Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
mannnone:
katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie. mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta byla zaokraglona do pelnej liczby. tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?
sebek1111:
--- Cytat: mannnone w Grudzień 10, 2013, 21:59:26 pm ---katalizator w wydechu dosyc sporo zabiera mocy zwlaszcza jak jest zuzyty i kanaliki sa pozatykane, a egr no coz... dostarcza spaliny do dolotu a wiadomo im chlodniejsze powietrze dociera do silnika tym lepiej i w dodatku brudzi go strasznie. mialem kiedys auto wersja usa i nie wszystkie dane w dowodzie pokrywaly sie ze stanem faktycznym. np masa auta byla zaokraglona do pelnej liczby. tak na marginesie, wersje europejskie nie maja kata ani egru?
--- Koniec cytatu ---
Muj ma katalizatory.
Erg, na 99% nie, ale w sumie nie sprawdzalem az tak dokladnie.
Gdzie go szukac dokladnie? Macie zdjecie pogladowe?
mannnone:
jestem zagranica obecnie i nie mam mozliwosci sprawdzenia stad moje pytanie. egr musi byc polaczony z jednej strony z wydechem a z drugiej z kolektorem dolotowym.
Michal_sk8:
piszemy o EGR ale w osprzęcie jest również inne urządzenie AIR czyli pompa powietrza,która chyba teoretycznia miała by rekompensować straty w mocy, to skoro niektóre europejskie też mają katalizatory to jak to jest? to silnik silnikowi będzie nie równy ? trochę dziwnie wypuszczać auto już mówię tu tylko o europie i jeden ma a drugi nie ma katalizatora? czy żaden europejczyk nie ma katów czy zależne czy do daimler,sovereign czy podstawowy xj6?
Jaguar XJ6:
Silniki będą sobie równe , bo te kilkanaście KM to praktycznie żadna róznica . Ja posiadam XJ 6 z Holandii i niemam kata ( albo ktos go wycią albo nie było go nigdy ) , mam 212 KM , a normalnie z katem powinienem mieć 199 KM . Róznice widac dopiero jak osiagasz prędkośc maksymalną ( przynajmniej ja to u siebie zauważyłem ) . Normalnie XJ6 z silnikiem 3.2 l ma prędkość maksymalną 215 km/h . A wersja bez kata pojedzie ponad 220 km/h . Róznice sa minimalne . To czy Jaguar XJ40 ( niezaleznie w jakiej wersji ) miał kata , czy nie decydowało do jakiego kraju idzie ( bo musiał spełnić wymogi emisji spalin w danym kraju ) .
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej