Autor Wątek: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0  (Przeczytany 7588 razy)

Offline rockenroller

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« dnia: Wrzesień 02, 2013, 23:51:00 pm »
Witam, w ramach niwelowania w kotku tego co mnie irytuje, mam kolejne pytanie.

Otóż mam wrażenie, że wspomaganie zbyt słabo mi działa. Porównuje z innymi autami, jak choćby XJ z 2004, Peugeot 307, Mercedes w 202, o ile w nich na postoju spokojnie można kręcić kółkiem dotykając dłonią o tyle w Jagu muszę już się bardziej wysilić, ogólnie nie chodzi ciężko, ale nie jest tak łatwo jak we wspomnianych wcześniej.
I tak - opis kręcenia kołami na postoju:
1. Pompa pracuje normalnie, bez objawów skrzeczenia, itp.
2. Płyn został wymieniony i uzupełniony - od wymiany przejechałem 500 kilometrów. jest trochę lepiej, ale wbrew zapewnieniom mechanika, że się "poluzuje" to za bardzo efektów nie widać. 
3. Po skręceniu kół maksymalnie w jedną ze stron nie czuć jakiegokolwiek skoku obrotów, nie podbija ich, przez cały czas silnik pracuje normalnie,
4. na postoju siła wspomagania jest przez cały czas taka sama nawet jak podam większe obroty silnika - choc przynam, że np. 5.000 rpm nie trzymałem, raczej przygazówki do 2500 
4. Maglownica i wszystkie części układu suche, bez wycieków. 

Pytanie moje jest takie:
1. Co może być przypchane? Czy może być za to odpowiedzialny czujnik POWER STEERING PRESSURE SWITCH ?
2. Wymienić płyn jeszcze raz?
3. a może po prostu pompa siada?

W wątku od 308 czytałem, że ktoś jeździł w kółko na luzie, wcześniej się rozpędziwszy.

Jak zrobię z siebie idiotę i będę jeździł w kółko kilka minut to jest szansa, że to coś da? Bo na postoju to mi się nie uśmiecha tym kołkiem kręcić w lewo i prawo.

Jakieś uwagi, jakieś pomysły?
 

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2013, 00:06:35 am »
Kolego wyjmij bezpiecznik od absu lub wypnij wtyczkę z jednego koła a wspomaganie zacznie żyć "swoim życiem"  .
Powinieneś odczuć inny lżejszy opór.
Spróbuj
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline rockenroller

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2013, 00:10:19 am »
Kolego wyjmij bezpiecznik od absu lub wypnij wtyczkę z jednego koła a wspomaganie zacznie żyć "swoim życiem"  .
Powinieneś odczuć inny lżejszy opór.
Spróbuj

To jeszcze powiedz mi, który to jest bezpiecznik?
Jak zacznie żyć "swoim życiem", to jaki wniosek będzie?
Sprawdzę w wolnej chwili, dzięki!

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2013, 06:31:26 am »
.... moim zdaniem szykuj się na pompę  :-gwizd . Zaczyna przepuszczać. To początki i teraz będzie chodzila coraz ciężej. Było za malo płynu i puściły ze starości zimeringi
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie

Offline rockenroller

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2013, 15:53:27 pm »
Auto pojechało wczoraj do innego mechanika z zaleceniem płukania całego układu. Wydaje mi się, że poprzedni co najwyżej wybrał część płynu ze zbiorniczka i dolał nowego, taka wymiana to żadna wymiana.

Co do niedostatku płynu wcześniej, to było go naprawdę niewiele poniżej minimum, a poza tym pompa wydaje się być ok.
Po wymianie płynu postaram się zastosować patent na magnes w zbiorniczku, żeby zobaczyć, czy są opiłki. 
A, czujnik zdaniem mechanika działa.
Zobaczymy jak odbiorę auto.

Mechanik, mechanikowi nie równy, jak coś się na amen nie zepsuje, to wszystko ich zdaniem jest ok.

Offline rockenroller

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2013, 19:20:36 pm »
Problem rozwiązany.
Uszkodzony był jednak czujnik w maglownicy oraz układ wymagał płukania, bo poprzedni mechanik odstawił sztukę. Chodzi jak złoto, normalnie szok. Drobna, ale irytująca usterka zlikwidowana.
Jako ciekawostka wyjaśnię, że chodzi o czujnik XR8 30017, taki występuje w S-Type nr VIN L86902-M45254 oraz XJ X350 '2004-
Ja wstawiłem czujnik z Xj-ta, używany właśnie z modelu z 2004 roku.
Co ciekawe, wszystkie te czujniki, bez względu na model Jaga wyglądają identycznie, nawet te z X-typa. Co ciekawe jednak zdecydowanie jeśli chodzi o cenę nowych bardzo się różnią.
Jeśli będę miał możliwość, wrzucę później zdjęcia tego czujnika, bo de facto ja na samym początku kupiłem zupełnie inny niż jest wymagany (wymagany jest czujnik przykręcany na dwie śruby, a nie wkręcany) sugerując się opisami na aukcjach. 

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2013, 23:45:54 pm »
Kolego pokaz ten czujnik
I uświadom o kosztach
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline franiux

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Rzeszów, podkarpackie
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2013, 12:03:09 pm »
Filar, chodzi zapewne o zaworek przy maglownicy lub układ sterujący tym zaworkiem. Zwie się to servotronic. Właśnie przerabiam ten problem ale w 406 coupe i widzę że te moduły są identyczne czy to Peugeot, Bmw, Opel czy Jaguar, różnią się wgranym oprogramowaniem.
Działa to na takiej zasadzie, że w maglownicy jest przelew płynu a zawór reguluje ile płynu idzie do wspomagania a ile do przelewu tak aby im większa prędkość tym kierownica była sztywniejsza. Zaś moduł servotronic jest od sterowania tym zaworem. Jeśli któraś z tych części się zepsuje to kierownica będzie chodzić w trybie jak najtwardszym bo prawie cały płyn pójdzie w przelew.
Wpisz w popularnym serwisie aukcyjnum hasło "servotronic" a otrzymasz odpowiedź.
Jaguar XJR X350 4,2 V8 ,2004r.
Jaguar XJ L X351 3,0 V6, AWD, 2014r.
Peugeot 508sw 2.0 HDi, 2013r.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:32:05 pm »
Dzięki kolego
Ale w s-typie jak wyjmiesz bezpiecznik od abs-u czyli servotronik nie ma sygnału to kiera lata jak szalona lekko nie utwardza się w funkcji prędkości.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2013, 15:43:32 pm »
Może jak wyjmiesz bezpiecznik to zostaje na zamkniętym przelewie... I teraz podsunąłeś mi myśl, kumpel kupił S-type i ta kiera u niego bardzo delikatnie chodzi, moim zdaniem za bardzo, zaraz mu powiem, żeby bezpiecznik zobaczył...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline rockenroller

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2013, 01:14:34 am »
Kolego pokaz ten czujnik
I uświadom o kosztach

Sorry, że tak długo, zapomniałem hasła do imageshack.

A zatem tak, jak napisał jeden z kolegów chodzi o czujnik servotronic'a czyli ten czujnik, nowy to koszt około 1200 zł brutto (do mojego Vinu + nowszego Viny to koszt 650 zl brutto) za ten używany z 2004 roku od Xj-ta zapłaciłem 300 zł brutto. Działa idealnie. Wydaje mi się, że generalnie działać będzie każdy taki czujnik identyczny wymiarami i wyglądem był do xjr z 98 i identyczne widziałem do x-typa, ewentualnie może zamykanie przelewu będzie następować przy trochę innych obrotach, ale na jałowym i trochę powyżej powinno być to samo bez względu na model. Mi jednak katalogowo udało się dobrać taki czujnik jaki powinienem mieć, wiec trudno mi się wypowiedzieć. jak wspomniałem, wspomaganie to jest bajka w tej chwili, oczywiście przy większych prędkościach umniejsza wspomaganie. 



zanim jednak doszedłem do tego, to kupiłem coś takiego poniżej - co się nazywa czujnik ciśnienia maglownicy, gdzie to się montuje, pojęcia nie mam, w każdym bądź razie mechanik mnie z tym odesłał do domu :) :

 




Offline franiux

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Rzeszów, podkarpackie
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2013, 15:33:22 pm »
300 to troche przepłaciłeś, pasuje też z Peugeota za 100zł można kupić w dobrym stanie  :-V
Jaguar XJR X350 4,2 V8 ,2004r.
Jaguar XJ L X351 3,0 V6, AWD, 2014r.
Peugeot 508sw 2.0 HDi, 2013r.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2013, 23:15:40 pm »
Koledzy a zdarzało się Wam
Aby wspomaganie nagle się blokowało na ułamki sekund podczas manewrowania i wydawał odgłosy jakby strzelał zawór hydrauliczny lub coś w tym rodzaju(w tym momencie wspomaganie wydaje odgłosy bardzo głośne )

A z jakiego peugota pasuje ten czujnik do s-typa przedlifta??
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline franiux

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Rzeszów, podkarpackie
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2013, 16:36:08 pm »
406 lub 607 z silnikami V6 i zmienną siłą wspomagania.
Jaguar XJR X350 4,2 V8 ,2004r.
Jaguar XJ L X351 3,0 V6, AWD, 2014r.
Peugeot 508sw 2.0 HDi, 2013r.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: Zbyt słabe wspomaganie - S-Type 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2013, 19:14:17 pm »
No to gratuluję ci rockenroller dojścia do sedna sprawy.  :-super Będę wiedział na przyszłość, a wlaśnie zamówiłem od Jag Parts-a nową maglownicę i zobaczę czy twoja nauka będzie mi pomocna.  :-V
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie