Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Nivo i kilka pytań technicznych

(1/3) > >>

Ojciec:
szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, więc do rzeczy:
1- czy w xj40 z 1992r nivo było z przodu i tyłu ? Pytam bo że tył się rusza to czuję ewidentnie, wydaje mi się że parę razy też przód mi się opuścił ale nie jestem pewien.
2- na jakiej zasadzie działa nivo, tzn. co powoduje że zawieszenie się obniża lub podnosi, gdzie są jakieś czujniki do tego wynalazku. Praktycznie zawsze mam tak że jak już sobie nim gdzieś jadę i zatrzymam się na skrzyżowaniu stoję nieco dłużej to tył opada a gdy ruszę to się delikatnie podnosi, czy to tak ma działać ?

MATriX335:
Nivo jest tylko na tył i jego zadaniem jest poziomowanie samochodu niezależnie od tego czy jedziesz sam czy w 5 osób z pełnym bagażnikiem.
Wydaje mi się, że po odpaleniu silnika powinien cały czas utrzymywać poziom niezależnie od tego czy się stoi czy jedzie.

Ojciec:
OK u mnie to wygląda tak, że po odpaleniu auta po kilku sekundach auto się podnosi na maksymalną wysokość po czym opada do wyjściowej pozycji.
Powiedzcie mi jeszcze czy normalne jest to że jak dojadę do skrzyżowania i się zatrzymam to po jakimś czasie stania na światłach auto opada a później się dźwiga? tak jak by się poziomowało przy każdym dłuższym postoju.

MATriX335:
To że po odpaleniu podnosi się maksymalnie i opada do pozycji wyjściowej jest prawidłowe, ale opadanie na światłach wydaje mi się, że oznacza zbyt niskie ciśnienie w układzie na wolnych obrotach.

Ojciec:
Czym może być spowodowane zbyt niskie ciśnienie w układzie ? Mała ilość płynu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej