Autor Wątek: P 1000, falowanie obrotów i biały dym  (Przeczytany 3513 razy)

DAWTRO

  • Gość
P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« dnia: Październik 17, 2013, 17:06:47 pm »
Witam!

Mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku (po bezruchu samochodu ok.8 godzin – całkowicie zimny silnik). Obroty falują w zakresie 500-1500rpm (auto prawie lubi zgasnąć). Dzieje się to po ok. 50 sek. po odpaleniu. Potem sytuacja się normuje.

Po ruszeniu – w momencie gdy falują obroty – auto nie za bardzo reaguje na gaz.

Gdy zapalę i po 5 sek. zgaszę silnik - obroty też zaczynają falować, ale tylko nieznacznie (800-1200rpm).

Po tym falowaniu samochód normalnie jeździ, choć wydaje mi się, że trochę gorzej wkręca się na obroty.

Wymienione rok temu cewki , niedawno świece, sondy lambda z dwóch stron, uszczelniony kolektor(jakieś gumy przy nim wymienione). Olej, filtry. Przepustnica czyszczona 3 razy – różne warsztaty. Żadnej poprawy. Jedyny błąd na kompie – P1000. Aha, jedna z sond dłużej się nagrzewa czy coś.

Przy mocnym przyspieszaniu (do 6000rpm), po odpuszczeniu pedału gazu – jakby coś chwilkę świszczało.

Od lata jeszcze jeden problem. Po 10 sek. Po odpaleniu z rur leci przez 5 sek biały dym. Zapachu benzyny, na bagnecie zmian nie ma, w zbiorniczku też – więc mam nadzieję, że to nic. Generalnie jest dość mokry – jak para wodna, ale jak się wydobywa nie leci od razu delikatnie do góry, tylko z pewną siłą wydobywa się z rur.

Czy mam ktoś pomysł jak zlikwidować P1000 i wtedy zacząć szukać diagnozy oraz czy ten biały „dym” to początek końca uszczelki pod głowicą.

I czy mogę normalnie jeździć czy ta nierówna praca jest na tyle szkodliwa, że „ukatrupię silnik”?

S-type 2002 3.0 z lpg.
180tys.
Na gazie nie jeżdżę w ogóle na razie.

Bardzo proszę i dziękuje za pomoc
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 20:09:18 pm wysłana przez Choina »

Offline franiux

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Rzeszów, podkarpackie
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2013, 19:36:40 pm »
Co do falowania to poszukaj na forum tematów o kolanku od odmy. Czy słychać syczenie na postoju gdzieś za kolektorem ?
Jaguar XJR X350 4,2 V8 ,2004r.
Jaguar XJ L X351 3,0 V6, AWD, 2014r.
Peugeot 508sw 2.0 HDi, 2013r.

myslickim

  • Gość
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2013, 22:04:18 pm »
P1000 nie usuniesz. Z czego pamietam to w Jaguarach i fordach zawsze zostaje ten błąd. Więc nie zwracaj na niego uwagi;)

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2013, 00:27:44 am »
 :-tylko
P1000 nie usuniesz. Z czego pamietam to w Jaguarach i fordach zawsze zostaje ten błąd. Więc nie zwracaj na niego uwagi;)

Mylisz się P1000 to nie błąd tylko komenda informacyjna.
P1000 OBD-II Monitor Testing Incomplete
Czyli coś jest nie tak i komputer nie przechodzi testu coś go bardzo rozregulowuje.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

DAWTRO

  • Gość
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2013, 15:10:12 pm »
No właśnie, to samo powiedzieli mechanicy, że przy P1000 nie można zacząć diagnozy, bo kot sam jej nie zakończył(mniej więcje jakoś tak)
To wie ktoś gdzie szukać i co zacząć robić?
Obecnie ma go już chyba piąty mechanik i wszyscy rozkłądają ręce....

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2013, 18:07:17 pm »
Czym z czytałeś ten błąd????? Uniwersalne testery nie są w stanie przeprowadzić diagnostyki sterowników w Jaguarze i wtedy masz błąd P1000. Oznacza on nic innego jak nieprawidłowo przeprowadzona diagnostyka przy użyciu zwykłego kabla OBD. Podjedź do kogoś kto się zna na diagnostyce Jaguarów a nie domorosłych elektryków którzy wróżą ze zwykłego kabelka za 30 zł.

http://engine-codes.com/p1000_jaguar.html
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

DAWTRO

  • Gość
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2013, 09:02:43 am »
Byłem m.in. w car-jagi w Pz. Mechanik zajmuje się generalnie jagami. Błędów niby nie było. Ale samochód nic lepiej po naprawie nie chodził (nadal świrował na zimnym silniku). Później 2 mechaników w okolicy zamieszkania. Obecnie trzepią go w Boschu.
Tylko P1000 i zaczynają im się też kończyć pomysły.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: P 1000, falowanie obrotów i biały dym
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2013, 10:44:05 am »
A sprawdziłeś to co przekazałem przez telefon?? Bo w opisie tego nie ma podanego. Poza tym auto było u mnie i poza delikatnym falowaniem obrotów nic więcej się nie działo (była wtedy wyrwana jedna ze śrub tego plastikowego komina w dolocie przez co łapał fałszywe powietrze). Dalszej diagnostyki nie było.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.