą mniej niż 3,2 w co nie wierzę. Ja swoim 3,2 uzyskałem 8,6L średniego spalania w trasie, wątpię aby któryś 4.0 osiągnął lepszy wynik  ::) Jednak na twoim miejscu nie zwracałbym uwagi na różnice w spalaniu, bo nie są one na tyle duże, z resztą, o spalaniu nie powinno się dyskutować przy tego typu samochodach  :-X

Michal_sk8:
to dość często spotykana opinia o tym że większy i mocniejszy silnik spali mniej (ale tylko do jakiejś tam granicy swojej wielkości czyli np 4 może spalić mniej niż 3.2 ale oczywiście v12 nie spali mniej niż 4 litrowa wersja) , jest to prawdą ale tylko czasami i w określonych warunkach np auto z mneijszym silnikiem jest bardziej wysilone np załadowane kilkoma osobami niż mocniejsza odmiana miałem w bmw e34 silnik 2,5 który nawet według producenta spalał mniej niż 2l ale tylko w określonych warunkach (akurat była to też wersja usa Uśmiech i miała poporstu lepsze wyposażenie w standardzie a moc taka sama )

różnice głownie są w spalaniu w mieście np w serii 7 bmw od silnika 2.8 6 cylindrów aż po 5.4 v12 to kilka litrów różnicy na 100km ale w trasie ta różnica maleje do np 2 litrów

Tatarski:
Myślę Michał, że ani silnik 3,2 ani 3,6 ani 4,0 nie da Ci tyle satysfakcji, co Twoje autko e38 m62b44tu i będzie dla Ciebie mulowate. Wiem, co piszę.
Więc proponowałbym skupić się na innych kryteriach przy wyborze tego konkretnego autka.
A co do spalania, to np e39 523 palil więcej niż 528 - zasada jest prosta - stosunek mocy do masy auta.
Ale w jagu nie ma co patrzeć na spalanie, tym bardziej, że Twój pewnie większość swojego życia przestoi na placu lub w garażu, a będziesz go bral tylko na sporadyczne spacery, także nie patrz na to!

Michal_sk8:
Z osiągami to masz rację, co prawda chciał bym i tak mieć raczej mocniejszą wersję z dostępnych silników ale moim głównym kryterium wyboru będzie stan pojazdu, oczywiście z całą dokumentacją żeby ten stan był cały czas dobry a nie tylko przed samą sprzedażą, bo wiedzę teoretyczną oraz jej dobre źródło mam, ale praktycznej wcale... nie mam kompletnie ŻADNYCH NARZĘDZI, ani nikogo z kim bym mógł coś robić przy aucie chociaż pewnie fajnie by czasem coś podłubać ale raczej by poprawić coś i dopieścić a nie z konieczności bo coś się stało i nie jedzie

słyszałem że w przypadku jaguara lepiej kupić tego droższego przy zakupie, bardziej zadbanego niż tańszego do poprawek bo ten droższy wyjdzie taniej na dłuższą metę, a ja chciał bym go kupić właśnie jako trzeci pojazd i jeździć nim sobie tylko tak dla przyjemności w wolnym czasie i raczej już by ze mną został na stałe :)

spalaniem się nie martwię, chętnie stał bym się posiadaczem XJ81 czyli XJ40 z V12 :) ale ceny zadbanych są bardzo wysokie a na takie szaleństwa mnie nie stać niestety...nie zadbanego raczej bym nie kupił po tym co się dowiedziałem bo koszty by mnie po prostu zjadły, więc zostają wersje dla "biednych" :)

Jaguar Parts:
Za zadbanego XJ40 trzeba dać z 15tyś i dalej będzie wymagał jakichś tam nakładów. Za 25 masz bardzo dobry stan. Chyba ten z Zakupu Kontrolowanego był za 25 z tego co pamiętam. Jeśli myślisz o nim i tyle właśnie kosztuje to dołóż piątaka i bierz mojego ;D Nie ukrywam, że mimo świetnego stanu dalej wymaga nakładów ale w przypadku tego egzemplarza cena będzie rosła i nie straciłbyś na nim przy odsprzedaży. Jutro wezmę go na myjnię i porobię fotki bo te co mam zrobione straszą kilkuletnim brudem na karoserii ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej