Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę

<< < (3/6) > >>

mannnone:
katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest  zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie.  mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta  byla zaokraglona do pelnej liczby.   tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?

sebek1111:

--- Cytat: mannnone w Grudzień 10, 2013, 21:59:26 pm ---katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest  zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie.  mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta  byla zaokraglona do pelnej liczby.   tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?

--- Koniec cytatu ---

Muj ma katalizatory.

Erg, na 99% nie, ale w sumie nie sprawdzalem az tak dokladnie.
Gdzie go szukac dokladnie? Macie zdjecie pogladowe?

mannnone:
jestem zagranica obecnie i nie mam mozliwosci sprawdzenia stad moje pytanie. egr musi byc polaczony z jednej strony z wydechem a z drugiej z kolektorem dolotowym.

Michal_sk8:
piszemy o EGR ale w osprzęcie jest również inne urządzenie AIR czyli pompa powietrza,która chyba teoretycznia miała by rekompensować straty w mocy, to skoro niektóre europejskie też mają katalizatory to jak to jest? to silnik silnikowi będzie nie równy ? trochę dziwnie wypuszczać auto już mówię tu tylko o europie i jeden ma a drugi nie ma katalizatora? czy żaden europejczyk nie ma katów czy zależne czy do daimler,sovereign czy podstawowy xj6?

Jaguar XJ6:
Silniki będą sobie równe , bo te kilkanaście KM to praktycznie żadna róznica  . Ja posiadam XJ 6 z Holandii i niemam kata ( albo ktos go wycią  albo nie było go nigdy ) , mam 212 KM , a normalnie z katem powinienem mieć 199 KM  . Róznice widac dopiero jak osiagasz prędkośc maksymalną ( przynajmniej ja to u siebie zauważyłem ) . Normalnie XJ6 z silnikiem 3.2 l ma prędkość maksymalną 215 km/h . A wersja bez kata pojedzie ponad 220 km/h . Róznice sa minimalne . To czy Jaguar XJ40 ( niezaleznie w jakiej wersji ) miał kata , czy nie decydowało do jakiego kraju idzie ( bo musiał spełnić wymogi emisji spalin w danym kraju ) .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej